Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick till veckans tredje styrketräningspass imorse, var inte speciellt sugen men gjorde det ändå. Underkroppspass den här gången, fick modifiera en hel del. Jag gör t.ex. en variant på utfall som är bara som en liten nigning men det aktiverar ändå rumpan. Raka marklyft med hantlar och goblet squats går bra, men sumomarklyft med kettlebell kändes inte bra så jag bytte ut det mot ganska lätta good mornings. Sen lite höftabduktion och glute kickbacks med gummiband.

Nu har jag semester äntligen! 🥳 Hoppas på mycket träning, vi ska vara hemma en hel del så det borde gå bra. Satsar på att hålla mina tre styrketräningspass i veckan i alla fall :)
 
Har vilat bra idag och känner mig skönt mör. Tror nog det här upplägget passar mig bra. Känns jätteskönt att ha all träning gjord och bara kunna fokusera på hästgos, stretching, och återhämtning hela helgen:)
 
Crossfit igår. Jag har sovit alldeles för lite senaste dygnen så jag var inte särskilt pepp.

Uppvärmning:
30 dead lifts
30 med ball pushes
30 med ball squats
30 seconds mountain climbers

Det hände något mer här men minns inte vad…

Därefter körde vi AMRAP 15 min, jag gjorde en blandning av tre olika nivåer. För att kompensera för de grejerna jag inte kunde/var dålig på så jag lyfte tyngre istället :o

12 dead lifts 25 kg (nivå 3 skulle vara 22,5 kg)
30 sekunder jägarställning (skulle varit typ 10 wall balls men eftersom jag inte kan gå så djupt i knäböj och det inte fanns någon tillräckligt lätt medicinboll till övers så orkade jag knappt kasta den alls…)
12 hang power cleans 25 kg (🥳)
8 body builders (jag kör utan hopp)
8 med ball squats (skulle varit front squats)
 
Senast ändrad:
Jag fegade ur på megapasset igår för att jag visste att jag skulle cykla in till byn idag. Nu vet jag att jag ska in igen på torsdag men jag ska banne mig inte missa megapasset imorgon för det.

...hade jag kunnat hade jag lagt cykligen in till byn i själva jättepasset, men det känns 1, inte uppskattat att komma genomsvettig och 2, inte trafiksäkert att cykla på vägar vid den nivån av utmattning.
 
Men för sjutton. Jag sprang ju lite försiktigt imorse också. Första gången på en månad. Tappade helt motivationen med krånglande benhinnorna och sen var det nog faktiskt latheten som tog överhanden.

Jag orkade nog egentligen inte imorse heller, men kände ändå att jag lite behövde komma över tröskeln att ta mig ut överhuvudtaget.

Körde mitt absolut lättaste pass med 5 min gång, intervaller 1 min jogg och 1,5 min gång x 8, 5 min gång. Det var mest jobbigt innan och inte under tiden, men det var inget jätteflyt direkt och ganska långsam tid. Viktigast var dock att det blev av.
 
Men för sjutton. Jag sprang ju lite försiktigt imorse också. Första gången på en månad. Tappade helt motivationen med krånglande benhinnorna och sen var det nog faktiskt latheten som tog överhanden.

Jag orkade nog egentligen inte imorse heller, men kände ändå att jag lite behövde komma över tröskeln att ta mig ut överhuvudtaget.

Körde mitt absolut lättaste pass med 5 min gång, intervaller 1 min jogg och 1,5 min gång x 8, 5 min gång. Det var mest jobbigt innan och inte under tiden, men det var inget jätteflyt direkt och ganska långsam tid. Viktigast var dock att det blev av.
Blir imponerad både av dig och andra i tråden som pushar på även när det inte är roligt. Så fort jag inte har kul bryter jag passet och går och lägger mig :angel:
 
Blir imponerad både av dig och andra i tråden som pushar på även när det inte är roligt. Så fort jag inte har kul bryter jag passet och går och lägger mig :angel:

Ja, alltså, det vill jag egentligen också göra men så påminner jag mig att vad jag nog vill ännu mer är att få en starkare, normalviktig och friskare kropp. Då kan jag inte sluta varje gång det bär emot, eftersom det är nästan varje gång :o Att ha bestämda pass att gå på hjälper också till, då bokar jag helt enkelt varje måndag.
 
Ja, alltså, det vill jag egentligen också göra men så påminner jag mig att vad jag nog vill ännu mer är att få en starkare, normalviktig och friskare kropp. Då kan jag inte sluta varje gång det bär emot, eftersom det är nästan varje gång :o Att ha bestämda pass att gå på hjälper också till, då bokar jag helt enkelt varje måndag.
Men jag är imponerad ändå!

...men kanske hade det varit lättare för mig om jag inte tränade i samma rum som min säng står i:idea:
 
Ja, alltså, det vill jag egentligen också göra men så påminner jag mig att vad jag nog vill ännu mer är att få en starkare, normalviktig och friskare kropp. Då kan jag inte sluta varje gång det bär emot, eftersom det är nästan varje gång :o Att ha bestämda pass att gå på hjälper också till, då bokar jag helt enkelt varje måndag.
Största anledningen till att jag har PT, jag måste helt enkelt gå. Padel är också bra, man bokar och betalar i förväg :laugh:
 
Igår var jag ute och lubbade :D tog min vanliga promenadväg och joggade i skogsdelen, dvs 2 km promenad dit, lubba 1,5 km, 2 km promenad hem. Är nog 10-12 år sen jag joggade senast så jag tänker vara nöjd med det här lilla :p
331DA0BB-77A4-49EB-87FD-B00AFAEEEFD0.jpeg
 
Värmen satte stopp för mitt träningspass. 100% luftfuktighet och så fort solen kom över horisonten steg graderna snabbt upp till 28. Så jag gick och la mig igen.

Nåväl, det ser ut som det blir svalt på fredag i alla fall.
 
Alltså VÄRMEN 🥵 Det är inte ens kul. Igår styrketränade jag i skuggan av äppelträdet och sen hoppade jag rakt ner i badet. Körde helkroppspass som gick helt ok men jag körde lite lugnare pga värmen.

Idag har det varit 31 grader... har inte orkat med någonting under dagen förutom att bada och att vara inne med neddragna persienner och kolla på film :p Men nu på kvällen gick jag ut på promenad, träningsprogrammet jag följer innehåller två lågintensiva cardiopass per vecka, minst 35 minuter, så jag tänkte att jag ville bocka av ett sånt. Gick ut strax efter 20 och det var fortfarande 27 grader ute...

Sen träffade jag på mina hatobjekt under sommaren: KRYPEN 😭 Flugor och bromsar till förbannelse, alltså jag får sån panik. De är ÖVERALLT, ska in i ögon och öron och surrar runt huvudet, sätter sig överallt på kroppen. Till slut struntade jag i mitt egenuppsatta springförbud och joggade några hundra meter tills det hade lugnat ner sig (dvs tills jag kom in i ett bostadsområde utan så mycket växtlighet). Inte så smart kanske som gravid i vecka 25, hoppas jag inte får betala för det imorgon. Bäckenbotten kändes strålande men däremot kändes det lite knackigt i ena bakfogen under resten av promenaden. Var ute totalt 50-55 minuter.
 
Jag har trots värmen klarat av att rida varje dag nu i Juli. Visst blev det någon dag med endast en skogstur och hästen och jag kom tillbaka genomsvettiga men vi kom iväg. Den ena mår så mycket bättre av att gå varje dag, och det märks just nu väldigt väl i värmen. Den kommer i hagen, superpositiv att få komma in och ”sova” en stund sedan ut!

Det tar däremot emot att rida den andra, iom den inte alls tycker värmen är något positivt eller att ridas är något kul heller just nu…

Jag påverkas väldigt mycket av att ha träningskompisar som är med eller ej :angel:
 
Kör just nu 2-3 styrkepass i veckan, beror helt på hur kroppen mår och hur mycket jag rör mig förövrigt. Kroppen gör ont av graviditeten så allt utgår ifrån hur den mår, står stadigt på daglig alvedon så jag vill inte utmana ödet mer än nödvändigt.

Däremot så känner jag mig så pigg (!?) i kroppen efter ett styrkepass, säkert endorfinerna som gör sitt så jag passar på så länge jag kan :D
 
Jag är avundsjuk på värmen, där jag bor nu är det regn och regn, och mer regn, och så regnar det lite till.

Motivationen att ställa mig utomhus och boxa har alltså varit typ -100. Men jag har fortsatt köra mina youtubevideos, alltid nått.
 
Är bortrest men försöker hålla igång ändå. Blir dock inte så mkt styrketränat då jag inte är hemma men har gjort några joggingpass och nu de senaste dagarna även vandrat/klättrat alpint. Känner mig nu lite burkig i skallen och hoppas vid gud att det bara är sömnbrist/varit ute hela dagarna i blåsten. Vanligtvis hade jag inte lagt märke till detta men allt är ju så hysteriskt nu i covidtider så man känner ju efter tills man inte ens minns hur det kändes normalt sett.... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
384
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: Seaside
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 528
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 754
· Visningar
56 135

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp