Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag sprang jag till och från jobbet. Kände mig så otroligt seeeg i kroppen. På vägen dit som är mest nerför var det nog mest att jag var oinspirerad och lite stressad (det hade blivit miss på jobbet så de stod och väntade på mig med en leverans). På vägen hem var benen trötta och jag var oinspirerad och ofokuserad.
Men men, det är ju mängdträning/grundträning så ingen katastrof ändå - och tiderna blev helt klart ok. Hoppas jag kan känna mig lite mer inspirerad nästa gång bara.
 
Aaaah jösses alltså!

Jag verkar som sagt ha tappat det alldeles. Men visst, jag ska ju ligga lågt träningsmässigt och högt ätmässigt, så jag sköter mig ju egentligen som jag ska 👍.
Jag cyklar till och från jobbet (de senaste dagarna i extrem motvind!), det är den motion jag fått på sistone.

Det blåser sjukt mycket här nu för tiden! Men, jag hade velat ta en liten springtur snart! Heja heja!

Minns inte vem som skrev det @Saigon ? , men att ha 10 eller 5 km som val för ett virtuellt lopp den 13/4 vore bra känner jag. Jag har inte sprungit en meter på... typ 8 veckor så :/...
Vi blir 4 iallafall då? :bump: jag, @Saigon @Hoarfrost och @Bexzor ?

Kanske vi skulle startat en egen tråd om detta och se om fler vill vara med? :)
Jag har inte hört nån annanstans om nån vill vara med, men vore kul med en "Buke-loppet"-medalj? :)
Jag har inte sprungit alls de senaste dagarna. Har problem med svullna lymfkörtlar på ena sidan halsen (flera stycken) och halsont som kommer och går. Men halsontet tror jag beror på svullnaden i körtlarna eftersom det bara gör ont på den sidan. Känns inte alls bra och i vanliga fall skulle jag ha gått till VC. Men det känns det ju inte läge för nu. Oroar mig samtidigt lite för att immunförsvaret är igång utan att det finns ngn tydlig orsak. Det känns aldrig som ngt gott tecken. Men ska ta och fråga runt bland kompisar som är läkare och höra vad de säger.

Så vi får se om jag kommer kunna springa ngt lopp. Hoppas verkligen det!
 
Gjorde tydligen ett misstag när jag tog en promenad längst den stora vägen (asfalt) igår kväll. Sista kilometern kändes det som jag hade en kniv in i ryggen... Ska gå i skogen idag istället. Har kunnat gå länge i skogen med ryggsäck på till och med utan större problem. Lär ju dröja en evighet innan jag kan tänka på löpträning i alla fall 🙄

Hade tänkt styrketräna ikväll men får se lite hur ryggen tar skogspromenaden först. Ska rida på lunchen. Ridningen funkar oftast bra. Är jag väldigt trött i ryggen så är det jobbigt i nedförsbackar när jag behöver sitta emot lite.
 
Jag verkar ha kommit åt både en och tre muskler igår, för fy vad stel jag är idag! Vilar som sagt från regelrätt träning men ska precis gå och jaga upp sambon för lite pausgympa :D 20 knäböj, 20 jumping jacks och 10 roterande planka tänkte jag att vi skulle sysselsätta oss med innan vi återgår till jobbet. Jag ska även stretcha nacken som brukar bli lite ledsen efter för många timmar framför datorn.
 
Jag har inte sprungit alls de senaste dagarna. Har problem med svullna lymfkörtlar på ena sidan halsen (flera stycken) och halsont som kommer och går. Men halsontet tror jag beror på svullnaden i körtlarna eftersom det bara gör ont på den sidan. Känns inte alls bra och i vanliga fall skulle jag ha gått till VC. Men det känns det ju inte läge för nu. Oroar mig samtidigt lite för att immunförsvaret är igång utan att det finns ngn tydlig orsak. Det känns aldrig som ngt gott tecken. Men ska ta och fråga runt bland kompisar som är läkare och höra vad de säger.

Så vi får se om jag kommer kunna springa ngt lopp. Hoppas verkligen det!

Men vad tråkigt!! :( Hoppas det inte är något allvarligt! Du får ligga lågt med träningen ett tag då o spara på krafterna.
Har du hunnit prata med nån läkarkompis?

-------

Kors i taket! Första springrundan på 8 veckor, check!✌😀

Sprang min vanliga runda på 3,4 km, tog det lugnt. Tänkte nu har jag väl tappat all kondis, men benen kändes faktiskt spralliga och pigga när jag satte iväg! 😍 Sen var det lite jobbigt, visst, men det gick bra!
Fast ni skulle hört latmasken på vägen hem från jobbet, så ivrig den var 🤣 "näää de e för kallt! Nää du är trööött!" Men jag vann! Wohoo! 💪

Jag startar ny tråd om Buke-loppet! :bump:
 

Bifogade filer

  • 20200326_152409.jpg
    20200326_152409.jpg
    201 KB · Visningar: 20
Har styrketränat men kroppen kändes seg. Verkar vara en sån vecka, men jag gjorde mina basövningar och nu efteråt känns det bra. I morgon blir det någon form av vila, men jag ska nog gå promenader och så. Någon gång i helgen ska jag springa, vet inte vad det blir men med tanke på kroppens seghet kanske det "bara" blir 5km.
Hoppas kroppen är lite mer pepp på mina eskapader nästa vecka.
 
Ingen styrketräning igår, ryggen kändes okej men med tanke på hur den var igår förrgårkväll efter promenaden så kändes det dumt att chansa. Men ridning och skogspromenad blev det :) Idag vilar alla hästarna så jag och hunden ska gå vår favoritrunda i skogen på min lunchrast.
 
Jaa, 3 km löp-intervaller igår. Fick 7- nånting i snittid, vilket är riktigt bra då mycket tid försvann på att mäta 100 meters sträckor. Fördelen är att jag vet det till nästa gång.
Imorgon är det styrka för helkropp, och det känns så skönt att ha så mycket utrustning hemma.

Vårruset är inställt, så troligtvis blir även colour obstacle inställt så nu funderar jag på hur mkt pengar man kan lägga på virtuella lopp :angel:
 
Jag är inte heller på topp den här veckan. Känner mig stressad och orolig utan anledning. Tror inte att det är bra att spendera såhär mycket tid inomhus på samma ställe :crazy: men det är väl bara att bita ihop och hålla sig sysselsatt.

Jag har övat mer på headstands och igår klarade jag att göra en utan stöd med böjda ben :up: har även övat på split (fortfarande långt ifrån) men det ledde till att jag lyckades att stå på ett ben med det andra benet rakt utsträckt för första gången (var tvungen att googla och det heter tydligen extended hand to toe pose). Jag har alltid varit väldigt stel i höfterna men det känns som att det äntligen börjar släppa vilket är kul.
 
Hej igen tråden. Behöver nog hänga här, har blivit dåligt med träning senaste tiden. Jobbiga händelser, sjuk för någon månad sen osv. Igår låg jag typ bara i sängen och ville dö och insåg efter många och långa telefonsamtal att jag behöver nåt projekt, och det blir längdåkning. Jag är så kass och jag gillar egentligen mer att springa, men igår var strålande väder och jag pratade med en vän som var ute och åkte och jag vill också. Dessutom "borde" jag verkligen åka, det vore bra träning vintertid och jag har spår 5 minuters promenad från där jag bor.

Just nu är planen att klara av att komma ut på en promenad idag...
 
Jag höll på att svimma på gymmet idag :crazy: Tränaren har tjatat på mig att jag måste äta mer sen vi började. Tydligen måste man lära sig vissa läxor genom trial and error :angel:

Tur att det inte gick värre! Känner igen det där med trial and error :p.

----

Zoom zoom! 2a löpturen, check! Idag var det tungt, faktiskt! Men man ska väl ha nytta av pannbenet och tjurskallen nån gång ;).
Runt skulle jag ju, finns inga alternativ.
Vanliga rundan 3,4 km :). 👍💪
 
Hej igen tråden. Behöver nog hänga här, har blivit dåligt med träning senaste tiden. Jobbiga händelser, sjuk för någon månad sen osv. Igår låg jag typ bara i sängen och ville dö och insåg efter många och långa telefonsamtal att jag behöver nåt projekt, och det blir längdåkning. Jag är så kass och jag gillar egentligen mer att springa, men igår var strålande väder och jag pratade med en vän som var ute och åkte och jag vill också. Dessutom "borde" jag verkligen åka, det vore bra träning vintertid och jag har spår 5 minuters promenad från där jag bor.

Just nu är planen att klara av att komma ut på en promenad idag...

Välkommen till tråden! Folk brukar vara väldigt peppande här. Och jag citerar @Mineur "all träning som blir av är bra träning". Även de minsta stegen räknas! Längdskidåkning låter som ett mycket spännande projekt!
 
Nä jag höll mig på fötter. Tack och lov. Och dubblade lydigt mellanmålet inför gårdagens pass :p

Härligt med löprunda! Måste vara fantastiskt i det här vädret!

Bra jobbat!

Ja, det var skönt, fast blåste kallare än jag trodde faktiskt :/.
Hade tänkt premiära med landsvägscykeln idag också, men väntar med det. Pappa har iaf varit hit idag och pumpat däcken åt mig :).
 
Jag har varit på VC och fått konstaterat att jag inte har några halsbakterier, ingen infektion i kroppen och verkar heller inte drabbad av ngn allvarlig sjukdom. Så idag kändes det fritt fram att springa en runda! :banana:
Tänkte springa en långsam mil men kortade ner till 7 km efter lite protester fr knäna. Helt underbart väder! Så det blev första rundan med tights och kortärmat! :love:
 
Jag har varit på VC och fått konstaterat att jag inte har några halsbakterier, ingen infektion i kroppen och verkar heller inte drabbad av ngn allvarlig sjukdom. Så idag kändes det fritt fram att springa en runda! :banana:
Tänkte springa en långsam mil men kortade ner till 7 km efter lite protester fr knäna. Helt underbart väder! Så det blev första rundan med tights och kortärmat! :love:

Åh, vilket skönt besked! 😊😊

Synd knäna protesterade, men annars lät det ju najs! 👍
 
Dagen får väl beskrivas som aktiv vila. Lätt coreflex pass på morgonen och totalt en timmas promenad fram och tillbaka till frisören (välbehövligt, 10 månader sen senast :o). Dragpass med PT imorgon. Ska bli spännande då det var länge sen jag fick feedback på det passet.

Målet just nu fyra gympass i veckan, tre självständigt och ett med PT, och ett rörlighetspass ovanpå det. Här hittat ett 15 min klipp på YT med övningar för att få till squatsen så försöker köra igenom det åtminstone på vilodagarna.
 
I dag lyckades jag fullkomligen krossa mitt 5km rekord! Från 29:47 till 28:20. Fattar inte hur jag gjorde :D
Är hur glad som helst! Det var hjärnans förtjänst och klockans fenomenala "race pace" fuktion hjälpte mig att hålla koll på vad jag gjorde. Har länge länge haft problem med en hjärna som vid minsta flås reagerat med "neeej åh så jobbigt vi gååår" men nu sakta men säkert börjar hjärnan istället gå över till "jag vill, jag kan, jag ska dit, jag ska inte sakta ner, flås är inte farligt, det här kommer att gå" 💪🧠
VO2 låg på 50, det högsta jag haft hittills.
Kroppen kändes ok. Jag var varken pigg eller seg i kroppen tyckte jag. Undrar vad som hande hänt om kroppen var pigg :eek:

Så himla roligt att få kvitto och resultat för all tid och energi man lägger ner. I kväll kan det hända att jag sätter i mig en hel Ben & Jerrys för att fira.:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 737
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 511
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp