Kropp&Själ Träning, hälsa och kost 6

Parat

Trådstartare
Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up:

Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har himla svårt i tekniken även i utfall, men märker att det blir bättre och bättre, skönt! Även imorgon bitti tänker jag försöka få till ett träningspass, då blir det marklyft och bänkpress. Och sedan en Skype-intervju inför ett eventuellt nytt jobb, nervös! Så det kan nog bli bra med lite träning innan :D
 

Mineur

Moderator
Sitter och laddar upp för ett överkroppspass på gymmet. Har varit ytterst otaggad sedan jag slog upp ögonen i morse, men ibland måste man helt enkelt bara sluta tänka och ta sig iväg. Det känns lite mer lockande nu när jag skrivit ihop ett pass och vet exakt vad jag ska göra, det brukar vara ett bra sätt för mig att bygga upp lite motivation. Ska bara vänta på att den enorma lunchen jag just åt sjunker undan lite...
 

Mineur

Moderator
Rapport från gymmet: Klarade just 5 chins på rad (och 2+1 efter det) och känner mig smått oövervinnerlig just nu :banana: De var inte de snyggaste jag gjort (speciellt inte den sista), men upp kom jag!

Det här var ju egentligen mitt mål under sista kvartalet av 2019, men eftersom min kropp sen bestämde sig för att vara sjuk i 5 veckor fick jag ge upp det. Men nu jäklar!
 
Summerar träningsveckan,
Jag har svårt att få till träningen nu när jag jobbar för fullt igen. Denna vecka har varit särskilt intensiv med 4 dagar på plats i fabriken (20 mils pendling varje dag) och en revision för iso-certifiering. Därför är jag ändå stolt att jag i torsdags fick till ett pass allmänstyrka hemma. Kände mig stark i benen så körde benböj med upphopp. Detta resulterade i träningsvärk i fredags. Fredagen jobbade jag hemifrån och det var en underbar vinterdag med -2 och sol. Unnade mig långlunch och drog till ett av få spår som var öppna. Tog mina nya racerskidor, trots att jag åkt bort allt fäste från dem... Resulterade i att jag hade noll i fäste och fick staka hela rundan :nailbiting: Gick ändå över förväntan bra, kunde inte ens dubbelstaka så lite fäste hade jag. Lördagen blev hemsk, tydligen har jag varit helt ok på att träna magen, men triceps och rygg var helt bortom räddning, fy fanken vad ont jag hade :) Brukar sällan ha träningsvärk av skidåkning, men just detta att statiskt stå och staka en mil är tydligen mer än vad jag klarar av :D

I dag vaknade jag till ett snöfall och äntligen kunde vårt närmaste skidspår öppna :banana::bump::banana: jag har lite besvärande hosta framförallt på nätterna så jag tänkte ta ett lugnt pass, gick bra åkte och tänkte teknik, teknik, teknik. Vilken kondition jag har fått under min duktig träningshöst, backar som jag tidigare har haft problem med kunde jag nu ta i bibehållen fart, svett lönar sig!!!

Så summa tre- träningspass under en skitvecka tidsmässig, är superbra!
 
@Derivata Åh, så kul med skidor och kul att märka att kondisen blivit så mycket bättre! 😍

----

Jag har haft vilodag idag, men imorrn tänkte jag springa på bandet efter jobbet. Sen ska jag direkt till gyn och byta min kopparspiral, så jag tänkte surfa lite på endorfin-vågen 👍. Och sen efteråt casha in min gratisfika på EH, känns som den kan sitta fint då (ifall jag inte bara vill hem). 👍Planerat deluxe.
 

Mineur

Moderator
Även jag är rätt nöjd med träningsveckan, även om kroppen som sagt hade ett par dåliga dagar där onsdag-lördag. Nu satsar jag på ett benpass på tisdag och ett konditionspass på torsdag innan det bär av till Österrike på lördag morgon. Kommer även att lägga in lite musslan, jägarvila och sånt kul de andra dagarna. Känns som en bra plan!
 
Två ridpass blev det ikväll och stalljobb :up: Hade gärna tagit några kärror till med skit och gammalt hö i hagen (gillar att ha det städat) men fick stoppa mig själv efter en full kärra och tvinga mig att tänka på ryggen.... Får fortsätta i morgon.
 
Idag är planen en ridtur på lunchen och förhoppningsvis en promenad ikväll :) I morgon är det massage igen och jag ska ringa kiropraktorn igen för att få en tid nästa vecka.
 

Tassetass

Moderator
Efter ett block med träning med fokus på maxstyrka där jag känt mig stark och även tangerat eller slagit personbästa i ett par lyft har jag nu gått in i ett sex veckor långt block med fokus på hypertrofi. Har kört två pass hittills och kan bara konstatera att everything hurts and I'm dying. :arghh: Men det är kul, eller det kommer bli kul eftersom jag kommer få mer muskelmassa, och muskelmassa är ju alltid bra. :D
 
Rapport från gymmet: Klarade just 5 chins på rad (och 2+1 efter det) och känner mig smått oövervinnerlig just nu :banana: De var inte de snyggaste jag gjort (speciellt inte den sista), men upp kom jag!

Det här var ju egentligen mitt mål under sista kvartalet av 2019, men eftersom min kropp sen bestämde sig för att vara sjuk i 5 veckor fick jag ge upp det. Men nu jäklar!
Starkt! :bow::bow:
 
Jag är nöjd med förra veckan. Den var inte perfekt men jag kände att jag gjorde bra val för det mesta. Det blev skidåkning tre dagar, yoga och meditation sex dagar och två dagar pushups/pullups.

Den här veckan hoppas jag kunna åka skidor fem dagar, mina skenben känns mycket bättre nu och jag kommer att ha mer tid (plus att vi äntligen ska få lite ny snö :bump:). Ska även fortsätta lägga in lite acro yoga. Det kan väl knappt räknas som träning i den formen vi gör det nu, men det är väldigt kul och kommer förhoppningsvis utvecklas till något som åtminstone liknar yoga i framtiden :D
 
Tjoho,
Mina knän är inte längre svullna och inflammerade. Var hos sjukgymnasten och jag ska börja trappa upp träningen nu. Men väldigt sakta. Den här träningen kör jag box och lite lätt styrka hemma. Nästa vecka box plus 2 gånger på gymmet och tredje veckan börjar jag springa men då bara 15-20 minuter i början. Så målet är box en gång/vecka om jag tycker den är rolig, löpning 1-2 ggr/vecka och styrka 1-2/vecka. Max 4 pass per vecka.

Jag behöver verkligen lite struktur och mål just nu och det ger träningen.
 
För mig blev det ingen träning idag. Har lätta förkylningssymptom och viss sjukdomskänsla. Så för att inte riskera att göra det värre så hoppar jag idag och ser hur det känns imorgon.
 

Mineur

Moderator
Rapport från gymmet: Klarade just 5 chins på rad (och 2+1 efter det) och känner mig smått oövervinnerlig just nu :banana: De var inte de snyggaste jag gjort (speciellt inte den sista), men upp kom jag!

Det här var ju egentligen mitt mål under sista kvartalet av 2019, men eftersom min kropp sen bestämde sig för att vara sjuk i 5 veckor fick jag ge upp det. Men nu jäklar!
Ok, känner mig lite mindre oövervinnerlig idag :angel::D

Däremot har jag fått hem mina nya träningstights från BARA och jäklar i min lilla låda vad snygga, sköna och på alla sätt perfekta de är! Jag har letat hur länge som helst efter ett par riktigt bra, prisvärda och framförallt knäböjssäkra leggings och verkar äntligen ha hittat rätt! De här var dessutom på rea och kostade runt 350 kr :)

lgs.jpg
 
Ok, känner mig lite mindre oövervinnerlig idag :angel::D

Däremot har jag fått hem mina nya träningstights från BARA och jäklar i min lilla låda vad snygga, sköna och på alla sätt perfekta de är! Jag har letat hur länge som helst efter ett par riktigt bra, prisvärda och framförallt knäböjssäkra leggings och verkar äntligen ha hittat rätt! De här var dessutom på rea och kostade runt 350 kr :)

Visa bifogad fil 44612
Men hur snygga :love: jag ska hämta upp ett paket med nya leggings idag faktiskt, men funderar nästan på att skicka tillbaka dem nu, de var inte såhär snygga :cautious:😭
 

Hästfolk

Häst

  • Cysta/tumör i stoet?

Hästavel och Grenar

Allmänt

Fritid

  • Prylförvaring bildtråd

Barn

  • Hur göda tonåring?

Hund

Katt

  • Okej av kattjouren?

Andra Djur

  • Hönstråden

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Upp