Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens crossfit blev lite försiktig pga många squat-övningar och en öm arm efter vaccination.

Var med en kille som jag bara sett träna i öppna gymmet förut, han är grymt stark! Hörde honom säga om någon annan ”han är stark som en björn” så man undrar ju vad det är för Hulk :cautious:

Jobbigt som fasen var det som vanligt, och när vi bara hade stretch kvar så kom någon på att vi skulle göra en tävling två och två där den ena trampade airbike och den andra stod i plankan. Har aldrig suttit på en sån innan och fattade först inte vad för enhet dessa ”60” var som skulle göras. Vi tjejer fick ”40”. Tyckte det verkade ynkligt om det var sekunder, men så hade vi ju redan tränat närmare en timme. Visade sig vara calories på den där cykeln, och det var ju hur jobbigt som helst. Skakade i kroppen efteråt…
 
Tog en liten löprunda nu på morgonen, det var verkligen svettigt! Trodde det skulle vara lite svalare tidigt på dagen men icke…

Det flöt på ganska bra, inte snabbt och kroppen var rätt mör efter gårdagens crossfit men det blev av och även om jag fick kämpa på lite så behövde jag inte kriga för att orka. Körde 5 min gång, 1 min jogg och 1 min löpning x 10, 5 min gång.
 
716525F3-88F6-4744-B6BD-22AF131A212C.jpeg


Kvällens promenad/lubb 🤓 nu väntar en helg i ohälsans tecken så jag stämplar nog ut nu på 133 aktiva minuter :D
 
Jag kommer att tillbringa de kommande 5 veckorna hos min familj i Sverige, så det blir varken crossfit eller ridning på ett bra tag här. Det kändes rejält surt att inte kunna träna på ordentligt sista veckorna innan resan, främst pga armen som fortfarande är svullen, men det är sådana smällar man får ta ;) Hoppas på en riktig crossfit-höst istället!

Planen är att fortsätta träna på en hel del även i Sverige men då i form av löpning, kroppsviktsövningar och ett och annat besök på utegym. Jag tänker mig kanske 2 pass i veckan i genomsnitt, ungefär? Målet är i princip att inte ha några höga krav eller känna någon press, men att ändå inte slappa ihop fullständigt. Jag vet ju att jag mår allra bäst både mentalt och fysiskt av lite träning. I Sverige tar jag mig också fram nästan uteslutande via cykel, så det lär bli en hel del vardagsmotion också :)
 
Färdigtränad för veckan :up: Igår blev det en timmes PW, kände mig stark och bra där jag knatade på 💪🏼 Benen fick jobba ganska ordentligt med kroppens nuvarande form och status.

Idag hade jag egentligen tänkt mig ett underkroppspass men jag inledde dagen med att vara trött och yr. Så istället blev det ett kortare helkroppspass med ganska låg intensitet.
 
Jag hoppas kunna få igång löpningen mer till hösten så har anmält mig till ett prova-på-tillfälle hos Runacademy i september.

Sprang med dom för ett år sen, om jag minns rätt. Fick många bra tips som jag använt för att utveckla min löpning. Så jag rekommenderar dom verkligen!
 
Dagens träning har bestått av att plaska och simma i vår lilla pool (4*2meter). Så det blir inte många simtag förrän man är på andra sidan men så skönt! Blir lite sugen att teckna kort på närliggande utomhusbad och simma där. Men jag känner mig själv, jag vill ha min träning nära och tillgänglig så risken är att det rinner ut pga tidsbrist.
 
Sprang med dom för ett år sen, om jag minns rätt. Fick många bra tips som jag använt för att utveckla min löpning. Så jag rekommenderar dom verkligen!

Låter ju bra! Jag är inte säker på om det är min grej men jag tänker att testa en gång kan jag ju göra. Så var det med crossfiten och det tycker jag är svinkul nu :)
 
Jag tränar på men det går tungt. Klockan säger "träningsbelastningen ligger på en bra nivå men din kondition minskar". Nu ska man ju inte lita på vad garmin säger, men det är min känsla också :meh:.

Jag är motiverad, träningen är kul men fysiskt känns det bara tungt. Har inte direkt nån idé om varför, har justerat sköldkörtelmedicinen för några veckor sen och ska ta nya prover om nån vecka men det var inte så dåligt att det borde kännas så här. Det känns lite frustrerande när sömn, mat och träning går helt okej men ändå ger det inte resultat.
 
Jag tränar på men det går tungt. Klockan säger "träningsbelastningen ligger på en bra nivå men din kondition minskar". Nu ska man ju inte lita på vad garmin säger, men det är min känsla också :meh:.

Jag är motiverad, träningen är kul men fysiskt känns det bara tungt. Har inte direkt nån idé om varför, har justerat sköldkörtelmedicinen för några veckor sen och ska ta nya prover om nån vecka men det var inte så dåligt att det borde kännas så här. Det känns lite frustrerande när sömn, mat och träning går helt okej men ändå ger det inte resultat.
Värmen? Mina prestationer är försumbara så fort det är över 26c, oavsett hur bra mat eller sömn jag får.
 
Värmen? Mina prestationer är försumbara så fort det är över 26c, oavsett hur bra mat eller sömn jag får.
Jo, trodde det för nån vecka sen och jag är väldigt känslig för värme, tycker över 15 är jobbigt att träna i. Men ikväll var jag ute i 10 grader och igår var det också ok temperatur 🤔
 
Jag tränar på så smått i semestermode. Blir mycket bad, lite tabatapass och igår var jag på flow yoga. Första gången på kanske 2 månader (var kört Ashtanga senaste tiden) och kände mig mycket starkare än sist. Så det var kul. Ska till kiropraktorn i morgon för jag börjar bli sned igen.
 
Låter ju bra! Jag är inte säker på om det är min grej men jag tänker att testa en gång kan jag ju göra. Så var det med crossfiten och det tycker jag är svinkul nu :)

Ja, jag fortsatte dock inte efter den kursen. Jag upptäckte att jag tyckte att det var roligare att springa trail i skogen än att springa fort. Intervaller är inte min grej :angel:
 
Ja, jag fortsatte dock inte efter den kursen. Jag upptäckte att jag tyckte att det var roligare att springa trail i skogen än att springa fort. Intervaller är inte min grej :angel:

Jag tycker trail verkar kul också, men tänker att det får komma efter att jag kan jogga flera minuter i rad :o
 
Joggade en runda igår, tror det kanske var 6 km. Sklle sedan göra ett styrkepass me fick besök och sedan var jag kall. Blev istället ett kort styrkepass idag 10 min core + 7 min gummiband efter en promenad. Man får vara glad för det lilla när man är på semester.
 
Hmm, ja, då är det lite underligare. Hoppas det inte är något allvarligt!
Nä känner mig inte orolig för att det skulle vara nåt allvarligt, det är bara så trist och frustrerande när det känns som alla träningstimmar inte ger nåt resultat övht. Tror/hoppas det vänder men nu är det segt. Ska försöka variera träningen mer veckovis, typ två intensiva och sen en lugnare för återhämtning.
 
Veckan har börjat halvdant med usel sömn och igår krockade lite grejer så då tog jag en PW på en timme istället för mitt planerade styrketräningspass.

Det passet tog jag idag istället, var egentligen väldigt trött pga sömnbristen (vaken mellan 03-06 pga skrikande barn 😑) men kände att jag verkligen verkligen behövde få ett rejält träningspass. Rent mentalt liksom. Så jag knatade ner till mitt gym, drog igång en bra spellista och körde på mer än jag gjort de senaste veckorna. Och det kändes SÅ jäkla nice! 🤩 Nu känner jag mig genomkörd och trött i musklerna och GLAD! ☺️💪🏼 Hej endorfiner!
 
00256F92-D6E4-4814-B093-213CBC733605.jpeg

Samma naturreservat som tidigare men i stället för att vika av in på en stig i skogen sprang jag tills skogsvägen övergick i hav, tog en andningspaus, och så samma väg tillbaka. Det blev inte så mycket längre som jag hade hoppats men det gick fortare i alla fall :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
384
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Seaside
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 529
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
56 194
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp