Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
5 km på bandet, check! Kände mig stark, så härligt! Hoppas jag känner mig stark i skidspåret nästa gång också!!! 😍😍💪💪

När jag springer tänker jag på att jag ser siffran 4 längst fram på klockan när jag springer i mål på Varvetmilen och RB-loppet💪💪😮😃 (dvs milen på under 50 min, då ska firas! 🎉🎊🍾)!!
 
Ridning på lunchen idag och sen slängde jag ner hö och packade alla höpåsar. Nu blir det några timmar till framför datorn och jobb. Ikväll blir det nog bara stalljobb om jag inte får för mig att gå en promenad. Men tror ryggen hellre vilar lite mer istället.
 
Jag hade planerat för ett ganska tufft benpass igår kväll men fick sänka ribban rejält p.g.a både yttre och inre omständigheter. Mantrat under passet blev "den bästa träningen är den som bli av" istället för "du orkar mer, kom igen, du är stark" :p

Jag är glad och stolt över att jag överhuvudtaget tog mig dit, för jag konstaterade när jag stod i omklädningsrummet att jag hade åtminstone tre mycket goda skäl att skita i det. När jag sedan upptäckte att jag till på köpet glömt packa strumpor (jag hade strumpbyxor på mig) reste jag mig faktiskt upp för att gå hem, men jag vände i dörren och bestämde mig för att köra strumplöst och sedan tvätta mina skor istället. Det mådde de säkert bra av oavsett! Tror aldrig jag varit så nära att skippa ett träningspass men ändå genomfört det till slut :laugh:

Dagens träning blir en halvtimmes yoga på hemmaplan, och imorgon ser jag fram emot ett konditionspass!
 
Jag hade planerat för ett ganska tufft benpass igår kväll men fick sänka ribban rejält p.g.a både yttre och inre omständigheter. Mantrat under passet blev "den bästa träningen är den som bli av" istället för "du orkar mer, kom igen, du är stark" :p

Jag är glad och stolt över att jag överhuvudtaget tog mig dit, för jag konstaterade när jag stod i omklädningsrummet att jag hade åtminstone tre mycket goda skäl att skita i det. När jag sedan upptäckte att jag till på köpet glömt packa strumpor (jag hade strumpbyxor på mig) reste jag mig faktiskt upp för att gå hem, men jag vände i dörren och bestämde mig för att köra strumplöst och sedan tvätta mina skor istället. Det mådde de säkert bra av oavsett! Tror aldrig jag varit så nära att skippa ett träningspass men ändå genomfört det till slut :laugh:

Dagens träning blir en halvtimmes yoga på hemmaplan, och imorgon ser jag fram emot ett konditionspass!
Bra jobbat! Fick du inte skavsår utan strumpor? Jag är sjukt känslig för sömmar och material och lappar och allt på alla kläder så barfota i träningsskor låter inte kul.

En liten rolig historia var när jag tränade på ett gym för bara kvinnor för massor av år sedan. Vi skulle dansa zumba och jag såg en kvinna i 65-70 års åldern i något som såg ut som extremt korta och tighta kortbyxor och inget linne och tänkte att aha, har det blivit trendigt hos pensionärer nu med kort kort? Plötsligt räcker hon upp handen och säger "Ursäkta, ursäkta, jag har glömt alla mina träningskläder hemma så jag kommer träna i trosor och barfota och i bh hoppas det inte gör något". Det var lite charmigt och hade nog aldrig hänt på något annat gym.
 
Bra jobbat! Fick du inte skavsår utan strumpor? Jag är sjukt känslig för sömmar och material och lappar och allt på alla kläder så barfota i träningsskor låter inte kul.

En liten rolig historia var när jag tränade på ett gym för bara kvinnor för massor av år sedan. Vi skulle dansa zumba och jag såg en kvinna i 65-70 års åldern i något som såg ut som extremt korta och tighta kortbyxor och inget linne och tänkte att aha, har det blivit trendigt hos pensionärer nu med kort kort? Plötsligt räcker hon upp handen och säger "Ursäkta, ursäkta, jag har glömt alla mina träningskläder hemma så jag kommer träna i trosor och barfota och i bh hoppas det inte gör något". Det var lite charmigt och hade nog aldrig hänt på något annat gym.
Nä, faktiskt inte! Det tänkte jag inte ens på, men det kunde jag ju absolut ha fått! Måste ha gått in de skorna väldigt bra :D Sedan pysslade jag mest med hyfsat stillastående styrkeövningar, hade nog varit en annan grej om jag gick/sprang en massa.
 
5 km på bandet, check! Kände mig stark, så härligt! Hoppas jag känner mig stark i skidspåret nästa gång också!!! 😍😍💪💪

När jag springer tänker jag på att jag ser siffran 4 längst fram på klockan när jag springer i mål på Varvetmilen och RB-loppet💪💪😮😃 (dvs milen på under 50 min, då ska firas! 🎉🎊🍾)!!
Åh ja, det vill jag också göra snart! :love:
 
Även jag fick in ett träningspass idag! Marklyft, bänkpress, latsdrag och sedan några övningar med hantlar (på strikta order från PT:n). Jag tycker det är så himla tråkigt att träna med hantlar, men det är väl bara att kämpa på.. :D Det gick rätt så bra med samtliga övningar, kan dock fortfarande ha problem med att behålla anspänningen i kroppen i bänkpress, jag måste se till att fixa det nu när jag vill börja öka vikterna :)
 
Vad kul med utprovade skor! Hoppas du gillar färgen när du får hem den!

Jo, jag har blivit sån att jag inte vill springa i skor som inte är utprovade. Det är väl en mental grej, att skulle jag då få ont nånstans så skulle jag tänka typ att "nej, nu har jag haft sönder nåt i kroppen pga fel skor"... men är väl bra också tänker jag :).

Jo alltså jag har inte beställt dem än, men det blir nog de skorna när det är dags iaf :).

----

5 km på bandet idag efter jobbet! Kändes bra, men inte lika starkt som igår, fast igår hade jag ätit betydligt mer före passet plus att jag sprang före jobbet istället för efter... intressant att fundera över sånt, tycker jag!
 
Det känns äntligen som att jag har vant kroppen vid skidåkning nu, får inte träningsvärk längre. Tog bara tre veckor :angel: så idag blev det utöver åkningen yoga och meditering plus push-ups/pull-ups. Märker redan framsteg trots att jag inte har fokuserat så mycket på push-ups och pull-ups, men jag funderar på om jag borde hitta något schema att köra efter istället för att bara träna tills jag blir trött :p Någon som har tips på något program man kan köra för att öka sina reps?

Sen har jag beslutsångest om jag ska behålla mina nya leggings eller inte, jag är sämst på att bestämma mig :banghead:
 
Jo, jag har blivit sån att jag inte vill springa i skor som inte är utprovade. Det är väl en mental grej, att skulle jag då få ont nånstans så skulle jag tänka typ att "nej, nu har jag haft sönder nåt i kroppen pga fel skor"... men är väl bra också tänker jag :).

Jo alltså jag har inte beställt dem än, men det blir nog de skorna när det är dags iaf :).

----

5 km på bandet idag efter jobbet! Kändes bra, men inte lika starkt som igår, fast igår hade jag ätit betydligt mer före passet plus att jag sprang före jobbet istället för efter... intressant att fundera över sånt, tycker jag!
Sådant märker jag också stor skillnad på.
Men jag märker även stor skillnad på dagen-efter-rundor utifrån hur väl jag har återhämtat mig från rundan dagen innan. Och det har jag märkt kan påverkas. Om jag slarvar med att dricka vatten efter träningen så återhämtar jag mig sämre. Likaså om jag inte äter middag/äter lite mer rejält efter träningen. Då är det sällan som dagen efter-passet slår passet dagen innan. Och har jag kört ett ganska hårt pass dagen innan, ja då i princip måste jag vila dagen efter. Annars har jag en sliten känsla som är svår att bli av med. Men jag tror att återhämtningen påverkas mkt av ålder. Ju äldre desto längre återhämtning. Men intressant är det!
 
Alltså jag försöker ladda och komma över min nyupptäckta rädsla för branta nedförsbackar genom att titta på teknikfilmer. Men jag vet inte om det var sådär väldans smarta att klicka på den här. Herregud :nailbiting::eek::eek::rofl:
 
Har ju missat den nya tråden :)
Min vecka har varit: Måndag, crossfit: Marklyft & Axelpress. Intressant att testa kortare set och lägga på mer vikter
Tisdag: Sponsrat Spinningpass med Live DJ, man fick ett linne och tights till ett värde av 1200kr från NJIE och en goodiebag med deras produkter. Helt ok :)
Torsdag. Crossfit, KettlebellsWing, Goblet Squat och Boxjump och en liten repetition av Pull-upps. Funderar på att ha dem som litet projekt för att klara ett par strikta utan gummiband?
Lördag: Styrka med PT, Gjorde för mig tunga marklyft och axelpressar, Körde för första gången över 100kg i benpress och sen lite mördande coreövningar med piltatesboll efter det.
 
Sådant märker jag också stor skillnad på.
Men jag märker även stor skillnad på dagen-efter-rundor utifrån hur väl jag har återhämtat mig från rundan dagen innan. Och det har jag märkt kan påverkas. Om jag slarvar med att dricka vatten efter träningen så återhämtar jag mig sämre. Likaså om jag inte äter middag/äter lite mer rejält efter träningen. Då är det sällan som dagen efter-passet slår passet dagen innan. Och har jag kört ett ganska hårt pass dagen innan, ja då i princip måste jag vila dagen efter. Annars har jag en sliten känsla som är svår att bli av med. Men jag tror att återhämtningen påverkas mkt av ålder. Ju äldre desto längre återhämtning. Men intressant är det!

Jätteintressant!

Hur gammal är du (om det är ok att jag frågar)?
 
IMG_7131.jpg

Vätskebälte hörrni, framförallt löpande medbukefalister.

Jag behöver relaterat till Voxra och en missbildning i ansiktet vätska med mig från 5 km och uppåt för att återfukta mun & svalg (och därmed slippa kräkas). Har hittat mitt gamla pro-touch från anno dazumal som förvisso sitter bra, men flaskorna är så förbannat styva att öppna! Jag får inte använda tänderna pga avancerad tandställning, och bara ikväll gick 3 fingernaglar (och 18 hjärnceller) av att vålda upp skiten.

Så - vad har en påsig fnått nuförtin?
Som går att langa hem via en vanlig sportbutik imorgon i en större mellansvensk stad?
 
Visa bifogad fil 44836
Vätskebälte hörrni, framförallt löpande medbukefalister.

Jag behöver relaterat till Voxra och en missbildning i ansiktet vätska med mig från 5 km och uppåt för att återfukta mun & svalg (och därmed slippa kräkas). Har hittat mitt gamla pro-touch från anno dazumal som förvisso sitter bra, men flaskorna är så förbannat styva att öppna! Jag får inte använda tänderna pga avancerad tandställning, och bara ikväll gick 3 fingernaglar (och 18 hjärnceller) av att vålda upp skiten.

Så - vad har en påsig fnått nuförtin?
Som går att langa hem via en vanlig sportbutik imorgon i en större mellansvensk stad?
"ryggsäck" med vätskeblåsa? Behöver man inte så mycket vatten med ser din nästan ut som en väst bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 006
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 597
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp