Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu stänger jag träningsveckan. Eventuellt blir det en lätt joggingtur ikväll, men troligtvis inte pga den foglossning light jag numer får under varje mens.

34719
 
5 ridpass, 2 yogapass och massa promenerande mellan hage, ridhus och transport har det blivit de senaste tre dagarna :) Även ätit sååå mycket god mat och en hel del choklad:D Sov 4 timmar i natt och nätterna före blev det också dåligt med sömn så nu när jag kommit hem är jag trött, mosig men lycklig:) Ska vika tvätt och dammsuga övervåningen, nåt mer blir det inte idag.
 
Jag slåss fortfarande mot en hals som känns skrapig och svullen emellanåt, men eftersom det inte verkar bli något av det tänkte jag prova att träna lite crossfit på tisdag och torsdag denna veckan. På söndag blir det Bikram-yoga i min svägerska nyöppnade studio. :) Jag ser nog mest fram emot yogan faktiskt, det känns verkligen som att min kropp skulle behöva en ordentlig genomgång eftersom jag slarvat på alla möjliga sätt och vis under semestern.
 
Ska ta en promenad ikväll annars ingen träning. Ska nog prova ett till yogapass jag hittat, ungarna ville också vara med :D
Hästarna ska motioneras men ingen ridning för mig. Ska köra och tar äldsta hästen på släp och så rider äldsta dottern den yngsta hästen :)
 
Mina planerade intervaller blir nån gång i framtiden :angel:. Tycker backträning är typ det roligaste som finns nu. Igår blev det 5 km och 600 höjdmeter (tar liften nedåt sen), det var iofs jättetungt igår och dessutom jättedimmigt och en del regn. Hade bara sovit 3-4 timmar så tror det mest var det som gjorde att det var så tungt, jag funkar dåligt då. I torsdags slog jag mitt egna rekord uppför slalombacken här hemma, så gårdagen var ett undantag hoppas jag.

Det får vara långsamt tempo just nu. Vandring och (långsam!) fjällöpning. Snart är det ändå snö så då kan jag väl jobba på tempot på plogade vägar. Har hittat en ny favoritrunda, 13,5 km som är typ perfekt och oftast möter man inte en enda människa.
DSC_1882.JPG
 
Tog mig ut sex i morse för en joggingtur. Med tanke på utebliven träning och pluskilon så kändes flåset ok. Däremot fick jag ont i knät efter bara 2 km. Tvingade mig till det dubbla men det var ingen skön upplevelse....😢
 
Förra veckan körde jag trappträning måndag, ridning tisdag, 6 km löpning torsdag och ett youtubepass i lördags. Hantelpress helkropp 30 minuter + 10 min hopprep. Alltså denna träningsvärk. Min rumpa och mina lår. Har ojat mig och knappt kunnat sätta mig, gå i trappor eller komma ur sängen varken söndag eller måndag :D . Märker verkligen hur kroppen vänjer sig vid viss träning. Kommer göra det passet fler gånger!

Idag trotsade jag träningsvärken och sprang 9 km. Det gick jättebra, och jag kände mig ganska stark! Imorgon ska jag rida ett pass på banan, hoppas kunna sitta i sadeln utan allt för mkt smärta haha.
 
Blev ingen promenad igår kväll, vi åkte spontant till Ikea och köpte möbler till det blivande tvrummet på hallen uppe :p Men det blev promenad med barn, hästar, gubbe och hund på lunchen i alla fall.

Idag ska jag springa på lunchen. Maken hade en supertid runt sjön (kuperad mil) så jag ska springa samma runda och kämpa för en bra tid :p Så bra som han fick lär jag inte få, men landar jag på mindre än 62 minuter så slår jag mitt personliga rekord i alla fall. Vi får väl se hur formen är idag....

Ska rida ikväll också. Ska anmäla båda hästarna till tävling i mitten av september :)
 
Jag har mått illa sedan igår kväll och fick nu även sällskap av en rejäl huvudvärk (förmodligen eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat p.g.a illamåendet), så jag flyttar dagens planerade crossfitpass till fredag istället. Jag ska ändå jobba hemifrån då, så då blir det skönt att gå iväg och träna på lunchen.

Idag får det räcka med mina vanliga promenader till och från jobbet, en kortare promenad på lunchen samt lite yoga när jag kommer hem ikväll.

Hoppas verkligen att kroppen skärper sig snart, jag är trött på att känna mig lite halvkass! Och framförallt tycker jag det är väldigt läskigt att må illa :(
 
Jag har mått illa sedan igår kväll och fick nu även sällskap av en rejäl huvudvärk (förmodligen eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat p.g.a illamåendet), så jag flyttar dagens planerade crossfitpass till fredag istället. Jag ska ändå jobba hemifrån då, så då blir det skönt att gå iväg och träna på lunchen.

Idag får det räcka med mina vanliga promenader till och från jobbet, en kortare promenad på lunchen samt lite yoga när jag kommer hem ikväll.

Hoppas verkligen att kroppen skärper sig snart, jag är trött på att känna mig lite halvkass! Och framförallt tycker jag det är väldigt läskigt att må illa :(

Usch så jobbigt. Hoppas du kryar på dig :heart
 
Jag har mått illa sedan igår kväll och fick nu även sällskap av en rejäl huvudvärk (förmodligen eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat p.g.a illamåendet), så jag flyttar dagens planerade crossfitpass till fredag istället. Jag ska ändå jobba hemifrån då, så då blir det skönt att gå iväg och träna på lunchen.

Idag får det räcka med mina vanliga promenader till och från jobbet, en kortare promenad på lunchen samt lite yoga när jag kommer hem ikväll.

Hoppas verkligen att kroppen skärper sig snart, jag är trött på att känna mig lite halvkass! Och framförallt tycker jag det är väldigt läskigt att må illa :(

Usch då det låter inte roligt, krya på dig!
Illamående är jätteobehagligt 😕
 
Jag har mått illa sedan igår kväll och fick nu även sällskap av en rejäl huvudvärk (förmodligen eftersom jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat p.g.a illamåendet), så jag flyttar dagens planerade crossfitpass till fredag istället. Jag ska ändå jobba hemifrån då, så då blir det skönt att gå iväg och träna på lunchen.

Idag får det räcka med mina vanliga promenader till och från jobbet, en kortare promenad på lunchen samt lite yoga när jag kommer hem ikväll.

Hoppas verkligen att kroppen skärper sig snart, jag är trött på att känna mig lite halvkass! Och framförallt tycker jag det är väldigt läskigt att må illa :(
Krya på dig! ❤️ Det borde vara arbetsförbud på sådant jobb vid illamående...
 
Jag har sprungit en runda nu på kvällen. Körde först lite lugn uppvärmning. Sedan lite längre intervallpass där jag helt enkelt sprang i lite tempo ungefär så långt jag orkade. När jag började sacka allt för mkt tog jag lite gå-vila innan jag satte fart igen. Fick ett otroligt härligt endorfin-påslag när jag kom hem igen! Jag kände mig sådär toklycklig! 😍
 
Semestern över, löptränat en del men absolut inte så mycket som jag egentligen velat så nu när allt är tillbaks i vardag igen så har jag styrt upp det bra och denna veckan rullade gymkortet igång efter pausning så idag blev det ett besök på gymmet och ett rejält styrkepass. Så underbart :bow:
Nu är målet 3pass löpning och 2gym/v och det ska bannemej gå! Svärisarna har lovat att ta barnen när jag är på gymmet och är inte mannen hemma så stoppar jag barnen i löpar/cykelvagnen vi köpt så får dom haka på. Dom va med igår och den äldste på snart 2,5 satt och tjoade weeeeiii!!! Och den lille på snart 10mån somnade som en sten efter nån km:love:
Nu ska det byggas muskler och bli av med gravidfluff och ryggont. Varvet nästa år också!

Mina goa gossar i löp/cykelvagnen:
FB973387-C37B-410F-8C2A-982942A7EC82.jpeg
 
Jag har inte sprungit något på semestern, men slogs av hur mycket lättare det är att få till stegmålet på 10500 steg/dag när jag inte sitter vid en dator i 8h :p Senaste 4 veckorna har jag haft ett snitt på 12770 steg/dag, vilket jag ska försöka upprätthålla nu när jag börjat jobba igen.
Funderar även på att börja simma någon dag per vecka, och att försöka få till en någorlunda regelbunden löpträning. Sambon börjar plugga nu i september, och eftersom han jobbat fysiskt med kroppen i 10 år och äter därefter så är han också pepp på att börja träna mer ordentligt nu. Om inte annat för att slippa behöva köpa en ny garderob :D
Vore kul att få till träning tillsammans, det ser så najs ut när t ex @FengurLaugar med respektive är ute och springer ihop!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
56 201
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 096
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 166
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 962
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp