Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker öka mängden i träningen igen genom att springa rätt mycket långsamma milpass. Idag körde jag lite tröskelintervaller under passet. Men då märktes det plötsligt hur trött kroppen är av att jag har ökat på mängden. Att det blåste kraftigt gjorde ju inte saken bättre heller. Så det blev inte alls så många intervaller som tänkt. Men det kändes helt ok med tanke på orsaken. Får se om och i så fall vad och var jag ska springa imorgon. Jag är lite trött på mina hemmarundor. Men det är snart semester så då kan jag passa på att springa på andra/nya platser. Längtar!
 
Jag ska låta bli att skriva om nya strukturer och rutiner för jag bara bryter dem. Har gjort mina yogaövningar men det har varit svååårt att komma iväg till gymmet. Har kommit på alla möjliga undanflykter hela veckan. Idag har jag tappat bort mina lurar :cautious: Men har kläder med mig och gör mitt bästa för att inte låta latmasken övertala mig till något annat. Blir förmodligen helkroppspass med kettelbell så att jag åtminstone får tränat igenom hela kroppen en gång denna vecka.
 
Det är roligt med golf! Har du spelat länge? Jag spelade en hel del när jag var yngre, innan jag fick barn :)
Ja, jättekul! Jag spelade i princip hela uppväxten, typ 8-18 års ålder. Sedan var jag otroligt leds :) Men förra sommaren blev jag jättesugen igen och satte igång, fick även med sambon på tåget! Det tar ju rätt så mycket tid dock, så jag prioriterar bort styrketräning för tillfället. Skulle säkert ha tid iofs, men inte riktigt orken :D Känner du att du inte riktigt har tiden att spela längre?
 
Ja, jättekul! Jag spelade i princip hela uppväxten, typ 8-18 års ålder. Sedan var jag otroligt leds :) Men förra sommaren blev jag jättesugen igen och satte igång, fick även med sambon på tåget! Det tar ju rätt så mycket tid dock, så jag prioriterar bort styrketräning för tillfället. Skulle säkert ha tid iofs, men inte riktigt orken :D Känner du att du inte riktigt har tiden att spela längre?

Ja folk säger att hästar tar tid, men golf är faktiskt värre 😂
Ja jag prioriterar hästarna och ridningen. Finns inte ens chans att jag väljer något annat före det så när jag fick barn och fick ännu mindre tid så skippade jag golfen.
Brukar säga att jag ska börja spela igen som pensionär :p Men jag säger också att jag ska ha fler hästar då, så ja, tiden får väl utvisa hur det blir haha.
 
Jag ska låta bli att skriva om nya strukturer och rutiner för jag bara bryter dem. Har gjort mina yogaövningar men det har varit svååårt att komma iväg till gymmet. Har kommit på alla möjliga undanflykter hela veckan. Idag har jag tappat bort mina lurar :cautious: Men har kläder med mig och gör mitt bästa för att inte låta latmasken övertala mig till något annat. Blir förmodligen helkroppspass med kettelbell så att jag åtminstone får tränat igenom hela kroppen en gång denna vecka.

Latmasken vann gymkampen igen men jag lyckades få till ett barre pass hemma istället. Min mor envisas med att Pilates och liknande träningsformer är svettfria - jag är dyblöt O_o;)
 
Hemma från en löprunda i skogen. Kroppen är mör efter två dagars ridning, ca 6 ridpass på olika hästar. Sen styrketränade jag i måndags och sprang långpass på tisdagen :D

Löprundan var så himla härlig, även om jag var mör kände jag att det var liksom ok att bara slappna av och skita i fart, bara lyssna på fåglar och vind och lita på att fötterna trampade där de skulle. Mina fivefingers skötte resten. Råkade hamna på ett fint gräsfält på vägen hem och bara flög fram i 4.30 tempo helt plötsligt. Fick någon underlig känsla av eufori, och att allt var perfekt. I stället för att efter den härliga känslan svänga in på mördarbacken på vägen hem avslutade jag faktiskt rundan och gick resten av vägen hem. Ville ha kvar känslan.

Jag har tränat jättemycket i veckan, men det märks knappt. Jag känner mig superstark i kroppen. :up:
 
Hemma från en löprunda i skogen. Kroppen är mör efter två dagars ridning, ca 6 ridpass på olika hästar. Sen styrketränade jag i måndags och sprang långpass på tisdagen :D

Löprundan var så himla härlig, även om jag var mör kände jag att det var liksom ok att bara slappna av och skita i fart, bara lyssna på fåglar och vind och lita på att fötterna trampade där de skulle. Mina fivefingers skötte resten. Råkade hamna på ett fint gräsfält på vägen hem och bara flög fram i 4.30 tempo helt plötsligt. Fick någon underlig känsla av eufori, och att allt var perfekt. I stället för att efter den härliga känslan svänga in på mördarbacken på vägen hem avslutade jag faktiskt rundan och gick resten av vägen hem. Ville ha kvar känslan.

Jag har tränat jättemycket i veckan, men det märks knappt. Jag känner mig superstark i kroppen. :up:
Gud vad underbart det låter! Och så himla klokt av dig att avsluta medan du fortfarande hade den där härliga känslan i kroppen, om fler kunde tänka så ibland tror jag faktiskt att det skulle finnas mycket mer träningsglädje här i världen!
 
Jag har promenerat i totalt 90 minuter (30 i morse och 60 nu på kvällen) idag och har bara liiite känningar i halsen men känner mig annars helt ok, så jag tror banne mig att jag ska våga mig på att lyfta en hantel eller två imorgon eftermiddag! :)
 
Gud vad underbart det låter! Och så himla klokt av dig att avsluta medan du fortfarande hade den där härliga känslan i kroppen, om fler kunde tänka så ibland tror jag faktiskt att det skulle finnas mycket mer träningsglädje här i världen!
Ja! Jag behöver bli bättre på det. Är i bland för tjurskallig och liksom "ner med huvudet och kötta på framåt hur jobbigt det än är" :D . Det är ju bra det med, men man kommer ju nästan längre i längden på att hitta superglädje i träningen i stället för att minnas alla pass som skitjobbiga och svåra. :up:
 
Ja! Jag behöver bli bättre på det. Är i bland för tjurskallig och liksom "ner med huvudet och kötta på framåt hur jobbigt det än är" :D . Det är ju bra det med, men man kommer ju nästan längre i längden på att hitta superglädje i träningen i stället för att minnas alla pass som skitjobbiga och svåra. :up:
Så är det verkligen!!
 
Idag blev det tre vändor till sommarhagen för att hämta och lämna olika hästar. Sen ett tömkörningspass och ett dressyrpass med ena hästen och mockning i paddocken. Sen en två timmars uteritt med andra hästen. Var i stallet sju timmar idag. :):D Man måste ju hinna fika och prata utöver all ridning. Fick mocka i boxen också.
 
Hemma från en löprunda i skogen. Kroppen är mör efter två dagars ridning, ca 6 ridpass på olika hästar. Sen styrketränade jag i måndags och sprang långpass på tisdagen :D

Löprundan var så himla härlig, även om jag var mör kände jag att det var liksom ok att bara slappna av och skita i fart, bara lyssna på fåglar och vind och lita på att fötterna trampade där de skulle. Mina fivefingers skötte resten. Råkade hamna på ett fint gräsfält på vägen hem och bara flög fram i 4.30 tempo helt plötsligt. Fick någon underlig känsla av eufori, och att allt var perfekt. I stället för att efter den härliga känslan svänga in på mördarbacken på vägen hem avslutade jag faktiskt rundan och gick resten av vägen hem. Ville ha kvar känslan.

Jag har tränat jättemycket i veckan, men det märks knappt. Jag känner mig superstark i kroppen. :up:

Åh vad härligt det låter!
 
Red ut en lite längre runda med en vän idag och körde sedan mina träningsappar som vanligt, och plankingen kändes bättre än vad det har gjort på ett tag. Jag är lång och inte jättestark så får ibland ont i ryggen när det går över 2 minuter och jag börjar bli trött. Dagens pass innehöll 4 st plankor längre än det men det gick fint.
 
Ja folk säger att hästar tar tid, men golf är faktiskt värre 😂
Ja jag prioriterar hästarna och ridningen. Finns inte ens chans att jag väljer något annat före det så när jag fick barn och fick ännu mindre tid så skippade jag golfen.
Brukar säga att jag ska börja spela igen som pensionär :p Men jag säger också att jag ska ha fler hästar då, så ja, tiden får väl utvisa hur det blir haha.
Haha :D Jag förstår precis vad du menar! Jag har även paus från hästar för tillfället men det finns ju inte en chans att ha tid med dem just nu, så det får bli senare för mig istället! Som du säger så finns det ju tid som pensionär om inte annat :angel:
 
Haha :D Jag förstår precis vad du menar! Jag har även paus från hästar för tillfället men det finns ju inte en chans att ha tid med dem just nu, så det får bli senare för mig istället! Som du säger så finns det ju tid som pensionär om inte annat :angel:

De pensionärer jag känner verkar ha nästan mer fullt upp än vad jag har nu så vi får väl se hur det blir med det :rofl:
 
Jag har sprungit tre gånger den här veckan efter mitt förkylningsuppehåll. Nu tycker min klocka att jag tränar överdrivet och att jag ska vila 44 h innan nästa pass 😯 Normalt sett brukar den säga 18-24 h efter ett hårt pass. Och jag ska erkänna, jag är sliten. Jag har träningsvärk i hela benen. Det blir nog ett par dagar med lätt styrketräning nu innan jag springer nästa gång.
 
Jag har sprungit tre gånger den här veckan efter mitt förkylningsuppehåll. Nu tycker min klocka att jag tränar överdrivet och att jag ska vila 44 h innan nästa pass 😯 Normalt sett brukar den säga 18-24 h efter ett hårt pass. Och jag ska erkänna, jag är sliten. Jag har träningsvärk i hela benen. Det blir nog ett par dagar med lätt styrketräning nu innan jag springer nästa gång.
Ja, det har min klocka också påstått några gånger. Överlag tycker jag det brukar stämma ganska bra. Jag har hållit lite extra vila vid de tillfällena.
 
Funderar på om jag inte ska ta och försöka få in ett träningspass per dag hela den här veckan och nästa :nailbiting: Om två veckor är jag iväg på sommarstugan och där blir det inte särskilt mycket träning :angel:
Dessutom är jag inne i en sån där period där jag tycker det är så himla kul. Så varför inte passa på :)

Blir yoga som träningspass i dag. Ridning i morgon. Så får jag hitta på något på söndag.
 
Vilodag igår, idag helkroppspass ute på gräsmattan med familjen som hejaklack (även katten :D). Ganska flåsigt! Mycket olika böj och utfall, plankor och lite armhävningar. Och burpees..! :eek: Första gången på länge, hej mjölksyra!

Nu har jag bara ett cardiopass kvar för att nå veckans träningsmål i appen, tanken är att springa på söndag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 994
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 588
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp