Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sprang också idag i supervärmen, kändes ok i stunden men märkte att tempot inte var i närheten av vad jag kan springa. Nöjde mig med drygt 30 min, vill inte belasta kroppen för hårt och är glad att jag tog mig ut överhuvudtaget.

Summering av veckan blir två korta yogapass, tre löppass och två styrkepass. :)
 
Värmen sänker prestationsnivån. Det bara är så. Jag hade träning med ett ganska tufft intervallpass igår fm när det var galet varmt. Vid varje vila sprang jag in i skuggan. Jag skippade även de två sista intervallerna då jag kände tydligt att jag redan hade uppnått den ansträngning som passet i vanliga fall brukar ge när jag kör det i sin helhet. Men är man bara beredd på att det går lite långsammare och att man kan behöva korta ner arbetstiden samt att man söker skugga när man kan och dricker mkt så fungerar det bra ändå tycker jag. Jag brukar resonera att det är bra nog bara att man ger sig ut ändå. Så heja dig!

Nyttigt att läsa detta. Jag tänker ju att jag ska prestera lika bra 🙄 men det är ju helt omöjligt i denna värme.
Huvudsaken är ju iallafall att jag tränar som sagt!
 
fick till 3 pass i boxen veckan som var. Har även börjat med något infall, var gång jag lagar mat eller står vid köksbänken så nöter jag pushups mot bänken.
Får verkligen inte till riktiga, har något strul med ena axeln och jag tror det gör ont. Fast det inte gör ont. någon låsning av något slag.
 
Usch vad jag mår dåligt i värmen. Sväller upp nåt enormt och samlar vätska, har aldrig kunnat hantera värme. Men ikväll började det äntligen regna så jag passade på att ta mig ut för en liten joggingrunda. Blev inte långt men det blev av, så långt får man vara nöjd. För min del kunde det gärna få hålla sig kring 20-23 grader och växlande molnighet, inte detta infernaliska elände som gör en helt öfömögen att röra sig...
 
Jag gör framsteg i yogan. Enorm skillnad nu mot när jag började. Jag är så stark och rörlig. Har hittat vissa övningar som jag mäter framstegen i hur jag klarar dom. Men mitt nya program är så svårt att jag ramlar omkull både åt höger, vänster, framåt och bakåt :D En riktig utmaning att ta mig an.
 
Har inte skrivit här på länge. Kör mest cross cage på Nordic Wellness och så en del löpning, då vi har ett kul intervallpass på jobbet en gång i veckan men det har tyvärr uppehåll över sommaren. Idag var vi ett gäng som sågs nere på stranden och körde ett pass på ett utegym i 26 graders värme. Till min förvåning kommer jag ihåg hur man klättrar i rep och lyckades dessutom med armgång.
 
Red imorse, varmt var det iaf 😅

Var sedan och klättrade för första gången på typ 15år, så. jävla. kul.!!!
Det ska det bli mer av :love:

Kul med film att ta stillbild från med :D

05DE043A-B723-4FA6-B15A-6729F9FFBE1E.jpeg


veckans träning:
Mån, ridning 2.5h
Tis, gym
Ons, vila
Tors, ridning x2
Fre, vila
Lörd , kort bakis gympass, idiotisk idé 🙃
Sön, ridning och klättring!
 
Red imorse, varmt var det iaf 😅

Var sedan och klättrade för första gången på typ 15år, så. jävla. kul.!!!
Det ska det bli mer av :love:

Kul med film att ta stillbild från med :D

Visa bifogad fil 93852

veckans träning:
Mån, ridning 2.5h
Tis, gym
Ons, vila
Tors, ridning x2
Fre, vila
Lörd , kort bakis gympass, idiotisk idé 🙃
Sön, ridning och klättring!
Wow, önskar min rygg och axlar också såg ut sådär 💪
 
Usch vad jag mår dåligt i värmen. Sväller upp nåt enormt och samlar vätska, har aldrig kunnat hantera värme. Men ikväll började det äntligen regna så jag passade på att ta mig ut för en liten joggingrunda. Blev inte långt men det blev av, så långt får man vara nöjd. För min del kunde det gärna få hålla sig kring 20-23 grader och växlande molnighet, inte detta infernaliska elände som gör en helt öfömögen att röra sig...
Jag är precis likadan, sväller enormt och samlar vätska. Enda gången min vigselring inte är för stor, det är i värmen då får jag knappt av de istället.
Jag försökte mig på ett 5.30 pass i morse, tänkte passa på innan värmen kommer. Men jag var svag, vet inte om det var värmen eller klockslaget. Ont överallt helt utan anledning och svettades floder redan vid uppvärmningen.
 
Red imorse, varmt var det iaf 😅

Var sedan och klättrade för första gången på typ 15år, så. jävla. kul.!!!
Det ska det bli mer av :love:

Kul med film att ta stillbild från med :D

Visa bifogad fil 93852

veckans träning:
Mån, ridning 2.5h
Tis, gym
Ons, vila
Tors, ridning x2
Fre, vila
Lörd , kort bakis gympass, idiotisk idé 🙃
Sön, ridning och klättring!

Åh! Det gjorde jag med endel förr. Det måste jag ta tag i igen! Har aningen bättre både kropps-/ och greppstyrka idag :p
 
Grymt nöjd med att jag kom iväg och körde mitt pass nu på kvällen. Hade verkligen noll motivation och tusen ursäkter så gott att ändå hitta drivkraften att ta sig iväg. :)

Blev ett riktigt bra pass, körde lite lugnare först då jag vaccinerade mig mot TBE på eftermiddagen. Ville känna så det kändes ok. De rekommenderade att vänta tre timmar och jag var lite snurrig efter vaccinationen precis så var lite osäker på hur kroppen skulle ta träningen. Men kroppen svarade bra så sen körde jag på ett rejält pass!
 
Jag är precis likadan, sväller enormt och samlar vätska. Enda gången min vigselring inte är för stor, det är i värmen då får jag knappt av de istället.
Jag försökte mig på ett 5.30 pass i morse, tänkte passa på innan värmen kommer. Men jag var svag, vet inte om det var värmen eller klockslaget. Ont överallt helt utan anledning och svettades floder redan vid uppvärmningen.

Jag är inte heller någon morgontränare nu senaste året. Är så seg och trött så jag orkar inte träna ordentligt den tiden. Men om alternativet är att inte ta sig ut alls brukar jag kunna bita ihop, bara för att få ihop rutinen. Men nån prestation är det ju inte tal om. Det är det ju iofs sällan numera, men det kan ju kännas mer eller mindre behagligt...
 
Brukar vara svettigt på crossfiten men idag var det verkligen helt galet 🥵

Stort block på 25 min:
6 jumping ctb
9 hang power cleans 25 kg
50 single unders/25 double unders

Goal +12 varv

Jag tappade räkningen men tror inte jag klarade 12 riktigt. Är inte 100% på ctb heller men min coach sa att det är riktigt bra effort, 2-3 cm till så skulle det vara godkända reps!

Edit: tjejen bredvid mig körde muscle ups, 50 kg hang power cleans och en himla massa DU, men hann också med att peppa mig mellan varven. Träningskompisar alltså ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 165
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 149
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 947
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 091
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp