Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skulle jag också tänka faktiskt! Bättre att det får läka ihop och försvinna av sig självt istället för att det ska gå upp och ta ännu längre tid på sig :angel: Men skönt att du ändå kan träna!
Ja, det känns som helt rätt beslut och det är även det som rekommenderas i div. artiklar om just ledsna handflator :)
 
I går hade jag planerat en joggingrunda på morgonen. Det är inte ofta jag bryter min planering men jag vaknade och kände mig låg och ledsen och ute var det tre grader så jag sket helt enkelt i det. Jag fick ihop 10 000 steg på jobbet och på eftermiddagen gick jag en rask promenad på 3 km med pappa. Nöjd att jag inte gick raka vägen till sängen.
Lite samma känsla idag men bokade spinningpass avbokar man bara inte. Men goda träningsvänner fick jag bra fart på benen. Intervallpass 30 min.
Kom hem och kände mig pigg och glad och tog en kort joggingrunda med några backar.
Kändes jättebra.
Lite lugnare och gladare i själen nu.
 
I går hade jag planerat en joggingrunda på morgonen. Det är inte ofta jag bryter min planering men jag vaknade och kände mig låg och ledsen och ute var det tre grader så jag sket helt enkelt i det. Jag fick ihop 10 000 steg på jobbet och på eftermiddagen gick jag en rask promenad på 3 km med pappa. Nöjd att jag inte gick raka vägen till sängen.
Lite samma känsla idag men bokade spinningpass avbokar man bara inte. Men goda träningsvänner fick jag bra fart på benen. Intervallpass 30 min.
Kom hem och kände mig pigg och glad och tog en kort joggingrunda med några backar.
Kändes jättebra.
Lite lugnare och gladare i själen nu.
Vad härligt att höra att det lättade lite! :heart
 
Jag har kört ett kort intervallpass. Denna gång 2 min snabbt följt av 2 min långsamt. Körde bara ett par snabba rundor för att det inte skulle bli för mkt. Kändes helt ok eftersom jag hela tiden sprang med mkt stark medvind. :D Det var nästan så att jag fick lite självförtroende...:p

Imorgon blir vilodag och sen väntar ett mkt lätt sista pass på fre.
 
I går hade jag planerat en joggingrunda på morgonen. Det är inte ofta jag bryter min planering men jag vaknade och kände mig låg och ledsen och ute var det tre grader så jag sket helt enkelt i det. Jag fick ihop 10 000 steg på jobbet och på eftermiddagen gick jag en rask promenad på 3 km med pappa. Nöjd att jag inte gick raka vägen till sängen.
Lite samma känsla idag men bokade spinningpass avbokar man bara inte. Men goda träningsvänner fick jag bra fart på benen. Intervallpass 30 min.
Kom hem och kände mig pigg och glad och tog en kort joggingrunda med några backar.
Kändes jättebra.
Lite lugnare och gladare i själen nu.
Härligt! Det är precis sådär träning ska vara tycker jag! :)
 
Mitt pass ikväll går knappsats till historien, men jag var där och jag gjorde ungefär vad jag hade tänkt i alla fall!

500 m rodd
3x10 Renegade rows
3 pull ups + 2 negativa - sen gjorde handen ont
3x8 Tricep face pulls
3x10 shoulder flys
4x5 smala armhävningar på tå

Avslutade med superset av burpees och fällkniven, 6-5-4-3-2-1 av varje för att få upp pulsen lite på slutet.
 
Mitt pass ikväll går knappsats till historien, men jag var där och jag gjorde ungefär vad jag hade tänkt i alla fall!

500 m rodd
3x10 Renegade rows
3 pull ups + 2 negativa - sen gjorde handen ont
3x8 Tricep face pulls
3x10 shoulder flys
4x5 smala armhävningar på tå

Avslutade med superset av burpees och fällkniven, 6-5-4-3-2-1 av varje för att få upp pulsen lite på slutet.
Hur gör man renegade rows?
 
Hur gör man renegade rows?
Du står i stående planka med händerna på varsin hantel och drar sedan höger hantel upp till höger armhåla, vänster hantel till vänster armhåla, osv. Målet är att försöka hålla resten av kroppen så stilla som möjligt istället för att rotera från sida till sida, och det gör man bäst genom att spänna bålen ordentligt :)
 
Vad är det du avskyr? Jag älskar att vara utomhus, älskar lugnet jag får av konditionsträning (får inte alls samma effekt av styrketräning) och när det går bra: känslan av att jag skulle kunna springa hur långt som helst. Sen enkelheten, att det bara är att gå utanför dörren och börja (men du hade väl ändå gym hemma?). Om du tycker det är tråkigt så kanske lyssna på ljudbok?

Ja jag har gym hemma, men även underbar natur kring huset. Jag springer intervaller ibland men lyckas aldrig knäcka hur tråkigt det är. Jag vet inte vad jag tycker är tråkigt, möjligtvis att jag aldrig riktigt får till det. Jag är inte personen som ger upp, och nöter många timmar för att få rätt teknik på styrketräningen men just kondition är segt.
 
Proviva inköpt @Saigon så nu hoppas jag på placeboeffekt om inte annat :D Jag fortsätter ta det lugnt i hopp om att kroppen håller ihop på lördag. Ska ta en skogspromenad med ena hästen och hunden på lunchen (gruvar mig för alla älgflugor dock...) och i em går jag fram och tillbaka till svärföräldrarna.
 
Proviva inköpt @Saigon så nu hoppas jag på placeboeffekt om inte annat :D Jag fortsätter ta det lugnt i hopp om att kroppen håller ihop på lördag. Ska ta en skogspromenad med ena hästen och hunden på lunchen (gruvar mig för alla älgflugor dock...) och i em går jag fram och tillbaka till svärföräldrarna.
Jag tror du måste dricka den också för att placeboeffekten ska infinna sig. ;)

Men självklart ska vi alla nu hålla oss på benen så vi kan springa våra lopp! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 340
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 103
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 176
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 978
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp