Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.

Singoalla

Trådstartare
Tar mig friheten att starta en ny tråd då den förra blev full. Passar på att slänga in ett :heart till @Mineur och hoppas att det känns bättre nu till helgen!

Passar också på att fråga hur det fungerar med alkohol och träning för er. Jag har tränat betydligt mer senaste veckorna, nästan varje dag, och jag märker också att min alkoholtolerans har sjunkit betydligt. Igår hade vi en vanlig AW med ett par glas vin och i morse när jag vaknade så kändes det som att jag haft en helkväll in i kaklet. Det kan ha med kosten att göra också, att jag inte äter särskilt tung mat just nu. Brukar ni märka av stor skillnad i hur mycket alkohol ni klarar av beroende på hur ni tränar?
 
Tar mig friheten att starta en ny tråd då den förra blev full. Passar på att slänga in ett :heart till @Mineur och hoppas att det känns bättre nu till helgen!

Passar också på att fråga hur det fungerar med alkohol och träning för er. Jag har tränat betydligt mer senaste veckorna, nästan varje dag, och jag märker också att min alkoholtolerans har sjunkit betydligt. Igår hade vi en vanlig AW med ett par glas vin och i morse när jag vaknade så kändes det som att jag haft en helkväll in i kaklet. Det kan ha med kosten att göra också, att jag inte äter särskilt tung mat just nu. Brukar ni märka av stor skillnad i hur mycket alkohol ni klarar av beroende på hur ni tränar?

Egentligen borde jag väl inte svara :p Men jag har inte märkt någon skillnad alls, men då dricker jag ytterst sällan. Småbarnsförälder, så det är någon gång per år bara som jag dricker mera ihop med vänner eller om jag och maken går på fest ihop.
 
Blev två korta ridturer på hästarna igår kväll när solen började gå ner. Jag ville bara känna igenom dom en sista gång inför tävlingen i morgon. Dom var klockrena (i våra mått mätt) och rider jag så i morgon kommer jag vara sååå nöjd! Men bara för det så går det väl förjävla dåligt i morgon istället :p

Blev promenad till och från svärföräldrarna också igår.

Idag är planen att gå ner i gymmet på lunchen. Ska köra ett lättare pass för jag orkar inte riskera för mycket träningsvärk i morgon när jag ska tävla :p Annars idag blir det inget mer än trädgårdpyssel och fixande inför morgondagen.
 
Tar mig friheten att starta en ny tråd då den förra blev full. Passar på att slänga in ett :heart till @Mineur och hoppas att det känns bättre nu till helgen!

Passar också på att fråga hur det fungerar med alkohol och träning för er. Jag har tränat betydligt mer senaste veckorna, nästan varje dag, och jag märker också att min alkoholtolerans har sjunkit betydligt. Igår hade vi en vanlig AW med ett par glas vin och i morse när jag vaknade så kändes det som att jag haft en helkväll in i kaklet. Det kan ha med kosten att göra också, att jag inte äter särskilt tung mat just nu. Brukar ni märka av stor skillnad i hur mycket alkohol ni klarar av beroende på hur ni tränar?
Tack fina du, och tack till alla andra i tråden som har skickat kramar från alla möjliga håll! Det är så fantastiskt skönt att ha ett ställe där jag kan skriva av mig utan att behöva känna att jag tynger ner en specifik person med mina problem. Jag har naturligtvis massor av stöd även från sambon, som verkligen varit en klippa den senaste månaden, men ibland är det skönt att kunna ta det i skrift och på svenska också! :p

Magkatarren har jagats bort medelst Omeprazol, huvudvärken är hanterbar och på kontoret drar vi en lättnadens suck efter att ha lämnat in mardrömsprojektet till mardrömskunden. Nu tar vi ledigt resten av dagen och ska gå ut och fira med en drink i solen, och om ett par timmar landar min fine bror i stan. Livet är alltså på många sätt betydligt mer behagligt idag än det var i onsdags, precis som förväntat! :)

Det känns lockande att pila iväg till crossfit imorgon kl 10, men jag tror att jag kör på strategin "vaknar jag i tid så går jag dit". Kroppen och framförallt hjärnan behöver vila, och blotta tanken på att ställa ett alarm imorgon bitti gör mig lite ledsen.

Hoppas att ni andra där ute har en fin fredag ni också!
 
Passar också på att fråga hur det fungerar med alkohol och träning för er. Jag har tränat betydligt mer senaste veckorna, nästan varje dag, och jag märker också att min alkoholtolerans har sjunkit betydligt. Igår hade vi en vanlig AW med ett par glas vin och i morse när jag vaknade så kändes det som att jag haft en helkväll in i kaklet. Det kan ha med kosten att göra också, att jag inte äter särskilt tung mat just nu. Brukar ni märka av stor skillnad i hur mycket alkohol ni klarar av beroende på hur ni tränar?
Just det, jag skulle svara på det här också ja! Jag har faktiskt aldrig riktigt gjort kopplingen mellan träningsmängd och alkoholpåverkan, men det känns ju ganska självklart egentligen att de två skulle höra ihop. Men för mig handlar det nog mer om kosten än något annat, där kan jag definitivt märka skillnader både på hur fort jag känner mig påverkad och hur dåligt jag mår dagen efter.
 
När det gäller alkohol och träning har jag ungefär noll att tillföra, annat än att Styrkelabbet hade en hel podd om ämnet bara häromveckan. Jag lyssnade med ett halvt öra mest för att jag tycker att de är roliga, ämnet är inte särskilt intressant för mig. :p
 
På träningsfronten kan jag berätta att jag idag tänkte hoppa på ett nytt program med det underbara namnet "Bli en beefcake". :D Tre pass i veckan, fem veckor totalt, tanken är att man ska köra några cykler. Känner mig inte så pepp just idag pga sömnbrist, men det blir nog kul!
 
Var inte speciellt sugen på att träna idag men jag traskade ner i gymmet och gjorde det jag hade tänkt mig ändå. Kändes bra trots dålig motivation innan jag kom ner och började värma upp :)

Nu ska jag ta tag i sista jobbet innan helgen. Hoppas kunna hämta ungarna tidigare och ta helg sen.
 
Jag ska gå och träna imorgon för första gången sen operationen 25/4 :D :D längtar! Har dock ett stygn som jävlar sig och börjar spontanblöda ibland. Blödde ner tejp, bh och min (vita såklart) tshirt förut, var som tur hemma. Men det ska la inte vara någon fara att träna trots dumt stygn, får bara inte träna bröst.
 
När det gäller alkohol och träning har jag ungefär noll att tillföra, annat än att Styrkelabbet hade en hel podd om ämnet bara häromveckan. Jag lyssnade med ett halvt öra mest för att jag tycker att de är roliga, ämnet är inte särskilt intressant för mig. :p

Jag brukar lyssna på alla avsnitt men hoppade över just det avsnittet eftersom ämnet är i princip helt irrelevant för mig :p
 
Dagens träning: Brännbollsturnering! :D Svinjobbigt, kan jag tala om! Inte minst pga 29 grader och strålande sol... :crazy: Vi var dessutom inte så bra så det blev inte direkt någon jogg runt banan utan full satsning för att försöka komma runt och sen springa tillbaka när man hade gjort en chansning och blivit bränd :angel: Men det gick bättre att slå än jag väntat mig och jag hade ett riktigt stolt ögonblick när jag tog en jäkligt snygg lyra :D Vi kom tvärsist men det var kul ändå!

Nu är jag heeelt slut... Helgens planer är lite styrketräning och 50-årsfest imorgon, långpass löpning på söndag. Och vila mycket däremellan.
 
Jag har tänkt på dig @Mineur och jag hoppas att du kan njuta av din (välförtjänta) långhelg och att du får en underbar helg med din bror! Försök att inte tänka på jobbet på hela helgen. :heart
 
Så. Nu är det nedrans robinson slut, så nu kan jag få tillbaka mina kvällar :rofl::o;).

Idag har jag utnyttjat friskvårdstimmen och promenerat en timme med ponny efter jobbet. Tänkte en naiv tanke om att de sabla myggen inte skulle hunnit bli alltför aggressiva om jag gick ut redan vid fyra, men tji fick jag. Jag fick på riktigt nästan panik när de var överallt :eek:. Men det hade åtminstone den fördelen att vi gick så in i helsike fort för att slippa dem att jag var helt slut efteråt.
 
Jag har sån FRUKTANSVÄRD träningsvärk efter brännbollen! :eek: Låren och höftböjarna är SÅ stela, jag har svårt att lyfta benen O_o Körde bil igår och fick kämpa för att kunna lyfta fötterna och växla... Planen var ju att springa långpass idag men eh, vi får väl se hur det går med den saken :D
 
Här är en till med träningsvärk sedan fredagens begivenheter. :D Det är dock inte så illa som jag trodde. Hjälpte säkert att gårdagen var rätt aktiv då jag, mannen och avkomman var på Liseberg. Idag blir det också en del gående då vi ska på Universeum, men antagligen mindre än igår.

Imorgon är det dags för första veckans andra pass i beefcake-programmet. Ska försöka ha huvudet med mig och dra till Friskis istället för polisgymmet, eftersom fokus för passet är bänk och jag har svårt att få till en bra setup på polisgymmet.
 
Tävling med hästarna igår i närmare 30 grader varmt! Båda var anmälda i samma klasser så det var tajt ibland och jag är glad hade med mig bästis :D Red sex ggr under dagen. Två uttagningar per häst och sen en varsin final med dom. Det gick över förväntan och jag är superglad!

Sen badade vi för första gången igår. Rotigt skönt efter en varm dag :)

Idag ska vi ta det lite lugnare. Jag har gjort mina fyra träningspass för veckan men hade eventuellt tänkt springa intervaller idag men vi får se hur det blir sen ikväll när det inte är lika gassande hett. Hästarna får två vilodagar nu. Det är dom värda efter igår!
 
Idag har jag och ponny, ofrivilligt, provat på något jag har funderat lite löst på länge men aldrig riktigt kommit till skott med. Att jogga med ponny vid handen. Idag berodde det enbart på att vi båda fick panik på insekterna och försökte springa ifrån dem, men frånsett sista etappen när ponny blev lite väl på och het (jag hade ju bara grimman) så gick det över förväntan. Så pass att jag funderar på att göra det till en rutin och göra två flugor på smällen samtidigt.
 
Tar mig friheten att starta en ny tråd då den förra blev full. Passar på att slänga in ett :heart till @Mineur och hoppas att det känns bättre nu till helgen!

Passar också på att fråga hur det fungerar med alkohol och träning för er. Jag har tränat betydligt mer senaste veckorna, nästan varje dag, och jag märker också att min alkoholtolerans har sjunkit betydligt. Igår hade vi en vanlig AW med ett par glas vin och i morse när jag vaknade så kändes det som att jag haft en helkväll in i kaklet. Det kan ha med kosten att göra också, att jag inte äter särskilt tung mat just nu. Brukar ni märka av stor skillnad i hur mycket alkohol ni klarar av beroende på hur ni tränar?

Jag har aldrig märkt någon koppling mellan hur mycket jag tränar och hur mycket alkohol jag tål. Festat ganska mycket tidigare samtidigt som jag i perioder tränat mindre och i perioder tränat mycket :D Låter snarare som att det borde hänga ihop med hur mycket man ätit innan exempelvis. Eller varför skulle man tåla mindre av att vara mer vältränad?

Alltså jäklar vilken träningsvärk jag haft sen crossfiten i onsdags :laugh: Knappt kunnat böja mig framåt pga trasiga hamstrings..
Förresten tror jag har kommit på ett nytt mål nu fortsatt under graviditeten! Någonting varje dag. Kan vara styrka, promenad, crossfit, yoga och behöver inte vara längre än 20-30 minuter om jag inte har ork/tid men ja, någonting varje dag.
Idag tänkte jag att jag skulle rulla ut yogamattan och köra lite yoga strax :)
 
Tar mig friheten att starta en ny tråd då den förra blev full. Passar på att slänga in ett :heart till @Mineur och hoppas att det känns bättre nu till helgen!

Passar också på att fråga hur det fungerar med alkohol och träning för er. Jag har tränat betydligt mer senaste veckorna, nästan varje dag, och jag märker också att min alkoholtolerans har sjunkit betydligt. Igår hade vi en vanlig AW med ett par glas vin och i morse när jag vaknade så kändes det som att jag haft en helkväll in i kaklet. Det kan ha med kosten att göra också, att jag inte äter särskilt tung mat just nu. Brukar ni märka av stor skillnad i hur mycket alkohol ni klarar av beroende på hur ni tränar?
Tror inte tränandet påverkar hur påverkar du blir mer än eventuellt om du skulle tränat till någon sorts vätskebrist. Ätandet påverkar såklart men alkoholen påverkar även återhämtning så om du tränat hårt och dricker samma kväll så kommer du nog känna dig bra mycket mer sliten dagen efter än om du bara hade tränat eller druckit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 342
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 745
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp