Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har Garminklockor, vilken modell har ni?

Min Fitbit ionic börjar bli väldigt kass i batteriet och jag får lite panik då jag inte klarar mig utan klocka och jag vet inte vad jag ska ha istället 😅 Känns lite tråkigt att köpa en exakt likadan. Kikar lite på Garmin Vivoactive 3. Många garminklockor blir rätt stora, jag har smala handleder och vill kunna ha klockan dygnet runt utan att det blir jobbigt.
Den har jag, vivoactive 3 alltså. Jag är jättenöjd med den. Kollar man på 4:an istället tror jag att den finns i en liten och en vanlig storlek.
 
Den har jag, vivoactive 3 alltså. Jag är jättenöjd med den. Kollar man på 4:an istället tror jag att den finns i en liten och en vanlig storlek.

Låter bra! Är lite kluven till att byta märke då jag är så nöjd med den jag har, samtidigt som det är kul att prova nytt. Så priset på den här var överkomligt för att testa nytt tyckte jag :)
 
Dessa gillar jag

Men om du vill testa ngt för hela kroppen så hade jag testat 21 days get fit challenge (program) där är det mycket fokus på styrka. Eller hourglass challenge, också program. Den sista av dessa har jag inte provat än men den verkar lovande och jag ska testa den när den jag gör just nu är slut. ☺️

Ja, en del skriker på en. En del säger inget alls 🤣 det gäller att hitta ngn som är på rätt nivå för en även där 😁
Haha, jag slipper gärna skrik. Lugnt och sansat vill jag ha. Peppar mig själv ändå.
Du har gett så många bra tips så ska se vad som passar bäst.Är sugen på att prova.

Men får göra det som först imorgon eller i helgen för jag har vilodag idag men ska köra lite strech yoga och imorgon så vet jag inte hur det blir, ena vovven är magsjuk och vill gå ut ofta. Har planerat in ett rejält pass på gymmet, ett sånt så man knappt kan röra sig och benen är som spagetti efteråt. Men är hunden lös i magen på morgonpromenaden imorgon blir det hemmaträning för jag kan inte lämna honom så länge som att gå till gymmet, vill ha koll och vara redo varje gång det behövs.

Är mega trött, vaknade vid 3 och sen har det varit full rulle, en hund som vill gå ut hela natten och förmiddag och vi ska väl ut snart igen, har varit på apoteket, lämnat in till instabox, handlat i två affärer gått en långpromenad och jag ska städa men jag är så noga att det tar mellan 60 och 90 minuter att städa. Så har tvingat mig själv att vila en stund men kör igång strax.
 
Jag har sprungit på lunchen idag! Första gången på en månad pga benhinnorna. Körde mitt lättaste pass med 5 min gång, 10 min med 1 min jogg + 1 min gång och avslut med 5 min gång.

Inga känningar i benhinnorna :banana: Ganska bra fart också faktiskt. Kändes så himla skönt att komma ut. Hade ju planerat att fokusera på styrketräning den här månaden som jag inte fått springa men sjukgymnastiken tog typ död på all motivation att träna något mer. Men nu känns motivationskontot påfyllt igen!
 
Hittills denna vecka promenader, ett yogapass och två ridpass. Får se om jag hinner och orkar till gymmet innan jobbet imorgon, hade varit väldigt roligt och välbehövligt innan helgen. :)
 
Gick en skogspromenad idag 1,5 timme och när jag kom hem blev det 20 min minibands. Nöjd med det efter 5 nattskift på jobbet. Hoppas på väder och ork för joggingrunda imorrn.
 
Ni som har Garminklockor, vilken modell har ni?

Min Fitbit ionic börjar bli väldigt kass i batteriet och jag får lite panik då jag inte klarar mig utan klocka och jag vet inte vad jag ska ha istället 😅 Känns lite tråkigt att köpa en exakt likadan. Kikar lite på Garmin Vivoactive 3. Många garminklockor blir rätt stora, jag har smala handleder och vill kunna ha klockan dygnet runt utan att det blir jobbigt.

Det fanns en bra tråd ang träningsklockor för nån månad sen vill jag minnas. Tänkte söka upp den och om och när jag orkar ta tag i detta med att köpa klocka igen, min stenålders Garmin Vivofit dog för några månader sedan, använde den dock främst som stegräknare.
 
Någon bra vilodag blev det inte, ärenden och hund med ont i magen gjorde att jag fått flänga runt massor plus en rejäl städning här hemma i ca 70 minuter. Har promenerat över 2,5 timmar och kommer hamna runt 170 minuter skulle jag tro.
Hoppas på att få sova i natt eftersom jag varit vaken sen 3 och sen blev Milou dålig så har fått springa in och ut. Jag hoppas hans mage inte krånglar i natt.

Känner mig verkligen inte på topp, är så trött och känner mig helt ur form. Verkar som det blir hemmaträning om Milou är dålig. Ska försöka att utöver träning och lite promenader får till lite vila under dagen.
 
Blev promenad med löpintervaller idag med. Första gången i vadskydden (inga ortoser idag). Benhinnorna känns så mycket bättre idag. De gjorde inte ont utan det var mer som att jag kände av dem bara. 👍

Utom de 3(!) gånger som jag missade att marken var längre ner än jag trodde och jag därmed smällde ner höger foten helt felaktigt 🙈 gick som en stöt från baksidan av inner ankel upp till knät de gångerna. Släppte dock på promenaden hem. Och japp min proprioception är urusel 🙄

Ingen mer löpning denna veckan. Håller tummarna för att det är helt bra nästa vecka
 
Blev promenad med löpintervaller idag med. Första gången i vadskydden (inga ortoser idag). Benhinnorna känns så mycket bättre idag. De gjorde inte ont utan det var mer som att jag kände av dem bara. 👍

Utom de 3(!) gånger som jag missade att marken var längre ner än jag trodde och jag därmed smällde ner höger foten helt felaktigt 🙈 gick som en stöt från baksidan av inner ankel upp till knät de gångerna. Släppte dock på promenaden hem. Och japp min proprioception är urusel 🙄

Ingen mer löpning denna veckan. Håller tummarna för att det är helt bra nästa vecka
Har samma problem med avståndsbedömning och klarar knappt inte att gå i trappor.
 
Jag har orimligt mycket träningsvärk efter igår 🙄 Det är lite lustigt det där - jag upplever att muskeltröttheten smyger sig på på ett helt annat sätt när jag tränar ute i kylan sådär. Både igår och förra veckan kom det mitt i passet ett sådär supertydligt tillfälle då jag plötsligt insåg hur trött jag var i musklerna, utan att direkt ha känt eller tänkt på det tidigare. I vanliga fall brukar jag liksom kunna känna mjölksyran byggas upp, men nu kändes det som att det slog till allt på en gång ungefär. Kanske för att jag inte blir varm och svettig på samma sätt, så det blir liksom färre signaler till hjärnan? Nåja, skönt med en vilodag oavsett!
 
Igår var jag lite rosslig i halsen och trött på kvällen så det blev inget mer än en liten promenad. Idag är det ruskväder så jag vet inte om jag ska ut och känna på vädret, det kan vara ganska skönt med lite miljöombyte, eller om jag bara ska träna lite inne med miniband. Är lite sugen på att testa att jogga i skorna...
 
Jag behöver ett handledsskydd! Jag har en känslig handled och vill ha stöd när jag gymmar och spelar padel. Jag svettas även mycket och får halkiga händer, så kanske någon handske? Jag har noll koll!
 
Jag behöver ett handledsskydd! Jag har en känslig handled och vill ha stöd när jag gymmar och spelar padel. Jag svettas även mycket och får halkiga händer, så kanske någon handske? Jag har noll koll!
Hur mycket stöd behöver du?
Det finns t ex med skenor som jag har när jag cyklar (riktigt bra) men det blir kanske för mycket?
 
Hur mycket stöd behöver du?
Det finns t ex med skenor som jag har när jag cyklar (riktigt bra) men det blir kanske för mycket?
Nej, jag vill kunna böja handleden, men få lite stöd när jag gör det. :) Jag anpassar en del övningar, kan till exempel inte göra armhävningar på vanligt sätt, det blir för stor vinkel i handleden, så jag gör armhävningar genom att hålla i hantlar till exempel. Men i alla "gränsfall" tänker jag att ett handledsskydd ger stöd så att jag kan utföra lite fler övningar. Eller "inte skada" handleden vid padel. Det är såklart höger handled och jag är högerhänt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
384
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Seaside
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 529
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp