Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara att vi allihopa ngn gång under dagen springer sträckan och sedan rapporterar resultat. Tror jag iaf! Så har jag tolkat det.

måndagen 13/4 är annandag påsk. Men det går kanske ändå inte?
Så tänker jag också! Helst samma tid, men går inte det så absolut på den tid man kan. Och så att man designar och beställer likadana medaljer tänker jag :).
Just det, är ju påsk :D Hade helt glömt att påsken existerar. Men då kan jag den 13/4!
Vi kan bestämma en tid, men den är inte obligatorisk? Håller med om att det blir roligast om alla springer samtidigt.:up:
 
Tack, jag mår fortfarande bra. Mkt mindre svullen idag men fortfarande lite svullen. Känner lite halsont också på den sidan. Så det är fortfarande inte läge att springa tyvärr. Vilket är aptrist med tanke på att vi har strålande sol, 10 gr varmt och nästan vindstilla... Men det kommer fler dagar!

Ja, hör gärna med fler! Jag ska kolla lite jag också.

Taggar även några i tråden för att se om fler vill springa ett virtuellt lopp om en mil den 13/4? Vi skulle ju kunna ha 5 km som alternativ om ngn vill springa det. Bara en rolig grej för att hålla motivationen uppe nu när alla lopp IRL är inställda! :)
@Mineur @Hoarfrost @Luem @Niyama @Bexzor @westernsuzie @Malin_L @Lillgrådis @Derivata @Murphy @Amha @tigerflicka @Elektronen @Kakis @Tassetass @Trollunge @Araminta @zassoo Ngn mer som jag glömt?
Tveksamt att jag är ute ur karantän tills dess. Ännu mer tveksamt att jag skulle orka springa en mil :angel:
 
Tack, jag mår fortfarande bra. Mkt mindre svullen idag men fortfarande lite svullen. Känner lite halsont också på den sidan. Så det är fortfarande inte läge att springa tyvärr. Vilket är aptrist med tanke på att vi har strålande sol, 10 gr varmt och nästan vindstilla... Men det kommer fler dagar!

Ja, hör gärna med fler! Jag ska kolla lite jag också.

Taggar även några i tråden för att se om fler vill springa ett virtuellt lopp om en mil den 13/4? Vi skulle ju kunna ha 5 km som alternativ om ngn vill springa det. Bara en rolig grej för att hålla motivationen uppe nu när alla lopp IRL är inställda! :)
@Mineur @Hoarfrost @Luem @Niyama @Bexzor @westernsuzie @Malin_L @Lillgrådis @Derivata @Murphy @Amha @tigerflicka @Elektronen @Kakis @Tassetass @Trollunge @Araminta @zassoo Ngn mer som jag glömt?

Jättekul initiativ! Tyvärr blir jag så himla uttråkad av att springa mer än 10-15 minuter så jag avstår nog. Hejar dock gärna glatt på från (den virtuella) sidlinjen! ;)
 
Har styrketränat. Blev ganska lätt styrketräning dock, men så har jag känt mig ganska nertränad ett tag nu. Min coach brukar alltid säga "Våga Vila!" så, eftersom jag ändå kände mig sugen på träning, blev det en lätt sådan.

Ska lägga fram springkläderna strax. Jag har bett om att få springa till och från jobbet och få dispans på att komma lite senare och gå tidigare nu under corona. Det fick jag :up: Är 9 km nedförsbacke dit och 9 km uppförsbacke hem 🙄 Det blir nice träning!
Måste dock tänka efter hur jag ska göra med mat. Lär ju äta en bra frukost, men sedan tänker jag att jag kanske faktiskt springer hem ganska nära på lunchen, eller kanske till och med innan. Arbetsuppgifterna gäller att titta på post och se till huset. Jag vet verkligen inte 🤷‍♀️ Det kan lika gärna vara så att jag blir någon timme eller två efter lunch, och då går jag nog och handlar på Max (har varit sugen i två veckor nu)
Tar med mig en gel som jag brukar ha när jag springer långpass som nödproviant. Sen vet jag att det finns banan på jobbet. Då är jag helgarderad vad som än händer.
 
Tack, jag mår fortfarande bra. Mkt mindre svullen idag men fortfarande lite svullen. Känner lite halsont också på den sidan. Så det är fortfarande inte läge att springa tyvärr. Vilket är aptrist med tanke på att vi har strålande sol, 10 gr varmt och nästan vindstilla... Men det kommer fler dagar!

Ja, hör gärna med fler! Jag ska kolla lite jag också.

Taggar även några i tråden för att se om fler vill springa ett virtuellt lopp om en mil den 13/4? Vi skulle ju kunna ha 5 km som alternativ om ngn vill springa det. Bara en rolig grej för att hålla motivationen uppe nu när alla lopp IRL är inställda! :)
@Mineur @Hoarfrost @Luem @Niyama @Bexzor @westernsuzie @Malin_L @Lillgrådis @Derivata @Murphy @Amha @tigerflicka @Elektronen @Kakis @Tassetass @Trollunge @Araminta @zassoo Ngn mer som jag glömt?

5km virtuellt är jag på :up:, så länge det inte handlar något om tid för så långt har jag inte kommit än i min träning :rofl:

Är bokat på ett virtuellt jobb 18 april, Team Snigel som håller i det. Samt funderar på virtuella Disney under sommaren, vad gör man inte liksom för att hålla sig glad!
 
Hemmet saneras för fullt, så det blev ingen löpkurs i grannkommunen idag.
Tog mig tid att springa 2,5 km. Inte hela tiden och inte fort, men sakta bygger man bäst sägs det.
Däremot kändes överkroppsträningen så himla bra i tisdags men insåg att jag behöver mer viktskivor på låga vikter. Att sidolyfta viktplattor gick sådär men ville så gärna prova en ny vikt
 
Alltså, med PT varje pass och eget gym så begriper jag plötsligt hur alla hollywoodstjärnor håller sig så jävla fit. Det är ju ingen match alls med den stöttningen ;) Jag hade PT och 120 kvm gym för mig själv idag och det var ju bara hur kul som helst.

Körde igenom de tre stora lyften (knäböj, marklyft, bänkpress). Knäböjen har vi filat till teknikmässigt, jag ska stå bredare och komma ner djupare. Marklyften går bra, ska vara noga med fötterna och vinkla om höften ordentligt i maxläge (ryttaren i mig tänker halvhalt :D). Bänkpressen har jag inte gjort alls sen första intron för en månad sen och gick helt överraskande bra. Trevligt med ett tydligt kvitto på att man blivit starkare.

Motivationen är definitivt tillbaka och det var otroligt skönt att få ett bra pass efter en minst sagt turbulent arbetsvecka.
 
Tack, jag mår fortfarande bra. Mkt mindre svullen idag men fortfarande lite svullen. Känner lite halsont också på den sidan. Så det är fortfarande inte läge att springa tyvärr. Vilket är aptrist med tanke på att vi har strålande sol, 10 gr varmt och nästan vindstilla... Men det kommer fler dagar!

Ja, hör gärna med fler! Jag ska kolla lite jag också.

Taggar även några i tråden för att se om fler vill springa ett virtuellt lopp om en mil den 13/4? Vi skulle ju kunna ha 5 km som alternativ om ngn vill springa det. Bara en rolig grej för att hålla motivationen uppe nu när alla lopp IRL är inställda! :)
@Mineur @Hoarfrost @Luem @Niyama @Bexzor @westernsuzie @Malin_L @Lillgrådis @Derivata @Murphy @Amha @tigerflicka @Elektronen @Kakis @Tassetass @Trollunge @Araminta @zassoo Ngn mer som jag glömt?
Superkul idé, men jag har ungefär samma tålamod som @Araminta när det kommer till löpning, så jag står över! Vågar inte heller vara med på något löprelaterat som någon annan än jag "vet om" så att säga, eftersom såväl motivation som självförtroende är extremt skakigt när det kommer till just löpning.
 
Jag har förvånansvärt mycket träningsvärk efter gårdagens träningspass, och sambon likaså. Det märks att vi tränade på ett sätt som ingen av oss är riktigt vana vid!

Dagens träning blev hemmapasset från mitt crossfitgym:

1: 45 sekunder jägarvila
2: 30 sekunder hollow hold (https://www.menshealth.com/fitness/a26887081/hollow-hold-form/)

5 rundor, ingen vila emellan

Sedan 1 minuts vila, följt av:

1: 20 st up-down plank (alltså där man går mellan hög och låg planka)
2: 20 st gående utfallssteg

Så många rundor man hann på 5 minuter.

Jag insåg för sent att det visst var tänkt att man skulle köra hela grejen en gång till efter att man blivit klar, men det här räckte fullt och gott för mig idag. :D

Utöver det här blev det en morgonpromenad - sambon och jag har infört obligatoriska promenader innan frukost för att lura hjärnan att vi promenerar till jobbet som vanligt, nu när vi ska jobba hemifrån på obestämd tid. Det blir inga långa turer, men det är skönt att börja dagen med 20-25 minuters frisk luft och - som de senaste dagarna - strålande sol!
 
Sprungit till jobbet. Det blev 11km eftersom jag sprang en liten omväg för att kika på guldbron.
Har sedan patrullerat runt hela huset på jobbet för att titta efter inbrottsförsök och liknande.
Har redan 150% i aktivitetsprocent på träningsklockan 🙄
Lär kanske bli rekord i % på träningsklockan i dag - ska ju ta mig hem också men då blir det nog korta vägen på 8,5km.

Nu snart lunch och jag tänker handla på MAX. Det får man när man ska vara på resande fot mycket. Problemet är att det är 2km till närmsta MAX... Bara och snöra på sig löparskorna... :D
 
Sprungit till jobbet. Det blev 11km eftersom jag sprang en liten omväg för att kika på guldbron.
Har sedan patrullerat runt hela huset på jobbet för att titta efter inbrottsförsök och liknande.
Har redan 150% i aktivitetsprocent på träningsklockan 🙄
Lär kanske bli rekord i % på träningsklockan i dag - ska ju ta mig hem också men då blir det nog korta vägen på 8,5km.

Nu snart lunch och jag tänker handla på MAX. Det får man när man ska vara på resande fot mycket. Problemet är att det är 2km till närmsta MAX... Bara och snöra på sig löparskorna... :D
Ååååh MAX! Njut lite för mig också är du snäll! :D
 
Här sniglar sig dagarna fram, det känns som att tiden aldrig har gått såhär långsamt :p Jag vaknade med träningsvärk i magen idag i all fall, bästa formen av träningsvärk tycker jag :D Har gjort dubbla yogapass de senaste dagarna och en drös hanging leg raises så det verkar ha gjort skillnad. Solen skiner så det har blivit en del solande på balkongen, inte helt fel att vara fast här ändå :love:

IMG_20200320_103507.jpg
 
Här sniglar sig dagarna fram, det känns som att tiden aldrig har gått såhär långsamt :p Jag vaknade med träningsvärk i magen idag i all fall, bästa formen av träningsvärk tycker jag :D Har gjort dubbla yogapass de senaste dagarna och en drös hanging leg raises så det verkar ha gjort skillnad. Solen skiner så det har blivit en del solande på balkongen, inte helt fel att vara fast här ändå :love:

Visa bifogad fil 47311

Åh Bulgarien är så vackert!

(För det är väl där du bor? :p )
 
PTn börjar prata om maxningsperiod redan i maj. Jag trodde att vi skulle rulla på så här till åtminstone juli :nailbiting: Ganska nervöst (jag är ju nybörjare fortfarande!) men samtidigt jättekul att det tydligen går fortare framåt än väntat.

Första ordentliga presspasset sen intron. Mycket välbehövligt för självförtroendet. Kul att se att den andra träningen ger effekt även i ovana övningar. Jag gillade militärpressen idag - det gjorde jag inte senast ;)
 
Glömde ju skriva om min springning hem. Det blev 9km, uppförsbacke hela vägen typ. Trodde jag skulle gå mer men icke. Är nog bättre grundtränad än jag tror :up: Mitt i någonstans stack jag in på en Coop för att handla en gurka och en chokladkaka (jättenormalt ju). Väl hemma var jag duktigt mör i benen kan jag säga.
Det blev stretch och massagepistol direkt när jag kom hem innan duschen.
Det var nog bra för i dag är jag visserligen lite stel och muskeltrött men det är inte så illa som jag trodde :)

I dag blev det 2 timmar skogspromenad. Nog bra för att mjuka upp lite i benen och få till lite blodgenomströmning. Annars blir det en lugn och stilla dag.
 
Virtuellt lopp hade varit kul om det inte vore för att jag inte börjat springa än efter graviditeten :laugh: Tänkte börja smyga igång superförsiktigt under april-maj :) Dottern är snart 5 månader.

Har glömt av att skriva i tråden men kan rapportera bästa träningsveckan på SÅ LÄNGE! :love: Har gått med i ett 2 veckors bootcamp online med mammaträning - 3 ggr i veckan styrka och kondition! Såå skönt att få ta i och träna lite mer ordentligt, äntligen :) Bebis har varit medgörlig också så det är ju bra :D

Nu längtar jag bara efter lite tyngre vikter och lite löpning men en sak i taget!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 961
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 570
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp