Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar att gå till kiropraktorn. Många gånger känns det som att huvudet är uppe bland molnen när man går därifrån. Känns både lättare och lägre efter ett besök :) Det enda jag inte älskar är priset...

Det är skönt att få hjälp men frustrerande att min snedhet går tillbaka så snabbt så jag måste dit igen. Hur mycket betalar du?
 
Veckans 3e pass, check! Vi skulle åkt skidor imorrn, men det verkar töa bort :( så kändes lika bra att ta ett löppass till för säkerhets skull :p.
 

Bifogade filer

  • 20191206_143850.jpg
    20191206_143850.jpg
    101,3 KB · Visningar: 6
Gym avklarat! Bänkade två treor på 37,5! Sen gjorde jag en del annat för axlar också :)
Barnen hemma idag pga en släng av magsjuka på ena dottern men vi var ute och luftade oss förut och då passade jag på att skotta massa hästskit i hagen när det ändå är milt igen och slängde ner hö och packade alla höpåsar och bar vatten. Så gym plus stallarbete har det blivit idag. Ska ta en promenad med hunden sen också :)
 
Det är skönt att få hjälp men frustrerande att min snedhet går tillbaka så snabbt så jag måste dit igen. Hur mycket betalar du?
Mina besök går på ca 400. Vet inte om de höjde priserna när de gick ihop med några andra, men jag fick samma pris som jag haft sedan jag började gå där 2012.




Blev ingen lek med kettlebell idag, vaknade med rätt rejäl träningsvärk efter kiropraktorn igår (tror där var en hel del att justera med tanke på hur musklerna känns idag) så hoppade över det och nöjde mig med hästtjejsyogan :D
 
Mina besök går på ca 400. Vet inte om de höjde priserna när de gick ihop med några andra, men jag fick samma pris som jag haft sedan jag började gå där 2012.




Blev ingen lek med kettlebell idag, vaknade med rätt rejäl träningsvärk efter kiropraktorn igår (tror där var en hel del att justera med tanke på hur musklerna känns idag) så hoppade över det och nöjde mig med hästtjejsyogan :D

Samma pris som jag får betala då. Men sist fick jag betala halva priset eftersom jag fick komma tillbaka så snabbt
😅
 
Samma pris som jag får betala då. Men sist fick jag betala halva priset eftersom jag fick komma tillbaka så snabbt
😅
Gött :) Jag ska dit igen nästa måndag men tror inte det kommer bli billigare för det. När jag ringde och bokade så hade jag inte varit där på minst 1.5år så receptionisten ville boka in mig på ett nybesök (ca 700kr enligt hemsidan om jag minns rätt), men fick betala mitt gamla vanliga pris när det väl var dags att betala :)
 
Huvudet är igentäppt och näsan läcker som ett såll… Stalltjänst x2 står på schemat för idag så kommer inte träna mer än så.
 
Ligger med lite mer utmaning i min träning nu, september-oktober gick på moln, kunde prioritera träning då jag var i uppstart av min egen firma och avslut av mitt gamla jobb, hela dagen var min. Nu har jag fått heltidsuppdrag men med pendling 10 mil enkel väg, kombinerat med familjeliv blir det svårare att hänga på gymmet. Men crosstrainern i källaren har blivit avdammad 🤗 Men 3 pass i veckan får betraktas som bra.

Men i alla fall, i helgen är vi till fjälls = skidpremiär 🥳 bor dock på ett ställe där snön inte riktigt kommit i rikliga mängder ännu, typisk östaväders höst! Men tog mina skins upp på fjället en tur, knapp något skoterspår och löst men 3 km klättringen jag gjorde renderade i medelpuls 167 så även om det gick i snigelfart gav det effekt. 30 min upp och 7 minuter ned 😁 Jag har inte riktigt tyckt om ”pälsskidorna” under de två säsonger jag försökt komma överens med dem. Men för sådana här tillfällen när man behöver en mer turskida fungerar de perfekt. Jag känner också att jag kan uppskatta dem mer när jag vet att jag har ett nyinförskaffat snabbt par skidor i garaget hemma. 🙌
 

Bifogade filer

  • 70B4C363-F3C9-445E-AADC-80D47EB34DF7.jpeg
    70B4C363-F3C9-445E-AADC-80D47EB34DF7.jpeg
    128 KB · Visningar: 9
Rivstartade veckan med 2 x 3,5 km pw utomhus på rekordtid, först imorse på väg till jobbet och sen rekord igen på hemvägen 💪.
Innan pw:n hem sprang jag 5 km på bandet i 5-tempo (snabbare än vanliga 6-tempot)! 💪
 

Bifogade filer

  • 20191209_145032.jpg
    20191209_145032.jpg
    153,8 KB · Visningar: 7
Försöker hålla igång träningen men motivationen inte så superhög just nu, kollar jag tillbaka så har jag ändå kört två pass i veckan senaste månaden men det känns som om jag tränar jätte-lite!
Har börjat logga mina pass på styrkelabbets app, har kört manuellt förut men det rätt trevligt att få statistik på sina pass.
Har köpt online-PT för mitt friskvårdsbidrag nu såhär i sista minuten mest för att pengarna inte skulle brinna inne, få se om det nåt värt att ha..
 
Idag är planen ridning på lunchen och ett yogapass någon gång under dagen :) Ska till badhuset med familjen efter jobb/dagis/fritids också men det blir mest lek. vi är rätt bra på att härja med våra ungar när vi är på badhuset 😅
 
Den här veckan har jag yogat tre gånger. Mitt i natten, på jobbet. Släpar med mig mattan på loket, det är så in i helvete jävla pitt-bökigt men vad gör man. Det är precis så att det finns golvyta nog i vilorummet. Har ju gnällt i evigheter om hur mycket jag måste vara borta så ska bespara er den här gången ;) Så jag antar att det här är mitt försiktigt optimistiska återtåg till tråden :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 918
· Visningar
61 319
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 914
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 886
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 890
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp