Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det har min klocka också påstått några gånger. Överlag tycker jag det brukar stämma ganska bra. Jag har hållit lite extra vila vid de tillfällena.
Det har aldrig hänt mig förut och jag kan träna riktigt hårt i perioder. Men jag brukar i och för sig trappa upp gradvis. Och jag brukar sällan ha träningsvärk efter löpningen så som jag har nu. Jag är lite fascinerad att klockan kunde detektera det.
 
Tjoho, det blev lite överkroppsträning idag och jag mår alldeles prima såhär några timmar senare! Idag har jag verkligen inte ens en tillstymmelse till ont i halsen eller andra symptom, hallelujah! Själva passet var mycket lugnt och bestod enbart av 4 övningar, 3 rundor av varje övning. Men det var ändå tillräckligt för att få känna på lite mjölksyra och för att det skulle kännas liiite tungt att tvätta håret efteråt ;)
 
Tänkte vara lite effektiv med min tid idag så var ute och sprang före frukost och gud vad tufft det var! Tog mig igenom det men kommer försöka äta något innan i fortsättningen för det var varken skönt eller troligen särskilt effektiv träning.
 
Det har aldrig hänt mig förut och jag kan träna riktigt hårt i perioder. Men jag brukar i och för sig trappa upp gradvis. Och jag brukar sällan ha träningsvärk efter löpningen så som jag har nu. Jag är lite fascinerad att klockan kunde detektera det.
Bara för det fick jag ett rekord idag. Jag trodde inte ens den kunde föreslå så mkt. 58 timmar!! Jag trodde knappt mina ögon när jag kollade. Men efter att ha kollat statistiken fr rundan förstår jag varför. Jag sprang nämligen i spöregn och halvstorm. Hade bara en kort sträcka med medvind. Resten fick jag kämpa, dock i självvalt hyfsat lågt tempo. Så jag låg i högre medelpuls än normalt. I backen påstår klockan dock att jag kommit upp i 207 i puls! Jag har förvisso aldrig gjort ngt maxpulstest men vet att jag har en hög maxpuls. Men över 200 tror jag inte ett ögonblick på. Den har mätt fel helt enkelt. Sprang dessutom bara 7 km och känner mig pigg och stark nu efteråt. Så idag väljer jag att ignorera.
 
Bara för det fick jag ett rekord idag. Jag trodde inte ens den kunde föreslå så mkt. 58 timmar!! Jag trodde knappt mina ögon när jag kollade. Men efter att ha kollat statistiken fr rundan förstår jag varför. Jag sprang nämligen i spöregn och halvstorm. Hade bara en kort sträcka med medvind. Resten fick jag kämpa, dock i självvalt hyfsat lågt tempo. Så jag låg i högre medelpuls än normalt. I backen påstår klockan dock att jag kommit upp i 207 i puls! Jag har förvisso aldrig gjort ngt maxpulstest men vet att jag har en hög maxpuls. Men över 200 tror jag inte ett ögonblick på. Den har mätt fel helt enkelt. Sprang dessutom bara 7 km och känner mig pigg och stark nu efteråt. Så idag väljer jag att ignorera.
Oj 😮

men bra kämpat! 💪 Härligt att du känner dig stark!
 
Tjoho, det blev lite överkroppsträning idag och jag mår alldeles prima såhär några timmar senare! Idag har jag verkligen inte ens en tillstymmelse till ont i halsen eller andra symptom, hallelujah! Själva passet var mycket lugnt och bestod enbart av 4 övningar, 3 rundor av varje övning. Men det var ändå tillräckligt för att få känna på lite mjölksyra och för att det skulle kännas liiite tungt att tvätta håret efteråt ;)
... och tillräckligt för att få en hel del träningsvärk dagen därpå, tydligen! Det märks att det var nästan två veckor sedan jag tränade överkropp senast :angel:
 
Hittade hörlurarna, längst ner i bottenslammet i ryggsäcken :D Kom således också iväg till gymmet. Inte det mest inspirerade passet men följde benschemat plikttroget och insåg att jag blivit rejält starkare i benpress men att 12or i knäböj fortfarande är tungt på tidigare vikter. Träningen har varit minst sagt sporadisk de senaste 2-3 veckorna så det kan bero på lite ringrostighet i den tekniskt svårare övningen.
 
Tränat 30 min både igår och idag. Hittade mig till Chloe Ting och tycker än så länge efter 4 pass att det passar mig utmärkt. Skönt att se och bli tillsagd vad och hur länge man ska göra det och vad på vilka dagar :D :angel: Träningsvärk i magen efter gårdagen.
 
Åh vilken härlig runda jag var ute på nyss! Jag träffade en kompis igår som tipsade om ett fint promenad/löpningsstråk längs en kanal här i närheten (se bild nedan, vattnet är till höger i bild), så jag bestämde mig för att utforska redan idag. Jag har varken sovit eller ätit särskilt bra på senaste så jag hade inga storslagna planer löpningsmässigt, men jag bestämde mig för att ta mig runt hela slingan i alla fall (8 km) och springa åtminstone 2km i sträck.

I slutändan blev det att jag sprang 2,6 + 1,5 + 1 km med rask promenad däremellan. Jag blev fullständigt dränkt av världens störtskur ungefär halvvägs och fick springa genom både lera och brännässlor (tack gode gud för långa leggings!) men det var rätt härligt faktiskt! Den sista kilometern kunde jag trycka på riktigt bra och jag verkligen njöt av att bara låta benen gå så fort de ville!

Var ute i totalt en timme och skramlade ihop 110 av veckans 150 "intensity minutes" bara på det passet så jag måste ha knatat på rätt bra :D Ett himla härligt och lagom kravlöst pass med andra ord!
 

Bifogade filer

  • 20200705_134656.jpg
    20200705_134656.jpg
    109,7 KB · Visningar: 10
Har hängt i stallet en massa timmar idag och ridit ut en längre runda.

Hade tänkt träna när jag kom tillbaka från stallet men maken hade bakat och öppnat en flaska med vin så det sket sig, men min core fick jobba lite iaf idag pga tittig häst i blåsten 😂
 
Jag sprang intervaller idag. Gick bra! Hade tur och klarade mig från regn. Men det blåste rejält.

Jag har skaffat nya trådlösa lurar. Jag var så väldigt trött på att hålla rätt på sladd. Men jag är ganska kinkig med ljud så jag velade länge över vad jag skulle ha. Landade tillslut i Jabra Elit 75t. Är väldigt nöjd! Ljudet är helt ok med tanke på storleken. De sticker dock ut mer fr örat än vad som syns på produktbilderna. Ser lite roligt ut. Var nyfiken på att se hur de skulle sitta idag under svettiga intervaller. Det var inga problem alls! De satt som berget! Så att så här långt är jag väldigt nöjd med dem!

Veckan har gett 5 löppass och 42.2 km totalt. Håller på att långsamt öka upp volymen. Skulle vilja springa i vart fall 5-6 mil/vecka. Gärna mer men det tror jag blir svårt att hinna med. Men en bra vecka och jag känner mig överlag väldigt pigg och jag märker att jag har börjat att återhämta mig fortare efter passen. Så det går åt rätt håll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 998
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 595
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp