Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixade PB utan allt för mycket besvär i går.

Kilometer 1 undrade jag mest om de fuskat och satt skylten typ 100 meter från start.
Kilometer 2 undrade jag om de hade flyttat skylten 200m längre bort och jag blev torr som satan i halsen.
Kilometer 3 kom jag fram till en vätskekontroll och grabbade tag i en mugg, tog en klunk och satte i halsen totalt och var tvungen att stå stilla och hosta skiten ur mig, sen fick jag superbrådis för jag hade nog förlorat 40 sek och sprang iväg som en galning.
Kilometer 4 undrade jag när sjutton gruset skulle ta slut, det gjorde mig ju långsammare och jag hade ju förlorat massor på hostattacken. Dessutom tappade hörlurarna kontakten med mobilen så jag fick springa i panik och samtidigt starta om mobilen.
Sen kom upploppet så plötsligt att jag undrade om jag hade teleporterat mig minst 500m. Hann knappt komma igång i spurtmode ju!

Det blev 28 sekunder snabbare än tidigare PB :up:
Grymt ju!

Jag fixar inte att ta vätska vid kontrollerna på lopp av just den anledningen, jag sätter fan alltid i halsen.. O_o:p Brukar bara gurgla och spotta ut igen! :D
 
Grymt ju!

Jag fixar inte att ta vätska vid kontrollerna på lopp av just den anledningen, jag sätter fan alltid i halsen.. O_o:p Brukar bara gurgla och spotta ut igen! :D
Haha ja alltså jag är usel på att dricka ändå, speciellt vatten brukar jag sätta i halsen av någon outgrundlig anledning.
Men jag borde nog träna på det där med att ta mugg och dricka ur om jag ska springa halvmaran sen, då lär jag behöva vätska :p
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Fixade PB utan allt för mycket besvär i går.

Kilometer 1 undrade jag mest om de fuskat och satt skylten typ 100 meter från start.
Kilometer 2 undrade jag om de hade flyttat skylten 200m längre bort och jag blev torr som satan i halsen.
Kilometer 3 kom jag fram till en vätskekontroll och grabbade tag i en mugg, tog en klunk och satte i halsen totalt och var tvungen att stå stilla och hosta skiten ur mig, sen fick jag superbrådis för jag hade nog förlorat 40 sek och sprang iväg som en galning.
Kilometer 4 undrade jag när sjutton gruset skulle ta slut, det gjorde mig ju långsammare och jag hade ju förlorat massor på hostattacken. Dessutom tappade hörlurarna kontakten med mobilen så jag fick springa i panik och samtidigt starta om mobilen.
Sen kom upploppet så plötsligt att jag undrade om jag hade teleporterat mig minst 500m. Hann knappt komma igång i spurtmode ju!

Det blev 28 sekunder snabbare än tidigare PB :up:
Underbar beskrivning😂😂 Grattis till PB!
👏🏼
 
Haha ja alltså jag är usel på att dricka ändå, speciellt vatten brukar jag sätta i halsen av någon outgrundlig anledning.
Men jag borde nog träna på det där med att ta mugg och dricka ur om jag ska springa halvmaran sen, då lär jag behöva vätska :p
Jag kan icke springa och dricka, jag fick gå och dricka på varvet och då va jag ändå klibbig som ett flugpapper av all sportdryck när jag kom i mål😂
 
Jag kan icke springa och dricka, jag fick gå och dricka på varvet och då va jag ändå klibbig som ett flugpapper av all sportdryck när jag kom i mål😂
Jag kan men det kan ju inte vara ur mugg, måste vara ur sportflaska. Fast jag sätter ibland i halsen ändå :D
Måste nog öva lite på att äta och springa också. Tekniken funkar ju bra, men får håll om jag inte gör det ofta nog. 🤷‍♀️
 
Jag kan men det kan ju inte vara ur mugg, måste vara ur sportflaska. Fast jag sätter ibland i halsen ändå :D
Måste nog öva lite på att äta och springa också. Tekniken funkar ju bra, men får håll om jag inte gör det ofta nog. 🤷‍♀️
Flaska funkar för mig också, men pappmuggar funkar icke även om jag nyper ihop toppen.
Äta och springa har jag inte testat mer än när jag jagar barnen😂
 
Älskar när man kommit in i ett så bra flow med träningen att hjärnan hela tiden frågar "när ska vi träna igen?" och man får förklara för den att den faktiskt tränade så sent som igår och i förrgår och att vilodagar är bra skit :D
 
Älskar när man kommit in i ett så bra flow med träningen att hjärnan hela tiden frågar "när ska vi träna igen?" och man får förklara för den att den faktiskt tränade så sent som igår och i förrgår och att vilodagar är bra skit :D
Haha ja samma här. Tränade sön, mån, tid och har inplanerad vilodag idag. Men kroppen känns oförskämt fräsch och tycker att mitt nästkommande marklyftspass låter som en toppenidé. 😅
 
Haha ja samma här. Tränade sön, mån, tid och har inplanerad vilodag idag. Men kroppen känns oförskämt fräsch och tycker att mitt nästkommande marklyftspass låter som en toppenidé. 😅
Haha, min kropp känns inte ens fräsch utan tvärtom ganska trött, framförallt benen, men hjärnan har inte riktigt fattat detta verkar det som 🙄
 
Har inte hunnit träna något denna veckan hittills men nu tänkte jag köra lite extra mycket de kommande dagarna, är ledig fredag och imorgon röd dag. Imorgon har jag tömkörningslektion också på förmiddagen så ska ut till stallet, blir mysigt. Siktar på att kunna träna alla kvarvarande dagar den här veckan men får se hur kroppen känns imorgon. :)
 
Har fortfarande träningsvärken från helvetet i benen så det blir att skjuta på joggingrunda en dag till. Hade kunnat gjort ett överkroppspass ikväll men klockan blev 20.30 innan jag kommit hem från jobb, stall, hundrunda och ICA och fått i mig mat så... nej, där är min disciplin för dålig.
 
Kul pass på dagens crossfit!

Största utmaningen var en övning som var helt ny för mig: single arm dumbbell man makers.


Det var 16 min av
35 single unders
4 av dessa man makers
samt
E2MOM
8 jumping pull ups

Mastigt men roligt!
 
Överkropp idag! Önskar vi hade en bänk-bänk i tjejrummet, men det går ju med hantlar också. Är så klen ännu att det inte är ett bekymmer med vikten, men det hade nog inte varit så tokigt att öva på tekniken med stång direkt från start. Ska försöka lura med mig en kompis och provträna i det andra gymmet som kedjan har här, den lokalen är typ tre gånger större så förhoppningsvis är det lite lättare att ta plats där.
Edit: "ta plats" förresten, det är väl mer att jag vill ha en typ 20 meters radie utan folk och stå och glo in i ett hörn och tjura i fred :laugh:
D671B19C-3F78-4751-A7C1-55268D90FF0B.jpeg
 
Sprang 3 km trail igår, på en mountainbike bana i skogen. Springer den varje gång jag har friskvård på jobbet då den ligger hyfsat nära från jobbet. Men vilken extra utmaning det blev när det var halt och geggigt på många ställen. Hade regnat under dagen men var uppehåll när jag sprang :D

Jag har dock en litet i-landsproblem. Jag har träningsvärk i rumpa och lår efter rundan igår. Det står styrkepass på mitt schema idag men samtidigt high chaparall på schemat imorgon. Så det lutar åt endast överkropp idag, iofs det jag gillar bäst :love:
 
Körde morgonpass idag och det var så slitigt. Fick noll svar från kroppen och det känns tydligt att något är fel vet inte om jag håller på att få en förkylning eller har någon infektion i kroppen.

Har dock inga symptom på någonting så funderar på om jag ätit för dåligt. Ätit en pastarätt igår på eftermiddagen och åt bara en knäckemacka igår kväll och lite keso imorse som jag brukar göra innan träningen. Får se hur jag mår resten av dagen. Hade inte tränat sen i söndags så hade räknat med att kroppen skulle vara pigg och stark men det var precis tvärtom.
 
Överkropp idag! Önskar vi hade en bänk-bänk i tjejrummet, men det går ju med hantlar också. Är så klen ännu att det inte är ett bekymmer med vikten, men det hade nog inte varit så tokigt att öva på tekniken med stång direkt från start. Ska försöka lura med mig en kompis och provträna i det andra gymmet som kedjan har här, den lokalen är typ tre gånger större så förhoppningsvis är det lite lättare att ta plats där.
Edit: "ta plats" förresten, det är väl mer att jag vill ha en typ 20 meters radie utan folk och stå och glo in i ett hörn och tjura i fred :laugh:
Visa bifogad fil 91559
Finns det ingen bänk där du kan köra bänkpress med skivstång i tjejdelen? Eller missförstår jag? För jag hade definitivt tagit upp med gymet att jag vill kunna bänkpressa i tjejdelen. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 867
· Visningar
60 019
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 639
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 549
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 822
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp