Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle kanske kunna googla men frågar ändå vad Power snatch är så jag får infallsvinkel från någon som gör det?
Precis som @Tassetass video visar går det ut på att få en skivstång från marken och upp på raka armar ovanför huvudet. Det kräver ganska mycket koordination samt rörlighet i axlarna, något som jag inte har överdrivna mängder av, men i onsdags kändes de som sagt bra! :)
Men oj, även om kroppen hade varit i form låter det där som tortyr i mina öron ;) även om jag förstår att många gillar det så mina tvivel bygger bara på att jag är sjukt otränad. Hoppas du mår bättre nu? Känns det så?
Jo, igår var faktiskt ovanligt tortyrigt ;) Det var lite tröstande att höra en av de riktig erfarna (och svinstarka) tjejerna säga att det var ett av de tuffaste pass hon någonsin kört, så jag var inte ensam om den känslan. Känner mig helt okej idag efter mycket sömn och extra mycket mat! Har ont i ungefär varenda muskel i hela överkroppen, men inga förkylningssymptom eller annat som tur är :)
 
Bevis på att man gjort frivändingar med en kropp som var så trött att den inte orkade ta emot skivstången korrekt på slutet:

cf.jpeg


Ett fett jäkla blåmärke mitt på nyckelbenet 🙄 Det beror med största sannolikhet på att jag började slarva när jag kom till de sista 40 frivändningarna på slutet av passet, och lät skivstången dunsa ner på nyckelbenet istället för att få upp armbågarna ordentligt och således fånga stången mer på axlarna. Det både gör ont och ser lite suspekt ut :cautious:

Har som sagt tagit det rätt lugnt idag, jag gick en promenad på 45 min ungefär, har städat lite och hjälpte svärmor att måla en skänk men det har också funnits tid för saker som långfrukost och varm choklad framför Paddington :love: Fortsätter på liknande tema och ska ha en skön hemmakväll för mig själv med glass, tända ljus och mer film!
 
Hej tråden! Jag kikar in här för att inte glömma bort er :D

Jag födde barn för 2,5 vecka sedan så nu är det en bit tillbaka till träningslivet men jag känner mig supertaggad! Bara att kunna röra sig normalt nu, det känns fantastiskt :love: Jag samlade på mig mycket vätska på slutet vilket också gjorde att jag tappade mycket av vikten snabbt, efter 1,5 vecka låg jag -16 kg från dagen innan förlossningen... :eek:O_o Inte konstigt att det känns lätt att röra sig numera!

Kroppen är såklart instabil och svag, och konditionen är ett skämt. Men överlag känner jag mig rätt bra måste jag säga, knipet känns lovande (tränar det varje dag) och jag har kunnat öka på promenaderna gradvis med bra känsla. Idag gick jag och maken drygt 5 km med barnvagnen, jätteskönt trots ruggigt novemberväder :)

Planen är att fortsätta med promenader, knipträning och bålaktivering och sen hoppas jag kunna lägga till lite styrkeövningar om några veckor :)
Men vad kul, grattis! 🤗
 
Hej tråden! Jag kikar in här för att inte glömma bort er :D

Jag födde barn för 2,5 vecka sedan så nu är det en bit tillbaka till träningslivet men jag känner mig supertaggad! Bara att kunna röra sig normalt nu, det känns fantastiskt :love: Jag samlade på mig mycket vätska på slutet vilket också gjorde att jag tappade mycket av vikten snabbt, efter 1,5 vecka låg jag -16 kg från dagen innan förlossningen... :eek:O_o Inte konstigt att det känns lätt att röra sig numera!

Kroppen är såklart instabil och svag, och konditionen är ett skämt. Men överlag känner jag mig rätt bra måste jag säga, knipet känns lovande (tränar det varje dag) och jag har kunnat öka på promenaderna gradvis med bra känsla. Idag gick jag och maken drygt 5 km med barnvagnen, jätteskönt trots ruggigt novemberväder :)

Planen är att fortsätta med promenader, knipträning och bålaktivering och sen hoppas jag kunna lägga till lite styrkeövningar om några veckor :)
Hjärtligt grattis! :love:
 
Hej tråden! Jag kikar in här för att inte glömma bort er :D

Jag födde barn för 2,5 vecka sedan så nu är det en bit tillbaka till träningslivet men jag känner mig supertaggad! Bara att kunna röra sig normalt nu, det känns fantastiskt :love: Jag samlade på mig mycket vätska på slutet vilket också gjorde att jag tappade mycket av vikten snabbt, efter 1,5 vecka låg jag -16 kg från dagen innan förlossningen... :eek:O_o Inte konstigt att det känns lätt att röra sig numera!

Kroppen är såklart instabil och svag, och konditionen är ett skämt. Men överlag känner jag mig rätt bra måste jag säga, knipet känns lovande (tränar det varje dag) och jag har kunnat öka på promenaderna gradvis med bra känsla. Idag gick jag och maken drygt 5 km med barnvagnen, jätteskönt trots ruggigt novemberväder :)

Planen är att fortsätta med promenader, knipträning och bålaktivering och sen hoppas jag kunna lägga till lite styrkeövningar om några veckor :)
Grattis!
 
För en vecka sen satte jag brodd på skorna och pulsade i snö till affären. Jag hatar verkligen snö! I dag låg löven på marken och det är höst i luften. Passade på att jogga lite drygt en halvmil.
 
Hej tråden! Jag kikar in här för att inte glömma bort er :D

Jag födde barn för 2,5 vecka sedan så nu är det en bit tillbaka till träningslivet men jag känner mig supertaggad! Bara att kunna röra sig normalt nu, det känns fantastiskt :love: Jag samlade på mig mycket vätska på slutet vilket också gjorde att jag tappade mycket av vikten snabbt, efter 1,5 vecka låg jag -16 kg från dagen innan förlossningen... :eek:O_o Inte konstigt att det känns lätt att röra sig numera!

Kroppen är såklart instabil och svag, och konditionen är ett skämt. Men överlag känner jag mig rätt bra måste jag säga, knipet känns lovande (tränar det varje dag) och jag har kunnat öka på promenaderna gradvis med bra känsla. Idag gick jag och maken drygt 5 km med barnvagnen, jätteskönt trots ruggigt novemberväder :)

Planen är att fortsätta med promenader, knipträning och bålaktivering och sen hoppas jag kunna lägga till lite styrkeövningar om några veckor :)
Åh, stort stort grattis till dig och din man :heart
 
Jag undrar hur ni alla lärt er alla övningar och teknik och vad och hur man ska träna. Jag kan ingenting och ofta är det ni skriver som arabiska för mig. Jag går till en sjukgymnast och rehabtränar på gymmet där. Lyxigt för jag får träningsprogram anpassat bara för mig och som vi ska bygga på och jag tränar gratis i deras lilla gym. Men jag vet inte ens vad övingarna och maskinerna jag tränar med heter :o Jag ska kika på maskinerna imorgon och se om det finns någon ledtråd men jag vill också kunna göra alla dom där sakerna ni pratar om, inte än för jag är skadad men hur tar man sig från svag men med bra kondition till att även bli stark?

Jag har tränat hela livet, fotboll, basket, dans, karate, ridit, sprungit mycket (i perioder minst en timme per dag men ofta mer), box, zumba, cirkelträning, aerobics, tennis,pass å friskis och svettis, pilates, funktionell träning (styrka utan maskiner i grupp) osv osv. Känns som jag provat på typ allt, kommer inte ens ihåg allt men det mesta har varit fokus på kondition och uthållighet och en del styrka så klart men aldrig så där som ni verkar göra. Har ni alla gått till PT eller har ni läst på själva? Hur gör man?
 
Jag undrar hur ni alla lärt er alla övningar och teknik och vad och hur man ska träna. Jag kan ingenting och ofta är det ni skriver som arabiska för mig. Jag går till en sjukgymnast och rehabtränar på gymmet där. Lyxigt för jag får träningsprogram anpassat bara för mig och som vi ska bygga på och jag tränar gratis i deras lilla gym. Men jag vet inte ens vad övingarna och maskinerna jag tränar med heter :o Jag ska kika på maskinerna imorgon och se om det finns någon ledtråd men jag vill också kunna göra alla dom där sakerna ni pratar om, inte än för jag är skadad men hur tar man sig från svag men med bra kondition till att även bli stark?

Jag har tränat hela livet, fotboll, basket, dans, karate, ridit, sprungit mycket (i perioder minst en timme per dag men ofta mer), box, zumba, cirkelträning, aerobics, tennis,pass å friskis och svettis, pilates, funktionell träning (styrka utan maskiner i grupp) osv osv. Känns som jag provat på typ allt, kommer inte ens ihåg allt men det mesta har varit fokus på kondition och uthållighet och en del styrka så klart men aldrig så där som ni verkar göra. Har ni alla gått till PT eller har ni läst på själva? Hur gör man?
Jag har läst på själv gällande det mesta! Styrkelabbet är en mycket bra start (du hittar deras hemsida om du googlar på Styrkelabbet), de visar övningar under fliken Styrketräning>Övningar. De har även en hel del andra läsvärda artiklar på sin hemsida, olika träningsprogram man kan följa samt en mycket bra podd! Det finns också en träningspodd som drivs av två tjejer som heter Styrkebyrån som jag tycker om att lyssna på ibland. Även YouTube är ju en guldgruva :) Inte allt som läggs upp där är helt bra, men när det kommer till många vanliga övningar så som marklyft (deadlift), knäböj (squat), bänkpress (bench press) och dylikt så går det att hitta massor med bra kanaler. Det kan vara bra att kika på några olika och se vad de säger lika eller olika om.

Utöver detta har jag en sambo som tränar mycket och är duktig, han kommer med på mina träningspass ibland och petar lite på mig :D Under julen ska jag dessutom äntligen få hjälp av en PT, har insett att jag behöver rätt så mycket hjälp för att få ordning på min knäböj.

Det går verkligen att lära sig det mesta själv och sedan allt eftersom få hjälp! Det är inte farligt att börja träna med fria vikter utan en PT eller dylikt, bara man tar det lugnt, lyssnar på kroppen och försöker lära sig tekniken. :)
 
Jag har läst på själv gällande det mesta! Styrkelabbet är en mycket bra start (du hittar deras hemsida om du googlar på Styrkelabbet), de visar övningar under fliken Styrketräning>Övningar. De har även en hel del andra läsvärda artiklar på sin hemsida, olika träningsprogram man kan följa samt en mycket bra podd! Det finns också en träningspodd som drivs av två tjejer som heter Styrkebyrån som jag tycker om att lyssna på ibland. Även YouTube är ju en guldgruva :) Inte allt som läggs upp där är helt bra, men när det kommer till många vanliga övningar så som marklyft (deadlift), knäböj (squat), bänkpress (bench press) och dylikt så går det att hitta massor med bra kanaler. Det kan vara bra att kika på några olika och se vad de säger lika eller olika om.

Utöver detta har jag en sambo som tränar mycket och är duktig, han kommer med på mina träningspass ibland och petar lite på mig :D Under julen ska jag dessutom äntligen få hjälp av en PT, har insett att jag behöver rätt så mycket hjälp för att få ordning på min knäböj.

Det går verkligen att lära sig det mesta själv och sedan allt eftersom få hjälp! Det är inte farligt att börja träna med fria vikter utan en PT eller dylikt, bara man tar det lugnt, lyssnar på kroppen och försöker lära sig tekniken. :)
Tack för ett jätte bra svar, precis det jag behövde läsa och jag ska kika in på den sidan och Youtube var också ett bra tips.

Vilka övningar är grunden i styrketräning? Vad bör man börja med? Min skada börjar läka och min sjukgymnast sa att jag måste stärka hela kroppen, inte bara där jag skadat mig.

Har patella tendinos i båda knäna och skadade ett revben som gjorde så ont att jag belastade fel och smärtan spred sig i hela ryggen. Jag kunde inte ens kissa utan att det gjorde ont, inte stå, sitta, ligga gå, böja mig osv. Kunde inte ens andas normalt så blev tvingad till akuten och min syremättnad som ska vara över 95 som allra lägst av 100 dalade till 88 och alla maskiner skrek och dom trodde det var hjärtfel. Men just då var det just min smärta och att jag inte kunde andas som orsakade det.

Jag har ett litet hjärtfel, det säger nog inget för någon men det är en förlängning av QT-tiden så vissa delar av hjärtat arbetar saktare än vad det ska men jag har ändå en vilopuls mellan 80 och 100. Just nu är det underkontroll (jag har haft det i flera år och det är bättre nu för tidigare hade jag dessutom risk för hjärtsvikt, hjärtinfarkt och hjärtstopp men det har läkt). Läkaren på akuten tog sig dock inte tiden att kolla ordentligt utan det var på mottagningen dit jag går som en ST-läkare och överläkare sa att hjärtfelet är allvarligare än vad läkaren på akuten sa för även om det inte är farligt just nu så kan det slå över och bli det och att jag inte kan äta vissa mediciner osv. Menjust nu lider jag inte av det men det kan ändras. Men det är inget som hindrar mig från att träna säger läkarna och jag själv känner ju inte av det i dagsläget så det är bara att köra-Men dom där andra problemen med hjärtat är en orsak till att jag inte kunnat träna så mycket och nu måste börja om lite.

Så jag tar gärna emot tips på vad jag kan göra på egen hand här hemma. Har två lätta hantlar som iof knappt känns men om jag gör flera repetioner så kommer det nog kännas mer. Hittade också övningar på en sida med övningar med pilatesboll. Jag tränade lite pilates hemma för typ 8 år sedan och jag tyckte det var ganska kul och det kanske är en bra start?
 
Tack för ett jätte bra svar, precis det jag behövde läsa och jag ska kika in på den sidan och Youtube var också ett bra tips.

Vilka övningar är grunden i styrketräning? Vad bör man börja med? Min skada börjar läka och min sjukgymnast sa att jag måste stärka hela kroppen, inte bara där jag skadat mig.

Har patella tendinos i båda knäna och skadade ett revben som gjorde så ont att jag belastade fel och smärtan spred sig i hela ryggen. Jag kunde inte ens kissa utan att det gjorde ont, inte stå, sitta, ligga gå, böja mig osv. Kunde inte ens andas normalt så blev tvingad till akuten och min syremättnad som ska vara över 95 som allra lägst av 100 dalade till 88 och alla maskiner skrek och dom trodde det var hjärtfel. Men just då var det just min smärta och att jag inte kunde andas som orsakade det.

Jag har ett litet hjärtfel, det säger nog inget för någon men det är en förlängning av QT-tiden så vissa delar av hjärtat arbetar saktare än vad det ska men jag har ändå en vilopuls mellan 80 och 100. Just nu är det underkontroll (jag har haft det i flera år och det är bättre nu för tidigare hade jag dessutom risk för hjärtsvikt, hjärtinfarkt och hjärtstopp men det har läkt). Läkaren på akuten tog sig dock inte tiden att kolla ordentligt utan det var på mottagningen dit jag går som en ST-läkare och överläkare sa att hjärtfelet är allvarligare än vad läkaren på akuten sa för även om det inte är farligt just nu så kan det slå över och bli det och att jag inte kan äta vissa mediciner osv. Menjust nu lider jag inte av det men det kan ändras. Men det är inget som hindrar mig från att träna säger läkarna och jag själv känner ju inte av det i dagsläget så det är bara att köra-Men dom där andra problemen med hjärtat är en orsak till att jag inte kunnat träna så mycket och nu måste börja om lite.

Så jag tar gärna emot tips på vad jag kan göra på egen hand här hemma. Har två lätta hantlar som iof knappt känns men om jag gör flera repetioner så kommer det nog kännas mer. Hittade också övningar på en sida med övningar med pilatesboll. Jag tränade lite pilates hemma för typ 8 år sedan och jag tyckte det var ganska kul och det kanske är en bra start?

Ska man göra det riktigt enkelt för sig med just styrkeövningar så krävs det egentligen bara att man täcker in de fyra grundrörelserna; böj på knäna, fäll i höften, dra något mot dig och pressa något från dig.

Fyra övningar för att täcka in respektive grundrörelse är till exempel knäböj, marklyft, rodd och bänkpress. Det spelar dock inte så stor roll för den generella styrkan och hälsan vilka övningar man gör, bara man tränar på och försöker att täcka in hela kroppen. Vill man bli bra på något specifikt, tex marklyft, måste man ju förstås träna det, men man måste inte träna just marklyft för att komma åt höftfällningen. :)

(Insåg nu att det här var inte så bra svar på vad du kan göra hemma, men det kanske hjälper lite när du ska sätta ihop ett hemmaprogram.)
 
Jag undrar hur ni alla lärt er alla övningar och teknik och vad och hur man ska träna. Jag kan ingenting och ofta är det ni skriver som arabiska för mig. Jag går till en sjukgymnast och rehabtränar på gymmet där. Lyxigt för jag får träningsprogram anpassat bara för mig och som vi ska bygga på och jag tränar gratis i deras lilla gym. Men jag vet inte ens vad övingarna och maskinerna jag tränar med heter :o Jag ska kika på maskinerna imorgon och se om det finns någon ledtråd men jag vill också kunna göra alla dom där sakerna ni pratar om, inte än för jag är skadad men hur tar man sig från svag men med bra kondition till att även bli stark?

Jag har tränat hela livet, fotboll, basket, dans, karate, ridit, sprungit mycket (i perioder minst en timme per dag men ofta mer), box, zumba, cirkelträning, aerobics, tennis,pass å friskis och svettis, pilates, funktionell träning (styrka utan maskiner i grupp) osv osv. Känns som jag provat på typ allt, kommer inte ens ihåg allt men det mesta har varit fokus på kondition och uthållighet och en del styrka så klart men aldrig så där som ni verkar göra. Har ni alla gått till PT eller har ni läst på själva? Hur gör man?
Jag har hållit på med styrketräning i olika former i 6-7 år, varav 2 år med PT, så då blir det ju naturligt att man plockar upp lite nya övningar och div. kunskap under åren. Sedan har jag lärt mig jättemycket genom att läsa här, vissa övningar har jag tagit med mig från olika gruppass som jag varit med på på gymmet, och även jag lyssnar på träningspoddar med jämna mellanrum.

Nu sedan två år tillbaka håller jag på med crossfit vilket är lite ökänt för att ha en massa lustiga termer och specialövningar som ingen "utomstående" riktigt fattar. Och ibland har de jättekonstiga namn för helt vanliga övningar som heter något annat i den "vanliga" världen :p Så om det någonsin är någon övning från mina pass du inte förstår så är det verkligen inget att bry sig om då det oftast rör sig om något som är typiskt för just sporten crossfit (t.ex. power snatch som du frågade om häromveckan). Och ofta låter det mer komplicerat än det är!
 
Sjukt bra pass på sambons gym idag! Kroppen kändes rätt körd rent muskulärt efter i fredags så jag var beredd på att ta det lite lugnt, men när jag väl kom igång kändes det toppen och jag fick till ett riktigt bra ben/rump-pass! Det var första gången på rätt länge som jag tyckte det kändes riktigt roligt att styrketräna på egen hand :)

10 min löpning och lite rörlighetsövningar som uppvärmning, följt av:
  • Goblet squats där jag gick ner långsamt (4 sekunder), pausade i bottenläget (2 sekunder) och upp igen långsamt (3 sekunder). 3x6 med 16 kg.
  • Donkey kicks (satte fast foten i ett band i bottenläget på en kabelmaskin och sparkade ut därifrån). 3x9 per ben med 12 kg motstånd.
  • Frontböj, 3x8 med 25 kg skivstång.
  • Kettlebell swings, 3x12 med 16 kg.
  • 20 wall balls + 50 hopp med hopprep, 15 wall balls + 50 hopp med hopprep, 10 wall balls + 50 hopp med hopprep
Skönt trött i kroppen nu! Har bänkat mig med en skål av risgrynsgröten jag gjorde i morse och ska slappa lite innan det blir dags att svida om för restaurangmiddag med sambon :)
 
Ska man göra det riktigt enkelt för sig med just styrkeövningar så krävs det egentligen bara att man täcker in de fyra grundrörelserna; böj på knäna, fäll i höften, dra något mot dig och pressa något från dig.

Fyra övningar för att täcka in respektive grundrörelse är till exempel knäböj, marklyft, rodd och bänkpress. Det spelar dock inte så stor roll för den generella styrkan och hälsan vilka övningar man gör, bara man tränar på och försöker att täcka in hela kroppen. Vill man bli bra på något specifikt, tex marklyft, måste man ju förstås träna det, men man måste inte träna just marklyft för att komma åt höftfällningen. :)

(Insåg nu att det här var inte så bra svar på vad du kan göra hemma, men det kanske hjälper lite när du ska sätta ihop ett hemmaprogram.)
Tack för jätte bra tips, men vad menas med fäll i höften? Blev mycket mer lättförståeligt att tänka så där med att dela upp kroppen i "block" som man ska träna allihop.
 
Tack för jätte bra tips, men vad menas med fäll i höften? Blev mycket mer lättförståeligt att tänka så där med att dela upp kroppen i "block" som man ska träna allihop.

Att du använder ”gångjärnet” i höften, kan man lite enkelt uttrycka det som. Den här illustrerar rätt tydligt skillnaden på vilket gångjärn som jobbar (höft vs knä) :)

 
Tjoho, gick in och kollade in månadskostnaden för gymmet 5 minuter från mig och dom har rabatt fram till fredag så det som brukar kosta 449 kr/månad kostar nu 349 kr/månad. Ska dit och kika imorgon. Det är Sveriges största gym så där lär det finnas en hel del maskiner och jag har hittat flera pass jag vill gå. Så imorgon blir det husesyn!:bump:

Tycker det är lite tråkigt på mitt rehab-gym eftersom det bara finns en maskin av varje och det blir lite trångt och man kan få vänta på att använda maskinerna och det är bara jag och pensionärerna och inga pass och jag vill gå på zumba och cirkelträning och liknande och det finns inte där. Vad jag hört så är det inget problem på mitt eventuella "andra hem" (gymmet) och eftersom jag helst tränar på dagtid tänker jag att det lär vara lugnt. Så håll tummarna för att det är fint!

Känner mig riktigt peppad på träning just nu och är glad att kroppen är frisk igen så jag kan träna, har längtat väldigt länge på det, flera år till och med och nu äntligen, äntligen så både får jag för läkaren och känner mig pigg nog att börja. Men med försiktighet som läkaren sa, inte gå ut för hårt men ändå. Roligt:banana:

Och i och med att sjukgymnasten sagt att jag för att lindra mina skador ska tänka på att träna hela kroppen så behöver jag egentligen inget proffs som sätter ihop ett schema utan kan gå vidare med det jag fått av honom och lägga till lite för nu börjar grundschemat bli lite för lätt.

Vad kostar era gym?
 
Hej tråden! Jag kikar in här för att inte glömma bort er :D

Jag födde barn för 2,5 vecka sedan så nu är det en bit tillbaka till träningslivet men jag känner mig supertaggad! Bara att kunna röra sig normalt nu, det känns fantastiskt :love: Jag samlade på mig mycket vätska på slutet vilket också gjorde att jag tappade mycket av vikten snabbt, efter 1,5 vecka låg jag -16 kg från dagen innan förlossningen... :eek:O_o Inte konstigt att det känns lätt att röra sig numera!

Kroppen är såklart instabil och svag, och konditionen är ett skämt. Men överlag känner jag mig rätt bra måste jag säga, knipet känns lovande (tränar det varje dag) och jag har kunnat öka på promenaderna gradvis med bra känsla. Idag gick jag och maken drygt 5 km med barnvagnen, jätteskönt trots ruggigt novemberväder :)

Planen är att fortsätta med promenader, knipträning och bålaktivering och sen hoppas jag kunna lägga till lite styrkeövningar om några veckor :)

Grattis!!

Simningen i fredags var riktigt nice :) Idag blev det en tur på cykeln och imorgon blir det simning igen. Sen vila på tisdag innan prövning på onsdag. (Hoppas konditionen räcker trots skithöst).

Kul att du också simmar :). Vad är det för prövning?

----

Imorgon är planen att jag ska ha säsongens löpbandspremiär! Passar bra eftersom jag ska på bio på kvällen, då stannar jag och springer o duschar o så på jobbet o sen direkt på bion, onödigt att cykla hem emellan. :)
 
Röjt och städat hemma idag. Även promenerat och nu gjort ett gympass. Körde lite lätt bänk och skivstångsrodd för att se hur axeln skulle ta det. Kändes inget under tiden så vi får väl se i morgon 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
56 194
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 095
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 162
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 961
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp