Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tipsen, ska fundera lite på detta då om jag kan lägga till lite mer fett av något slag. Grekisk yoghurt är ju jättegott. :) Men hade ärligt talat inte kollat kalorierna och har kört på keso så länge och tycker det är gott så har inte funderat över alternativen eller ens att det skulle vara för lite fett. Annars får det bli nötter eller mandlar på morgonen.

Har iallafall ätit en portion pasta med tomatsås efter cyklingen förut, blev 9 kilometer idag. Tränar ju inför min tjejvättern där jag ska göra 10 mil på den vecka.

Tänk också på att du behöver energi för att göra framsteg i träningen. Det är svårt att gå ner i vikt och gå framåt i träningen samtidigt. Har du ökat träningsmängden något på senare tid så kan det ju vara så att du gör av med mer kalorier än vad du tror just nu och att underskottet blir väl stort.
 
Kan man ta med sin pilatesträning ut i en park utan att se ut som en fullständig idiot? :o Nu i det fina vädret så blev jag lite sugen på att ta med mig mattan ut i solen.
 
Kan man ta med sin pilatesträning ut i en park utan att se ut som en fullständig idiot? :o Nu i det fina vädret så blev jag lite sugen på att ta med mig mattan ut i solen.
Jag röstar ja!
Jag kör yoga för mig själv på någon plätt i bland och numera tränar jag även mina 10 hopp om dagen ute. Hittar någon sten eller något som ser ut som en lagom utmaning och hoppar upp och ner på den :D I bland hoppar jag över någon stock ett gäng gånger. Folk tittar konstigt men skit i dem liksom :angel:
 
Kan man ta med sin pilatesträning ut i en park utan att se ut som en fullständig idiot? :o Nu i det fina vädret så blev jag lite sugen på att ta med mig mattan ut i solen.
Ja för tusan, gör det! Jag har sett massor av folk som tränar på olika sätt ute i parken och har även gjort det själv. Det känns lite olustigt i början, men man får helt enkelt sluta tänka att alla är så vansinnigt intresserade av vad just du gör och inse att de flesta helt enkelt inte kunde bry sig mindre :D
 
Har faktiskt kommit iväg och tränat ett par pass i veckan nu, kör på ett av styrkelabbets program då min egen träning sen urminnes tider bestått av böj, bänk, mark och pushpress och så lite rodd och latsdrag och typ bicepscurls var 3:e månad. Har väl inte tränat mer än 1-2 pass i veckan senaste året då jag haft fullt upp med hundträning, jobbat mycket och så coronan nu då. Bytt gym där det betydligt mer plats och mindre folk och går och tränar tider då det inte så många där nu.
Kan ju konstatera att jag är heeeelt förstörd nu och det finns nog inte en muskel som inte gör ont, jag har tränat på fjolligt låga vikter på övningar jag aldrig gjort/inte gjort senaste 10 åren och på de övningar jag är van vid har det varit betydligt högre volym på lägre vikter så musklerna är väl i chocktillstånd just nu :rofl:.
 
Inte helt trådrelaterat men gud vad irriterad jag är på blåsten idag! Sol och varmt och jag tänkte njuta av långpromenad och kanske, om jag vågar, ett pass i parken, men det känns sådär lagom lockande nu när det viner i knutarna och rutorna på den inglasade balkongen skallrar :mad:
 
Inte helt trådrelaterat men gud vad irriterad jag är på blåsten idag! Sol och varmt och jag tänkte njuta av långpromenad och kanske, om jag vågar, ett pass i parken, men det känns sådär lagom lockande nu när det viner i knutarna och rutorna på den inglasade balkongen skallrar :mad:
Samma här! Jag var glad att jag fortfarande hade hår kvar på huvudet när jag kom in från promenaden i morse, jädrar vad vinden tar i! Prognosen för imorgon summeras som "heavy rain and strong winds" och allt pekar på att det blir en sådan där dag då jag inte sticker näsan utanför dörren...
 
Samma här! Jag var glad att jag fortfarande hade hår kvar på huvudet när jag kom in från promenaden i morse, jädrar vad vinden tar i! Prognosen för imorgon summeras som "heavy rain and strong winds" och allt pekar på att det blir en sådan där dag då jag inte sticker näsan utanför dörren...

Typ samma prognos här. Blä! Vill ju ha vår nu när det är långhelg och allt. Jag blev så less att jag gick till gymmet :p
 
Nu är jag på gång igen! Långpromenad igår med 20 000 steg, och idag 1 mil på cykel och en galopptur. :bump:

Jag kämpar på med att inte äta så mycket socker och nu går det faktiskt bättre (jag har hållt mig men tidigare var jag ofta sugen). Tänkte mig att jag får äta snask ungefär en dag i veckan. Idag bakade jag kladdkaka och var faktiskt inte så sugen på socker, så gjorde den med banan och dadlar istället för de typ 2-3 dl strösocker som står i recepten. Blev faktiskt helt okej! Kunde äta en bit och vara nöjd - hade det varit socker i hade jag nog ätit halva kakan...
 
Varit ute och orienterat med pappa. ca 1 timme tog det för 6 kontroller, några var rätt knepiga :)
Är så himla tacksam för alla föreningar som fixar gratis orienteringskartor att springa efter varje vår. Det är så kul att hobbyorientera.

I dag var vi på en gigantisk mosse, så blev dyngsura om fötterna, och på massor höjder. Blev rätt svettigt :D
 
Tänk också på att du behöver energi för att göra framsteg i träningen. Det är svårt att gå ner i vikt och gå framåt i träningen samtidigt. Har du ökat träningsmängden något på senare tid så kan det ju vara så att du gör av med mer kalorier än vad du tror just nu och att underskottet blir väl stort.

Ja det stämmer att jag har ökat träningen lite grann det senaste, har kört 2 gånger per vecka ungefär när vi bodde i den tillfälliga lägenheten och nu försökt gå upp till 3-4 gånger per vecka (oftast 3) och dessutom lagt till cyklingen. Jo det är en svår balansgång helt klart vill ju varken äta för mycket eller för lite. Har kollat lite efter en app, det som blir svårt är att där finns det ju mest matvaror man kan köpa i affären förinlagt och jag bakar t.ex. mycket bröd själv som är svårt att beräkna kalorierna på. Men man får väl försöka uppskatta kanse.
 
Idag har jag provat pilates för typ tredje gången i mitt liv :D Körde igenom passet som @Araminta delade häromveckan vilket var rätt kul! Mycket fokus på bålen såklart, vilket var välbehövligt i mitt fall. Det är definitivt den kroppsdel jag försummar mest nu när jag inte tränar crossfit. Det var ett skönt sätt att avsluta arbetsdagen på och jag fick loss lite spänningar som byggts upp under veckans gång. :)
 
Idag har jag provat pilates för typ tredje gången i mitt liv :D Körde igenom passet som @Araminta delade häromveckan vilket var rätt kul! Mycket fokus på bålen såklart, vilket var välbehövligt i mitt fall. Det är definitivt den kroppsdel jag försummar mest nu när jag inte tränar crossfit. Det var ett skönt sätt att avsluta arbetsdagen på och jag fick loss lite spänningar som byggts upp under veckans gång. :)

Kul att du gillade det! :)
 
Här är en till som är galen på blåsten. Jag ställde in gårdagens pass och hoppades på bättre idag. Men nej. Idag blåser det ännu värre, är helt grått och det regnar dessutom. Så det får bli innegympa eller löpband.
 
Här är inte särskilt blåsigt. Vi har haft underbart försommarväder torsdag och fredag. Idag är en mellandag med helmulet och regn på ingång. Jag sprang en mil igår på förmiddagen i lugnt tempo och hade tänkt långpass idag. Men kroppen vill vila så det blir nog så. Kanske något lätt ikväll om jag får feeling 😊
 
Ännu ett PT-pass idag. Lite hopp och lek med blandade underkroppsövningar. Jag har ju mina scheman som täcker tre dagar i veckan. De gånger jag får in ett fjärde pass så blir det lite mer fritt med möjlighet att antingen köra Pilates hemma eller testa på lite nya övningar på gymmet. Framöver borde jag väl även lägga in något kardiopass men det är ju så jobbigt :p

Idag blev det pyramidset (vikterna stegras med varje set) i knäböj och marklyft. Fortsatte med benspark i maskin - jag behöver verkligen stärka framsida låt! Och avslutade med att rotera squats, höftlyft och en musslanvariant med gummiband över knäna i alla övningar och kettelbell i squats och höftlyft. Jag blir mer och mer förtjust i kettelbellsen ju mer jag testar dem.

Jag hade en tanke på att få med mig ett pilatespass den här veckan men insåg att det skulle innebära 8 träningspass på 9 dagar. Kaaanske lite i överkant :angel:
 
Ännu ett PT-pass idag. Lite hopp och lek med blandade underkroppsövningar. Jag har ju mina scheman som täcker tre dagar i veckan. De gånger jag får in ett fjärde pass så blir det lite mer fritt med möjlighet att antingen köra Pilates hemma eller testa på lite nya övningar på gymmet. Framöver borde jag väl även lägga in något kardiopass men det är ju så jobbigt :p

Idag blev det pyramidset (vikterna stegras med varje set) i knäböj och marklyft. Fortsatte med benspark i maskin - jag behöver verkligen stärka framsida låt! Och avslutade med att rotera squats, höftlyft och en musslanvariant med gummiband över knäna i alla övningar och kettelbell i squats och höftlyft. Jag blir mer och mer förtjust i kettelbellsen ju mer jag testar dem.

Jag hade en tanke på att få med mig ett pilatespass den här veckan men insåg att det skulle innebära 8 träningspass på 9 dagar. Kaaanske lite i överkant :angel:
Lite i överkant, ja! Jag röstar för en lat söndag jag :D Kul med kettlebells, det är nog mitt favoritredskap tror jag! Möjligtvis efter skivstång...
 
Jag körde just igenom dagens crossfitpass. Hej svettfest!

20200523_125041.jpg


Jag gjorde burpees utan hopp för att inte chocka ryggen alltför mycket men blev lik förbaskat helt slut och sjönk ihop i en liten hög efteråt. Snacka om att det krävdes pannben för att fortsätta köra tills klockan sa att det gått 4 minuter, istället för att sluta när jag kört igenom ett varv av övningarna liksom. Puh! Den där hjärnan som sa att den längtade efter riktigt svettiga, flåsiga pass tog tillbaka det ungefär halvvägs genom detta pass om vi säger så :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 731
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 510
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp