Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på gymmet idag. Blev 20 min crosstrainer, 20 min på löpbandet och ett par styrkeövningar. Tycker det är lite svårt att veta hur jag ska lägga upp träningen. Har ju inga specifika mål mer än att få upp pulsen för att förebygga depression och bli lite starkare i kroppen. Varit försiktig dom här första veckorna för att undvika skador och inte tycka att det är FÖR jobbigt, men jag kanske borde ta ut mig mer för att få bättre effekt?
 
Igår crossfit, vi gick igenom headstand push ups och toes to bar.
Jag var inte alls så pepp på att stå på händer då jag ju trillat och brutit revbenen i höstas och inte vill göra det igen, men övervann rädslan och visade mig vara en hejare på det. Jag kunde faktiskt göra ett par pushups ståendes på händer.
Toes to bar är tufft för hela kroppen och det är en bit kvar tills jag kan göra det helt men fick in svingen bra och det är med en sådan sak som jag varit lite rädd för men nu känns det bara awesome :D
Idag, tufft benpass med PT och latsen känns ordentligt sen igår, vill inte veta hur benen kommer kännas om 2 dagar 🙈
 
Idag har det blivit lite mer än 3 timmars promenad och tänker ta mig ett litet hemmaträningspass nu. Bara några få men effektiva övningar som fungerar nu när jag inte ska anstränga knäna.

Nu är det ju skillnad på knäproblem och knäproblem, men är tre timmars promenad bra för knän som inte mår bra?
 
Lyckades dänga upp 57,5 kg i bänkpress imorse, vilket innebär att jag äntligen slagit mitt typ förra personbästa från slutet av 2018! Så går det när man får feeling!

Nu tar jag sikte mot 60 kg jämnt, så fint med en blå kaka på varje sida. :D
 
Var på gymmet idag. Blev 20 min crosstrainer, 20 min på löpbandet och ett par styrkeövningar. Tycker det är lite svårt att veta hur jag ska lägga upp träningen. Har ju inga specifika mål mer än att få upp pulsen för att förebygga depression och bli lite starkare i kroppen. Varit försiktig dom här första veckorna för att undvika skador och inte tycka att det är FÖR jobbigt, men jag kanske borde ta ut mig mer för att få bättre effekt?
Att du ställer dig frågan är nog ett tecken på att du är redo att öka lite. Du kan ju tex börja köra lite intervaller på löpbandet.
 
Jag hade en hel vilodag igår. Ingen löpning. Ingen styrketräning. Sååå skönt det var för kroppen! Roade mig med stalljobb och badhusbesök med dottern istället.

Idag blir det enligt schemat ett kort och lugnt pass.
 
Var så fruktansvärt slut i hjärnan igår så jag orkade inte den schemalagda träningen, intervaller. Slutade med att jag råkade göra det ändå. Iklädd vardagsklädsel och kängor på kvällspromenaden. Det är ju lite enklare med "rätt" kläder meeeen... ;)
 
Blä. Blä. Blä.

Skidåkning när den är som sämst idag. Hade jag varit smart hade jag kunnat räkna ut att det inte hade varit nån idé att ta sig ut idag, men var så taggad när jag var ledig och det skulle bli sol.

Men det har ju blåst så hemskt (j*vla blåst!) så spåret var fullt av skit och spåren helt isiga på det. Nä.
Hade planerat 32 km, blev 12. Men va kanske lika bra, för jag mår inte helt bra heller :(. Ska ringa 1177 idag, är jättesvullen kring ögon och kinder och orkeslös :(...

Men nu först ta igen mig en stund under en filt i soffan med varm choklad och gröt med mormors lingonsylt innan jag ringer.
 
Blev faktiskt en liten promenad i skogen ihop med dottern, shettisen och hunden på lunchen idag :love: Ska ta en lugn ridtur sen också. Orkar inte sitta emot nåt så hoppas hästen håller sig i skinnet.
 
Blä. Blä. Blä.

Skidåkning när den är som sämst idag. Hade jag varit smart hade jag kunnat räkna ut att det inte hade varit nån idé att ta sig ut idag, men var så taggad när jag var ledig och det skulle bli sol.

Men det har ju blåst så hemskt (j*vla blåst!) så spåret var fullt av skit och spåren helt isiga på det. Nä.
Hade planerat 32 km, blev 12. Men va kanske lika bra, för jag mår inte helt bra heller :(. Ska ringa 1177 idag, är jättesvullen kring ögon och kinder och orkeslös :(...

Men nu först ta igen mig en stund under en filt i soffan med varm choklad och gröt med mormors lingonsylt innan jag ringer.
Krya på dig! :heart
 

Tack ❤.

Hon på 1177 tyckte jag skulle boka en tid på VC för att se om jag hade brist på nåt hormon eller nåt, så jag ringde och fick en tid... inte förrän 5/2, så då hoppas jag ju det gått över, men kan ju vara bra att kolla upp ändå. Min pappa blev helt förskräckt när han såg hur svullen jag var idag...

Men ska ta det lite lugnare ett tag tänkte jag iaf, imorrn blir vilodag... och går ju ändå inte att åka skidor så...
 
Nu är det ju skillnad på knäproblem och knäproblem, men är tre timmars promenad bra för knän som inte mår bra?
Ja det är ok enligt sjukgymnasten. Jag kan fortsätta gå som jag vill, det enda jag inte bör göra är att springa. Men har jag tur så kan jag komma igång med det nästa vecka.
 
Samma idag som igår, 3 timmars promenad idag också utan smärta alls. Perfekt väder för hundpromenader både igår och idag. Inte för kallt men så pass fruset att tassarna inte blir leriga.
 
Igår crossfit, vi gick igenom headstand push ups och toes to bar.
Jag var inte alls så pepp på att stå på händer då jag ju trillat och brutit revbenen i höstas och inte vill göra det igen, men övervann rädslan och visade mig vara en hejare på det. Jag kunde faktiskt göra ett par pushups ståendes på händer.
Toes to bar är tufft för hela kroppen och det är en bit kvar tills jag kan göra det helt men fick in svingen bra och det är med en sådan sak som jag varit lite rädd för men nu känns det bara awesome :D
Idag, tufft benpass med PT och latsen känns ordentligt sen igår, vill inte veta hur benen kommer kännas om 2 dagar 🙈
Wow vad häftigt! Och starkt! Jag undviker faktiskt allt som har med handstående att göra nuförtiden - jag hade ett tag som mål att lära mig det, och kom en bra bit på väg, men jag fick till slut inse att det inte är värt hur rädd och nervös jag blir inför de passen (för att inte tala om hur dålig jag känner mig som fortfarande inte vågar trots att jag tränat crossfit i typ två år). Väldigt imponerad av er som vågar! :bow:
 
Livet börjar återvända! Ryggen bättre idag än den varit på flera veckor. Tar det fortsatt lugnt för att inte skynda för snabbt. Blev en skogspromenad med dotter, shettis och hund även idag. Har burit vatten till hästarna, skottat skit ur ligghallarna och longerat ena islandshästen. Så mycket mer blir det inte idag. Måste påminna mig själv hela tiden om att ta det lugnt. Det är ju inte riktigt min grej vanligtvis :angel:
 
Min kropp har en dålig vecka och jag gör mitt bästa för att acceptera detta. Munsår, ett sjujäkla nackspärr orsakat av smoothie (se störningstråden för vidare info) och så har jag lite ont i foten efter min lilla löptur i söndags. Jag kände av det redan under passets gång men tänkte att det skulle försvinna, vilket det alltså inte gjort. Det gör inte jätteont, men något på ovansidan av foten är det som börjar klaga när jag promenerar i mer än 10 minuter så jag försöker att ta det lite lugnt för att undvika att det orsakar problem under skidresan om 1,5 vecka.

Eftersom jag inte kan köra varken konditionsträning eller överkropp (p.g.a nacken) och jag körde igenom benen rätt bra i tisdags tänkte jag ikväll satsa på lite yoga, lite core och lite andra stillsamma hemmaövningar som typ jägarvila och sånt. Det blir nog bra!
 
Livet börjar återvända! Ryggen bättre idag än den varit på flera veckor. Tar det fortsatt lugnt för att inte skynda för snabbt. Blev en skogspromenad med dotter, shettis och hund även idag. Har burit vatten till hästarna, skottat skit ur ligghallarna och longerat ena islandshästen. Så mycket mer blir det inte idag. Måste påminna mig själv hela tiden om att ta det lugnt. Det är ju inte riktigt min grej vanligtvis :angel:
Heja dig! Skönt att det går framåt :)
 
Min kropp har en dålig vecka och jag gör mitt bästa för att acceptera detta. Munsår, ett sjujäkla nackspärr orsakat av smoothie (se störningstråden för vidare info) och så har jag lite ont i foten efter min lilla löptur i söndags. Jag kände av det redan under passets gång men tänkte att det skulle försvinna, vilket det alltså inte gjort. Det gör inte jätteont, men något på ovansidan av foten är det som börjar klaga när jag promenerar i mer än 10 minuter så jag försöker att ta det lite lugnt för att undvika att det orsakar problem under skidresan om 1,5 vecka.

Eftersom jag inte kan köra varken konditionsträning eller överkropp (p.g.a nacken) och jag körde igenom benen rätt bra i tisdags tänkte jag ikväll satsa på lite yoga, lite core och lite andra stillsamma hemmaövningar som typ jägarvila och sånt. Det blir nog bra!
Men, vilken massa skit på en gång! Krya! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 873
· Visningar
60 164
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 673
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 662
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 572
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp