Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mot tröttheten kan du pröva att ta vätskeersättning om du inte redan gjort det. Varma dagar i kombination med träning och extra svettning gör en lätt urlakad. Och då blir man sjukt sänkt. Så kan vara värt att prova.
Ja, det kanske jag skulle göra. Vi har ett gäng sådana brustabletter hemma. Det har dock inte varit så fasligt varmt här borta, det var bara i torsdags som det var sådär riktigt monstervarmt med typ 30 grader. Sen typ 20 i fredags och runt 15 lördag-söndag 🥶
Bra att du lyssnar på kroppen @Mineur! Jag har också haft mycket trötthet på sistone. Kroppen svarar bäst om jag verkligen lägger mig och vilar när jag känner så. Vanligtvis blir jag piggare på kvällen sen och orkar göra i alla fall något litet.

Idag sprang jag ”på riktigt” för första gången på några veckor. Jättehärligt! 🤩 Det blev en kuperad slinga i skogen, 8,3 km totalt. Jag hade mer kondis kvar än jag hade trott, det var skönt att jag inte tappat så mycket 😊
Ja, jag får kanske börja planera in dagliga tupplurer under de närmsta dagarna. Idag var jag lite stressad och kom inte till ro, så jag gick upp och jobbade igen men kan å andra sidan knappt hålla ögonen öppna nu trots att klockan bara är halv nio.
 
Inte lika ont i ryggen idag. Hade som tur var massage inbokat idag så har precis kommit hem från den. Väldigt stel i nacken. Har slarvat med stretch eftersom vi har hållit på med hö som stressat oss så allt annat fått stå åt sidan. Men nu får det bli stretch varje dag igen!
Jag läste först ”lika ont i ryggen idag”. Men det var ju himla skönt att det börjar bli bättre!
 
Jag läste först ”lika ont i ryggen idag”. Men det var ju himla skönt att det börjar bli bättre!

Helt klart bättre än igår! Förutom höger skuldra och efter massagen så är det värre (vet att det blir bättre sen) så jag kunde inte lyfta armen och ta ner solskyddet i bilen ens och att lägga i 5ans växel var en kamp 😅 Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när kroppen trilskas sähär :cautious:😂
 
Träningsvärk i låren i dag 👌 I morgon ska jag springa igen, SÅ pepp! :bump:

På torsdag har jag anmält mig till cirkelfys för att kicka igång styrketräningen igen, men jag kanske kör ett hemmapass istället om jag lyckas frigöra lite yta. Vi har rivit altanen där jag brukade träna och alla andra ytor är belamrade med saker :down:
 
Hmm kanske skulle fundera på det, verkar ju inte som man behöver mäta med en app eller liknande som för Vätternrundan. Så är väl lite öppet för tolkning om man kan dela upp det eller inte tänker jag. Jag tror 7 mil med min cykel på en dag riskerar att bli något för tufft i år. Har inte riktigt den grundträningen i år med cyklingen tror jag. Har en kronisk sjukdom så jag får tänka mig för lite hur jag belastar mig själv och min kropp.

Aha, säger du det... Okej! Jag hade/har inte kollat så noga på hur man ska registrera/skicka in sin cykling. Men vad fint isf, då ska jag också dela upp det isf, jag får ju inte cykla så mycket! Jag skulle kanske maila dem o fråga...

🙂
 
Aha, säger du det... Okej! Jag hade/har inte kollat så noga på hur man ska registrera/skicka in sin cykling. Men vad fint isf, då ska jag också dela upp det isf, jag får ju inte cykla så mycket! Jag skulle kanske maila dem o fråga...

🙂


Jag är inte helt säker på vad som gäller men det stod inget om någon app. Gick dock inte vidare till registreringen i detta läget.
 
Idag har jag tränat igen! :love:
Tre stycken 7 min löpintervaller med gåvila emellan. Eftersom jag har vilat nästan en vecka kändes kroppen jättefräsch och jag kunde ligga i ett för mig rätt högt tempo de första två intervallerna. Sedan tog soppan slut, men jag höll ändå under 6 min per km under hela passet. När jag kom hem körde jag mina träningsappar, 15 min planking och 10 min fitness.

Nu ska jag vila ett par timmar och sedan cykla upp till stallet för att rida ut en sväng.
 
Benpass idag på morgonen, kände mig trött och oinspirerad men det gick bra när jag väl kom igång. Sov dåligt men inte pga bebis hör och häpna, jag har fått något slags eksem som kliar så jag blir knäpp :arghh: fick tag på hydrokortisonsalva idag, hoppas det hjälper.
 
Jag känner mig en gnutta piggare idag men får fortfarande oförklarlig värk i halsen framåt eftermiddagen. I söndags kom den vid 15, i måndags vid 12, igår vid 14 och idag inte förrän ca 17. Alltid i sällskap av huvudvärk, stickande känsla i lungorna, lätt illamående samt feberkänslor. På morgnarna och förmiddagarna däremot känner jag mig nästan som vanligt. Helt knäppt!

Jag hoppas i alla fall att det faktum att det dök upp så pass sent idag är ett tecken på att det kanske börjar bli lite bättre. Jag har orkat med två promenader samt en omgång yoga idag, jämfört med att knappt ha pallat med 20 minuters promenerande i förrgår. Satsar på mycket promenerande imorgon också och så kaaanske jag vågar träna något litet och lätt på fredag eftermiddag, förutsatt att kroppen fortsätter kännas bättre naturligtvis.
 
Det enda jag fokuserar på just nu är golf. Försöker vara på golfbanan i alla fall 3 gånger i veckan men gärna 4 om det går, så all min träningsenergi går dit just nu. Går rätt så bra och är väldigt roligt! :up:

Det är roligt med golf! Har du spelat länge? Jag spelade en hel del när jag var yngre, innan jag fick barn :)
 
Känner mig lite stel idag så ska köra stretch, foamroller och boll så snart jag har en lucka i jobbet. Men har inte alls så ont längre tack och lov!

Idag ska jag rida på lunchrasten och i em tänkte jag promenera till svärföräldrarna, om det inte ösregnar. Går nog genom skogen dit istället för vägen, bättre för kroppen och trevligare i största allmänhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 731
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 510
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp