Träning innan hoppträning

Twister2007

Trådstartare
Jag ska iväg och hoppträna imorgon, efter att hästen har haft en väldigt lång vill period från hoppning. Är det någon som kan rekommendera någon bra träning innan? Eller om jag ska rida ut eller vad som skulle vara bäst:9 Tacksam för snabbt svar.
 
Antar att hästen är i god kondition, bara att ni inte har hoppat? Då skulle nog jag köra lite markarbete typ galoppbommar och små gymnastikhinder på typ 30-35 cm, dock inte så långt pass. Sen skulle jag vara väldigt noga med att skritta kravlöst dagen efter hoppträningen :).
 
Antar att hästen är i god kondition, bara att ni inte har hoppat? Då skulle nog jag köra lite markarbete typ galoppbommar och små gymnastikhinder på typ 30-35 cm, dock inte så långt pass. Sen skulle jag vara väldigt noga med att skritta kravlöst dagen efter hoppträningen :).
Okej, ja precis hon har inte hoppat med har varit igång med dressyren. :)
 
Okej, ja precis hon har inte hoppat med har varit igång med dressyren. :)
Rida ut, kanske? Eller rida ett vanligt dressyrpass. Jag kanske inte skulle lägga stenhård träning dagen innan hoppningen (eller typ backträning), men ett vanligt ridpass funkar ju. Beror ju lite på din häst, också. Om den behöver gå ordentligt för att inte ha överskottsenergi, eller om den tvärtom går bäst om den får vila på sig lite extra bjudning.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
828
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
699
Senast: Lutten
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 195
Senast: LiviaFilippa
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Fautras
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp