Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, men då låter det ju som att du har gott om tid! Du kan ju ha målet att ta dig igenom loppet/loppen helt enkelt, på ett eller annat sätt. Hur mycket som sen blir löpning och hur mycket som blir rask promenad kanske kan kvitta? Sen är det väl så att många får en liten extra boost av lopp och att det kan göra att saken känns lättare på flera sätt. :)

Förstår att det inte känns värt att gå dit för det! Bra beslut att stanna hemma tycker jag, så skapar du inte negativa associationer med gymmet heller genom att vara där och träna något du tycker känns onödigt. Förstår att det känns surt, men jättebra att du lyssnar på kroppen (och sjukgymnasten) och tar det lite lugnt! Bättre att vila och bli bra på riktigt, istället för att börja för tidigt och sedan få börja om från början med vila & rehab igen.
Tack, och det stämmer verkligen att jag vill ha kvar gymmet som en glädjekälla i livet och inget jag tvingar mig till. Kroppen behöver lite återhämtning rent fysiskt men hjärnan vill hitta på saker och vara aktiv. Sjukgymnasten sa att det inte berodde på att jag tränat för mycket eller fel utan att kroppen inte klarade av dom förutsättningarna nu som jag gjorde i oktober pga obalansen i kroppen. Så vila och lite hemmaträning till den 27 och sen tar jag det därifrån.

Bra tips på att göra hemma om man vill träna lite och som inte anstränger knäna?
 
Aha, men då låter det ju som att du har gott om tid! Du kan ju ha målet att ta dig igenom loppet/loppen helt enkelt, på ett eller annat sätt. Hur mycket som sen blir löpning och hur mycket som blir rask promenad kanske kan kvitta? Sen är det väl så att många får en liten extra boost av lopp och att det kan göra att saken känns lättare på flera sätt. :)

Förstår att det inte känns värt att gå dit för det! Bra beslut att stanna hemma tycker jag, så skapar du inte negativa associationer med gymmet heller genom att vara där och träna något du tycker känns onödigt. Förstår att det känns surt, men jättebra att du lyssnar på kroppen (och sjukgymnasten) och tar det lite lugnt! Bättre att vila och bli bra på riktigt, istället för att börja för tidigt och sedan få börja om från början med vila & rehab igen.
Jag har ju tävlingsinstinkt så det räknar jag med går bättre än på hemmaplan :)

Råkade anmäla mig, barnen och en släkting till toughest family idag med :o Herregud det är inget stopp på mig. Barnen brukar ju få åtminstone ett lopp varje sommar men att det skulle bli ett självmordslopp var väl inte genomtänkt, haha.
 
Jag har ju tävlingsinstinkt så det räknar jag med går bättre än på hemmaplan :)

Råkade anmäla mig, barnen och en släkting till toughest family idag med :o Herregud det är inget stopp på mig. Barnen brukar ju få åtminstone ett lopp varje sommar men att det skulle bli ett självmordslopp var väl inte genomtänkt, haha.

Haha, låter precis som mig :rofl:
Jag har aldrig sprungit några längre sträckor så jag har bokat 5 lopp totalt i år. Får ju erkänna att jag blev riktig sugen på Toughest family då Action Run (nybörjare) är ett av min lopp. Först ut är spring för livet i grannkommunen 1 maj, så jag har inte speciellt många månader på mig :o
 
Haha, låter precis som mig :rofl:
Jag har aldrig sprungit några längre sträckor så jag har bokat 5 lopp totalt i år. Får ju erkänna att jag blev riktig sugen på Toughest family då Action Run (nybörjare) är ett av min lopp. Först ut är spring för livet i grannkommunen 1 maj, så jag har inte speciellt många månader på mig :o

Åh herre.. jag nöjer mig nog med det här så länge.
 
@Derivata Jag läste just på Facebook i skidgruppen att om varken säljare eller köpare har meriter sen tidigare så övertas startled om man köper privat av någon. :) Det kunde kanske vara något för dig? Hon jag såg som ville sälja hade en plats i led 6 till salu :).

Det hade ju kunnat vara något, men samtidigt att lägga ut mer pengar? Nej, jag tror att jag ska försöka mota prestationsdjävulen och istället se det som en trevlig dag i spåren. Med snösituationen här och den minimala skidåkningen som följd så får jag helt enkelt chilla ned lite och ta det för vad det är (jag kör det som ett mantra typ tre gånger per dag :D)
 
Men åhhhh:love: här efter Västerbottenskusten där det brukar vara vinter är det så deprimerande just nu - vet inte om det är januari eller april när man tittar ut :rage:
Vi har inte snö på marknivå tyvärr, så det ser liknande ut här O_o men med lite sol får man vårkänslor åtminstone :D
 
Idag kom min nya simmössa 👍.
 

Bifogade filer

  • 20200117_170552.jpg
    20200117_170552.jpg
    207,2 KB · Visningar: 15
Känns som att jag skriver samma sak varje gång, men idag blev det skidåkning på morgonen och nu ska jag ta tag i dagens Yoga med Adriene och efter det meditation.

Visa bifogad fil 44089
Alltså vädret är helt fantastiskt den här vintern :love: blir så mycket piggare av att vara i solen.
Jag har ju helt glömt att fråga vilken skidort du bor i och hur det kommer sig att du hamnade där? Vi har länge funderat på att åka till just Bulgarien för att åka skidor nämligen och kikade länge på Bansko, men just den här gången blir det Österrike då vi har bekanta där.
 
Kunde styra jobbet lite hur jag ville idag och var därför på gymmet på förmiddagen för att maximera möjligheten att få tillgång till de redskap jag behövde. Den strategin funkade och det blev ett superbra pass som känns i hela kroppen, främst rygg/axlar/mage. Magmusklerna hade jag inte räknat med att få ont i, men jag tar det som kvitto på att jag gör mina pull-ups korrekt i alla fall :p Tillsammans med lite småömma muskler från onsdagens pass går jag runt med en skön känsla i kroppen just nu!

Imorgon tänkte jag köra ett längre yogapass och på söndag blir det antingen skidåkning (här i Skottland alltså), vandring eller någon slags konditionspass här i krokarna - allt beroende på väder samt vad svärmor har för planer med sin bil, som vi tänkte låna :D
 
I går var det vilodag, men i morse var det dags för ett pass med morgongänget igen :)

Dagens WOD var rörig men lite intressant
Först en tredelad A-del: Bänkpress, reverse hyper (ny för mig = som rygglyft men med benen ist. för överkropp) och armhävningar.
Där efter en tredelad B-del: med strikta/scapula pullups, facepull och dragonsquats.

Allt avslutades med "Anton" en 8 min AMRAP med Goblet squats, reverse lounges och svingar.

Roligt och riktigt svettigt!

I morgon är det vila med hundbesök :)
 
I onsdags hann jag inte med det jag skulle göra på gymmet pga för tight med tid, åkte på morgonen men hade missbedömt hur mycket tid jag behövde för passet då jag hade en tid att hålla..
Igår tränade jag men kände mig sliten och trött, skulle egentligen kört fyra set femmor i marken men gick upp ganska tungt och gjorde en singel på 150 och sen ett set femmor på 130. Knäna kändes inte riktigt ok så skippade benövningarna utom benpress och körde överkropp sen.
Idag ska jag egentligen köra intervaller men ska åka och tävla hund så få se om jag orkar, annars satsar jag på imorgon.
 
Hängde på en kompis på ett träningspass igår kväll utan att riktigt veta vad jag gav mig in på :D det visade sig vara ett superintensivt pass på 30 minuter. Pulsen var hög precis hela tiden och svetten forsade! Jag var typ röd som en tomat i nyllet efteråt Och känner redan att träningsvärken är på gång! Men det var jättekul att testa något nytt:)
 
Jag glömde ju rapportera efter torsdagens jympapass! Jag överlevde, och såg förmodligen ut som en deltagare på seniorjympa under tiden :D Det var såå svårt att inte springa, hoppa och studsa när alla andra sprang, hoppade och studsade!

Pulshöjningen blev ganska moderat i och med att jag höll en fot i marken hela tiden och gjorde grunda och långsamma knäböj och utfall. Armhävningar var jobbigast, jag gjorde dem fyrstående för att inte blanda in bålen. Höfterna blev lite trötta vid något tillfälle då det var mycket sidosteg, då avbröt jag och gick på stället istället. Magövningar anpassade jag helt och gjorde små rörelser i dead bug istället för situps.

Kul att komma iväg i alla fall! :)
 
Jag har ju helt glömt att fråga vilken skidort du bor i och hur det kommer sig att du hamnade där? Vi har länge funderat på att åka till just Bulgarien för att åka skidor nämligen och kikade länge på Bansko, men just den här gången blir det Österrike då vi har bekanta där.
Jag bor i Bansko :D har ingen aning om hur jag hamnade här 😂 men jag flyttade från Irland för att fly bort från regnet och skyhöga hyror, och då råkade det bli Bansko till slut eftersom jag gillar skidåkning och vandring.
 
Ba. Kollat resultatlistorna från skidloppet jag hoppade över att vara med på idag då jag trodde jag skulle bli ensam jättesist. Visade sig att det hade jag nog inte blivit...

Kanske jag vågar mig på att vara med i ett lopp om två veckor nu då... det är dessutom lite kortare....! Man får inte medalj, vilket jag tycker är jättetrist, men det kan jag ju beställa en egen sen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 463
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 111
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 187
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 018
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp