Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det magnesiumet som hjälpt så snabbt?

Nej, det tror jag faktiskt inte (men kan ju såklart inte veta säkert). Dels har jag bara tagit det i 2-3 dagar, dels har jag läst på en del och det verkar finnas väldigt svagt vetenskapligt stöd för kopplingen mellan kramp och magnesiumbrist.

Min teori är att jag var fräschare i musklerna pga den extra vilodagen samt sprang i lugnare tempo.
 
Dagens träning: Vandring i dessa vackra berg :love:

20190622_113901.jpg


Vi bor i byn som syns nere till vänster i bild och och gick alltså upp dit bilden är tagen från, upp på nästa bergstopp, och sedan ner igen. Ca 4,5h totalt, inklusive paus för lite påfyllning av energi ungefär halvvägs. Förutom bitarna där vi fick vada fram genom ankeldjup lera var det jättehärligt, men vägen ner var rätt lång och jobbig så mina ben började säga upp sig alldeles på slutet. Men jag lyckades hålla mig ifrån att trilla omkull!

Nu grillning och prosecco! :D
 
Hej, det här blir mitt första inlägg.
Idag har jag gått till hästarna. När jag kom hem tränade jag ryggen lite genom att dra mig upp för en stång. Efter det en promenad ut till havet där jag satt och mediterade i vinden och sedan vände jag tillbaka.
 
Senast ändrad:
Dagens träning: Vandring i dessa vackra berg :love:

Visa bifogad fil 31868

Vi bor i byn som syns nere till vänster i bild och och gick alltså upp dit bilden är tagen från, upp på nästa bergstopp, och sedan ner igen. Ca 4,5h totalt, inklusive paus för lite påfyllning av energi ungefär halvvägs. Förutom bitarna där vi fick vada fram genom ankeldjup lera var det jättehärligt, men vägen ner var rätt lång och jobbig så mina ben började säga upp sig alldeles på slutet. Men jag lyckades hålla mig ifrån att trilla omkull!

Nu grillning och prosecco! :D
Vart är det nånstans? :)
 
Dagens träning: Vandring i dessa vackra berg :love:

Visa bifogad fil 31868

Vi bor i byn som syns nere till vänster i bild och och gick alltså upp dit bilden är tagen från, upp på nästa bergstopp, och sedan ner igen. Ca 4,5h totalt, inklusive paus för lite påfyllning av energi ungefär halvvägs. Förutom bitarna där vi fick vada fram genom ankeldjup lera var det jättehärligt, men vägen ner var rätt lång och jobbig så mina ben började säga upp sig alldeles på slutet. Men jag lyckades hålla mig ifrån att trilla omkull!

Nu grillning och prosecco! :D

Har sett dina bilder på Instagram. Fy helvete vad jag är avundsjuk! #boriplattjävlanärke
 
Insåg att jag inte skrivit något här sedan det blev en ny tråd, och ändå har juni varit en bra träningsmånad (trots förkylning).

Idag stod pausböj på schemat, denna förhatliga men fantastiska knäböjsvariation.


Imorgon börjar något som kallas Semesterformen, ett åttaveckorsprogram med både kost och träning. Fick se upplägget idag och det kommer bli intressant. Man fick ange vid anmälan vad man inte äter (oavsett anledning), så det är bara med saker som jag faktiskt äter i kostplanen, vilket gör det svårt att skippa planen på grund av "Men det där äter inte jag". :p Träningen är rätt lik den jag kör, med lite mer hypertrofi- och konditionsfokus bara. Maken ska hjälpa mig ta bilder som jag ska ladda upp. Om det går bra, och om jag vågar, kanske jag ger mig in i racet och tävlar om den prispott som finns. Vore ju inte helt dumt att finansiera mitt blivande hemmagym genom att träna. :D
 
Senast ändrad:
Hej alla, började dagen med ett meditationspass innan jag gick fem km till hästarna. Därefter hälsa vi på ett föl och när jag kom hem körde jag ett magpass. Kör tre dagar träning (rygg, mage, bröst/axlar) med kroppsvikt och sen 1-2 dagar vila varje vecka. Borde kanske lägga till ben också men tycker jag går ganska mycket, runt en mil om dagen... så kanske räcker det.

Nu blir det en dusch och sen kvällsmeditation. Önskar er en god kväll.
 
Det blev styrketräning på jobbet måndag och onsdag och så försökte jag mig på en löprunda i torsdags men fick ge upp pga omväxlande 29 graders tryckande värme, åska och ösregn, kombinerat med lårskav from hell (som autocorrect försökte skriva om till kåtslag hahaha :laugh::o) pga försökte springa i shorts vilket jag ej är utformad för. Men jag sprang nog en 6 tappra km iaf.

Har haft riktigt tufft med löpningen ett tag, benen har känts som bly och jag har liksom fått ta mig runt rundorna som brukar kännas lätta med ren järnvilja. Vet inte om det berott på värmen eller vad. Men idag sprang jag en mil i omväxlande terräng och kände mig som vanligt igen! :up::D Såå härligt! Kändes underbart när jag kunde kuta på sista kilometrarna och hade liksom tryck i benen kvar!
 
Jag släpade mig till gymmet för lite yinyoga idag. Tänkte klicka hem ett gummiband och en lätt hantel jag kan ha i jobbväskan, har absurt mycket obetalt tid på annan ort i sommar :crazy: kommer bli galen om jag inte gör nåt annat än sover och stickar. Överväger ett par löpardojor också men tröskeln där är rätt mycket högre känner jag :p
 
Jag släpade mig till gymmet för lite yinyoga idag. Tänkte klicka hem ett gummiband och en lätt hantel jag kan ha i jobbväskan, har absurt mycket obetalt tid på annan ort i sommar :crazy: kommer bli galen om jag inte gör nåt annat än sover och stickar. Överväger ett par löpardojor också men tröskeln där är rätt mycket högre känner jag :p

Bra skor för rätt ändamål är alltid en bra prioritering :)
 
Ridning, promenader, dans och altanbygge har varit min motion och träning under förra veckan. Den här veckan ska jag springa ett par turer i alla fall :) Altanbygget fortsätter och snart har vi gjort det dryga med att regla och få stommen plan och vinkelrät så snart kan vi börja skruva trall så golvet på riktigt börjar ta form :banana: Vi kommer troligen slå en åker på onsdag också så det blir en tuff vecka med bygge och hökörning samtidigt som hästar ska motioneras och vi springa plus barn och jobb då :p Tur det snart är semester!
 
Tre dagars ”midsommarvila” med för mycket av allt ätbart....
Idag piskade jag mig till 45 min på motionscykel, 2 mil med varierat motstånd.
Är så opepp på motion.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 910
· Visningar
61 113
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 862
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 831
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp