Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag tre här på buke och hunnit med en hel del idag. Yoga på morgonen och sen promenad till hästarna där jag red fjording och islandshäst. Tillbaka hem där jag körde olika typer av armhävningar och avlsuta med yoga sen har jag nu städat lägenheten... vet inte om det räknas som träning?

Nu ser jag i alla fall fram emot 1-2 dagar vila för det har jag gjort mig förtjänt av :)
 
Dag tre här på buke och hunnit med en hel del idag. Yoga på morgonen och sen promenad till hästarna där jag red fjording och islandshäst. Tillbaka hem där jag körde olika typer av armhävningar och avlsuta med yoga sen har jag nu städat lägenheten... vet inte om det räknas som träning?

Nu ser jag i alla fall fram emot 1-2 dagar vila för det har jag gjort mig förtjänt av :)

Jag tycker rejäl städning, t.ex. dammsugning, röjning och golvskurning helt klart räknas som träning! Jag brukar dammsuga med 13 kg unge i bärsele på ryggen :angel: är helt klart i behov av en dusch efteråt.

KL
Idag styrkepass på jobbet. Var såå trött men tog mig igenom det :up:
 
Jag tycker rejäl städning, t.ex. dammsugning, röjning och golvskurning helt klart räknas som träning! Jag brukar dammsuga med 13 kg unge i bärsele på ryggen :angel: är helt klart i behov av en dusch efteråt.

Vad gött att du säger så! Hann inte träna igår men städade, tvättade (dvs x antal trappor) och handlade. :angel:

KL

Idag har jag kört utepass amatörstyle med en kompis. Inte riktigt lika effektivt när man måste stanna upp och komma på övningsserier as you go, men ändå en timmas effektiv träning med styrka och sammanlagt 3 km löpning i form av backintervaller och spurtar.

Säckade dock ihop mentalt på tricepsarmhävningarna, var SÅ trött och kunde typ inte ens göra ett ordentligt försök. Väldigt sur på mig själv för att jag tappade kämparglöden :down: (inte att jag inte orkade, det känns ok men man får ju försöka åtminstone).
 
Igår sprang jag till gymmet, sprang en km på löpbandet, körde ett 45 min rörlighetspass och sprang sen hem igen.
Idag har jag testat på GRIT Athletic, var väldigt nyttigt för mig som vill komma igång med löpningen men inte orkar lyfta benen ordentligt. Kommer kännas i vaderna imorgon :D
 
Idag blev det 5,3 km jogg på pannben. Kändes ok. Funkar rätt bra med BoT-skyddet på knät.
Fick laser på det idag också.
21B00B58-3D94-48CA-B01C-7D00CBFBA91A.jpeg
 
Planen igår var backträning men jag hade träningsvärk i låren efter löpning så bestämde innan att jag bara går upp för slalombacken, det är faktiskt ganska jobbigt det också. Träningsvärken kom av utförslöpning, jag har varit så försiktig med det sen knäskadan i höstas. Men nu funkade det bra och knäet vågar jag lita på nu för det kändes inte av alls, varken då eller efteråt :).
DSC_1645.JPG
 
Planen igår var backträning men jag hade träningsvärk i låren efter löpning så bestämde innan att jag bara går upp för slalombacken, det är faktiskt ganska jobbigt det också. Träningsvärken kom av utförslöpning, jag har varit så försiktig med det sen knäskadan i höstas. Men nu funkade det bra och knäet vågar jag lita på nu för det kändes inte av alls, varken då eller efteråt :).
Visa bifogad fil 32010
Åh vad fint! Och väldigt likt bilden jag la upp för några dagar sedan, höj bergen (eh, fjällen?) lite bara och gör dem spetsiga :D
 
Åh vad fint! Och väldigt likt bilden jag la upp för några dagar sedan, höj bergen (eh, fjällen?) lite bara och gör dem spetsiga :D
Ja, jag tänkte att det var rätt likt med vattnet och så. Vet du hur högt det var där du var upp? Fick för mig att det inte var särskilt stor höjdskillnad egentligen, men att den spetsiga formen på "dina" berg gör att de ser lite mer dramatiska ut eller vad man ska säga. Berget där jag är upp, där jag tog bilden och som är det precis ovanför min by, är 1031 m.ö.h. och berget öster om det är 1420 m.ö.h.

(Jag säger jämt berget om fjällen här, men folk som är härifrån rättar mig då 🙈.)
 
Ja, jag tänkte att det var rätt likt med vattnet och så. Vet du hur högt det var där du var upp? Fick för mig att det inte var särskilt stor höjdskillnad egentligen, men att den spetsiga formen på "dina" berg gör att de ser lite mer dramatiska ut eller vad man ska säga. Berget där jag är upp, där jag tog bilden och som är det precis ovanför min by, är 1031 m.ö.h. och berget öster om det är 1420 m.ö.h.

(Jag säger jämt berget om fjällen här, men folk som är härifrån rättar mig då 🙈.)
Jag vet inte, men du har helt rätt i att bergen sällan är särskilt höga här. Det högsta är ju Ben Nevis och det är bara 1345 m, så jag skulle gissa på att de flesta ligger på runt hälften av det, om ens det! Vet inte ens om man får kalla dem berg när de är så små? Vet inte ens vad som kännetecknar ett berg, nu när jag tänker efter... :o Det blir till att Googla!
 
Jag vet inte, men du har helt rätt i att bergen sällan är särskilt höga här. Det högsta är ju Ben Nevis och det är bara 1345 m, så jag skulle gissa på att de flesta ligger på runt hälften av det, om ens det! Vet inte ens om man får kalla dem berg när de är så små? Vet inte ens vad som kännetecknar ett berg, nu när jag tänker efter... :o Det blir till att Googla!
Ok, minst 300 m ska de vara för att klassas som berg, enligt National Geographic. Då ligger jag nog i lä tror jag!
 
Tog med träningskläder till jobbet. Är nu så försenad att jag inte hinner träna :up: börjar bra det här! :laugh:
 
Jag har också känningar i mitt ena knä, vilket är lite oroväckande då det inte är något jag har haft problem med innan. Men jag vred till det lite dumt när jag fastnade i leran i lördags (glammigt värre :laugh: ) och sedan dess har jag haft en väldigt lätt, molande smärta så fort jag går längre än 100 m. Det gör även ont när jag trycker på insidan av knät, snett ovanför knäskålen... Det känns lite sådär med tanke på att det är dags för deltävling 2 ikväll, som ser ut som följer:

32049


I bästa fall går allt bra och jag känner inte av det alls - i värsta fall får jag väl skala lite och kliva upp på lådan istället för att hoppa. Kommer även att dra ner rejält på vikterna i marklyften för att skona ryggen. Håll tummarna för att kroppen håller!
 
Jag skriver inte så mycket men det är för att jag inte tränar så mycket :p Gravid i vecka 22 nu. Är fortfarande rätt smidig och rörlig så jag skulle tekniskt sett kunna träna mycket mer men jag har inte jättemycket energi. Idag jobbar jag hemma så då finns åtminstone mer tid, har tagit en lunchpromenad på cirka timmen och funderar på lite styrketräning ikväll. Fokus är baksida, baksida, baksida :D
 
Min löppremiär blev lite försenad pga ytterligare lite magsjuka o feber efter midsommar. Så kroppen behövde få återhämta sig ordentligt. Men igår mådde jag förträffligt bra :love: och passade då på att springa min kära 4 km runda på kvällen. Jösses så härligt det var!! Jag sprang med ett stort leende på läpparna första halvan och bara stor-njöt av underbar värme och en kropp som levererade långt över förväntan!:love:
 
Hej träningsmänniskor på buke. Nu är jag inne på sista och andra dagen vila. Allt har gått bra och det har varit riktigt skönt, trots att jag bara tränar cirka 10-15min varje gång. Allt för att orka stå ut med träningen så länge som möjligt samtidigt som den alltid finns tillgänlig då jag bara använder min egen kroppsvikt. Har ridit och gått milen varje dag. Igår gallopperade jag så fort i en nedförsbacke att jag nästan blev rädd för mig själv när jag väl var tillbaka. Tur att allt gick bra!

Vi syns imorgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 106
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 662
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 654
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 558
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp