Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh där pallade inte immunförsvaret stå emot snoriga och hostiga barn längre, 3v gick det. Började klia i svalget igår och idag är det kört, gör ont i halsen och börjar bli snorig. Blir inget gym idag. Jäkla skit.
Får vara glad för 6v med massor av träning, och jag har hunnit med två bra gympass mån-tis. Men jag har inte alls lust att vara sjuk eftersom vi ska på minisemester med husvagnen över helgen.
 
Har varit på gymmet igen. Fattar inte hur det kan bli så att man är där så sjukt länge? 😅

Körde i alla fall 4x6 20kg på bänkpress. Mycket bättre än första gången då jag bara orkade 3x5 15kg.
4x11 7,5kg triceps push down. Igen bättre än första gången då jag storknade efter 2x11.
Vimsade sedan runt och hittade två magmaskiner som jag tyckte verkade kul att prova, en crunch och en rotating crunch. Körde på båda två 5x7 20kg. Tyckte det knappt kändes och var lite besviken men nu efteråt känns det minsann:bag:

Sedan körde jag löpbandet. Är livrädd för löpband, tänk om man ramlar osv :nailbiting: Men tänkte att nu tar jag tjuren vid hornen och smäller till med 50 minuter på de där läskiga sakerna. Labbade runt med inställningar i lugnt tempo en stund och tog sedan mod till mig att springa i 6 minuters tempo 30 minuter innan jag igen drog ner lite på farten och testade lite lutningar osv. Vi kan nog bli kompisar ändå, jag och löpbandet. Skönt när det regnar och är kallt.

Sitter nu här och är helt slut, på ett bra sätt. :D Jag har insett att jag nog måste införskaffa en vettig handduk så tröskeln till att duscha på gymmet inte blir så stor. Tänker mig någon form av campinghandduk.
Måste även testa Crossfit, men är lite rädd för det, känns som jag är för svag osv. Har hittills bara kört Bodypump 3 gånger.
 
Känns bättre i halsen ikväll och inte snuvig så det va förhoppningsvis falsklarm, får bli en löprunda imorgon bitti!
I framtiden kommer det finnas alla möjligheter för gym i alla fall, idag fick jag jobb på gymmet jag tränar på och ska säga upp mig ifrån mitt säljarjobb. Ska bli så sjukt kul!! Kommer gå ner i lön men upp i trivsel med 100%
 
Känns bättre i halsen ikväll och inte snuvig så det va förhoppningsvis falsklarm, får bli en löprunda imorgon bitti!
I framtiden kommer det finnas alla möjligheter för gym i alla fall, idag fick jag jobb på gymmet jag tränar på och ska säga upp mig ifrån mitt säljarjobb. Ska bli så sjukt kul!! Kommer gå ner i lön men upp i trivsel med 100%
Grattis 🥳
 
Känns bättre i halsen ikväll och inte snuvig så det va förhoppningsvis falsklarm, får bli en löprunda imorgon bitti!
I framtiden kommer det finnas alla möjligheter för gym i alla fall, idag fick jag jobb på gymmet jag tränar på och ska säga upp mig ifrån mitt säljarjobb. Ska bli så sjukt kul!! Kommer gå ner i lön men upp i trivsel med 100%
Vad roligt! Stort grattis! :banana:
 

Vad roligt! Stort grattis! :banana:
Tack! Jag har liksom hamnat i en återvändsgränd vad gäller mitt nuvarande jobb, har varit där i 11år men tappat gnistan för det fullständigt nu under pandemin. Jag har velat jobba med hälsa rätt länge och skulle precis börja läsa till kostrådgivare men sen for fan i mej och jag frågade min före detta PT när jag va och tränade om det inte fanns nån ledig tjänst och hon hakade på direkt. Sån jäkla tur att en av de anställda sa upp sig samma vecka eftersom hon ska flytta utomlands.
Blev så himla glad! Jag har tränat där sedan -13 så jag känner alla, vet vart allt finns osv.
I framtiden kommer gymmet hjälpa till med en PT utbildning också. Så jag går ifrån att sälja hudvårdsprodukter/bokföring klädd i kavaj till klädd i tights och gympadojjor på arbetstid:rofl:
 
Efter bra cykling idag tänker jag försöka mig på dans och trädplantering imorgon också. Sen blir det slut på träd till i vår, men jag hittar nog något annat att gräva gropar för, eller nåt. Snart dags att såga ner träd också. Upplever att det är en skön kombo med danspass på morgonen som gör mig medveten om min kropp och min hållning, och sen kan jag hålla den medvetenheten medan jag jobbar ute, och hålla mig fri från konstiga krämpor och skador.

(fortsätter dock att sakna ridningen som satan. Har börjat sitta gränsle över stolen när jag jobbar och distraherar mig själv med att rida i huvudet:o)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
385
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: Seaside
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 530
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp