Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har påbörjat lite nya projekt ute så den här veckan kommer faktiskt träningen få stå åt sidan. Har känningar i ena knät så tänkte vila från löpningen ett par dagar till och eventuellt springa på onsdag, resten av veckan får bli som den blir. Ska rida och bygga uteplats :D

Idag på lunchen blev det 45 minuters promenad med hunden.
 
Haha, terapin! Ja, jag försöker peppa mig själv med att det inte är så jobbigt men ibland vill jag inget annat än att sura över hur svårt det är. Jag får helt enkelt se till att nöta :angel:

Alltså jag känner verkligen igen mig :laugh: Inget blir ju bättre för att man inte gör det men ändå :p Jag ser inte fram emot den långa vägen tillbaka efter graviditeten...
 
11 dagars ofrivilligt träningsuppehåll.
Dom första dagarna var jag snuvig men har jag varit diffust klen. Det ska rätt mycket till för att jag ska skippa all form av motion.
Till skillnad mot vanligt folk så blir jag gaaaaalet hungrig och sugen när jag är småsjuk så jag har misskött mig fruktansvärt.
Trots att jag inte känner mig hundra testade jag att jogga i dag. 4 km på ett bra sätt blev det överraskande nog. (Även om jag alltid blir trött när jag joggar)
 
Hörrni, rumpövningar!
Min rumpa har typ försvunnit det senaste året och jag skulle vilja försöka bygga upp den till sitt forna jag. Vad är era bästa tips?
 
Hörrni, rumpövningar!
Min rumpa har typ försvunnit det senaste året och jag skulle vilja försöka bygga upp den till sitt forna jag. Vad är era bästa tips?
Mina favoriter är enbenshöftlyft, bulgariska utfall, musslan och donkey kicks - du borde kunna Googla dig till videos på hur man gör samtliga! :) Vanliga knäböj - gärna sådana där du pausar lite i bottenläget - är ju också väldigt effektivt.

Vet inte om du har tillgång till något gym eller någon slags redskap, men alla ovan kan göras med enbart kroppsvikt även om det naturligtvis blir mer effektivt med lite extra vikt. Musslan kan göras svårare genom att hålla något tungt emot benet som du lyfter, jag brukar använda en viktplatta men vad som helst som har lite tyngd och går att hålla mot benet i ett fast grepp borde funka :)

Tipsar även om Styrkeprogrammets övningsarkiv där du kan sortera övningar utefter vilken kroppsdel du vill komma åt och vilken slags redskap (om något) du har tillgång till: https://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/?category[]=alla&level[]=alla

Och så har vi ju den här "roliga" utmaningen:


Den bränner som utav rena #!(€) kan jag meddela :D (nej, jag har aldrig klarat hela)
 
Hoppar in med en liten träningsplan så att det blir någon ordning på mig denna veckan! Förra veckan blev ju väldigt lugn eftersom jag hade fullt sjå att återhämta mig efter ridlägret men det blev ändå ca 5 mil cykling, en del promenader och så fredagens löprunda under veckans gång. Denna veckan har jag tänkt mig följande:

Måndag: 15 min yoga (vi gjorde ett himla skönt 15 minuters-program på ridlägret som jag tänkte repetera) + Bring Sally Up-utmaningen eftersom jag blev inspirerad av mig själv :laugh:
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Vila
Torsdag: Crossfit
Fredag: Vila
Lördag: 4h vandring i bergen
Söndag: Vila

Känns som ett bra upplägg, så nu ska jag bara försöka hålla det också!
 
Mina favoriter är enbenshöftlyft, bulgariska utfall, musslan och donkey kicks - du borde kunna Googla dig till videos på hur man gör samtliga! :) Vanliga knäböj - gärna sådana där du pausar lite i bottenläget - är ju också väldigt effektivt.

Vet inte om du har tillgång till något gym eller någon slags redskap, men alla ovan kan göras med enbart kroppsvikt även om det naturligtvis blir mer effektivt med lite extra vikt. Musslan kan göras svårare genom att hålla något tungt emot benet som du lyfter, jag brukar använda en viktplatta men vad som helst som har lite tyngd och går att hålla mot benet i ett fast grepp borde funka :)

Tipsar även om Styrkeprogrammets övningsarkiv där du kan sortera övningar utefter vilken kroppsdel du vill komma åt och vilken slags redskap (om något) du har tillgång till: https://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/?category[]=alla&level[]=alla

Och så har vi ju den här "roliga" utmaningen:


Den bränner som utav rena #!(€) kan jag meddela :D (nej, jag har aldrig klarat hela)

Åh, tack snälla för tips :love:
Jag tränar bara hemma än så länge, tänkte köra lite övningar ihop med löpträningen. Ska hem och testa direkt :D
 
Tjoho, jag klarade hela! Filmade så att jag skulle känna lite extra press, haha, så filmbevis finns här:
h ttps://youtu.be/79QevDcMBbU

Det bör ju dock inte användas som någon slags stilstudie i knäböj, jösses vad jag har att jobba på där! Jag var så fokuserad på att komma ner tillräckligt djupt att jag inte insåg hur mycket överlivet föll fram, men men! Det knakar fint i mina knän också, trots att jag yogat igång mig före! :laugh: Meeen det brände ordentligt i alla fall, som synes på alla de fina grimaserna jag pysslade med under låtens gång :D

När jag var klar körde jag ett gäng armhävningar och lite plankan också när jag ändå var i farten. Upptäckte att mina armar, som jag har rätt mycket komplex för, faktiskt inte ser helt tokiga ut när de är "in action" så att säga. Ska försöka påminna mig om det nästa gång jag står i spegeln och tycker illa om dem.

1_5d07d78f2a6b22677f5bede3.jpg


Så, nu har jag skrutit färdigt för idag och ska gå och laga middag!
 
Tjoho, jag klarade hela! Filmade så att jag skulle känna lite extra press, haha, så filmbevis finns här:
h ttps://youtu.be/79QevDcMBbU

Det bör ju dock inte användas som någon slags stilstudie i knäböj, jösses vad jag har att jobba på där! Jag var så fokuserad på att komma ner tillräckligt djupt att jag inte insåg hur mycket överlivet föll fram, men men! Det knakar fint i mina knän också, trots att jag yogat igång mig före! :laugh: Meeen det brände ordentligt i alla fall, som synes på alla de fina grimaserna jag pysslade med under låtens gång :D

När jag var klar körde jag ett gäng armhävningar och lite plankan också när jag ändå var i farten. Upptäckte att mina armar, som jag har rätt mycket komplex för, faktiskt inte ser helt tokiga ut när de är "in action" så att säga. Ska försöka påminna mig om det nästa gång jag står i spegeln och tycker illa om dem.

1_5d07d78f2a6b22677f5bede3.jpg


Så, nu har jag skrutit färdigt för idag och ska gå och laga middag!
Åh jag var bara tvungen att testa och YES! Med ett glas vin i kroppen och en störig liten hund gick det :D
31561
 
@Mineur Jag är impad av ditt skryt, du ser sjukt stark ut!

Jag har haft lite konvalescens med tanke på förkylningen, dock gått hyfsat långa sträckor i helgen när jag var på besök i Sthlm. Idag har jag haft fullt upp efter jobbet men imorgon ska jag träna, längtar!!
 
Åh jag var bara tvungen att testa och YES! Med ett glas vin i kroppen och en störig liten hund gick det :D
Visa bifogad fil 31561
Men herregud, din bild kom inte upp första gången jag såg inlägget! Nu blev det ju ännu roligare :rofl:

@Mineur Jag är impad av ditt skryt, du ser sjukt stark ut!

Jag har haft lite konvalescens med tanke på förkylningen, dock gått hyfsat långa sträckor i helgen när jag var på besök i Sthlm. Idag har jag haft fullt upp efter jobbet men imorgon ska jag träna, längtar!!
Tack! :o

Skönt att du mår bättre, och härligt att längta efter träning! :)
 
Vecka ett på trx programmet avklarad! Känns roligt, när jag tränar glömmer jag tid och rum, det är den sortens träning jag behöver, så att det blir av!
Imorgon blir det ingen träning, bara minst 10000 steg.
Visa bifogad fil 31566
Kul med TRX! Det är en träningsform (eller vad man nu ska kalla det) jag alltid velat prova, men aldrig lyckats hitta någonstans.
 
Så härligt att vara tillbaka på crossfit igen! Jag ska erkänna att jag inte var jättepepp före, men såhär efteråt känns det i vanlig ordning fantastiskt :love:
 
Kul med TRX! Det är en träningsform (eller vad man nu ska kalla det) jag alltid velat prova, men aldrig lyckats hitta någonstans.
Det är jättekul! Du kan köpa egna band och köra hemma eller ute! Jag körde alltid hemma innan, men nu gör jag det på gymmet för att det ska bli av. Planen är att skaffa nåt träd eller nåt så jag kan köra i trädgården sommartid!
 
Bitter. När jag bröt vänster fot(utan förklaring) för 4 år sen hade jag aldrig haft ont i kroppen (trots olika långa ben)
Sen tog det ett år med molande värk i den foten(vilken väl typ ändå är normalt)innan det blev bra. Bara månader senare sprang en häst över mig och orsakade tre brott på ovansidan foten(andra foten) Det är tre år sen och den är fortfarande stel och med molande värk. Vaden är stram och jag får lätt värk i knät...
I dag joggade jag 5,5 km. I början protesterade foten. Det gick över men i stället smärtade knät efter halva sträckan, (Brukar bara kännas efter i vanliga fall)
Får laser på torsdag men det är ju bara ”konstgjord andning”....
Dessutom är jag galet hungrig och sugen.
Så nu har jag klagat färdigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 106
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 662
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 654
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 558
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp