Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en riktigt bra överkroppspass + mage. Älskar att kroppen svarar bra på träning trots att det är drygt 8 månader sen jag hade en tuff graviditet.

En fördel med att ha hemmagym är att jag slipper vänta på maskiner och därmed få en kortare träningstid :D

Passet idag blev:
Uppåtlutande armhävningar mot bänk
Armhävningar på tå
Latsdrag i maskin
Chins
Aktivera bålen med vikt, och benen i 90 grader.
Taklyft/omvänd crunch
 
Har tydligen covid och tycker gott jag kan gnälla på det även i denna tråd, är så träningssugen :arghh:

Blev en kort lååångsam promenad, mer för att få lite luft. Är mest förkyld, men ska ju verkligen inte anstränga mig.
Jag var "bara" förkyld under själva Corona, ungefär en vecka. Sen tog det ungefär en månad innan jag vågade träna och 2-3 månader innan jag vågade prova springa. Så min "post-covid" var betydligt värre än själva sjukdomen. Ta det lugnt!
 
Finns det ingen bänk där du kan köra bänkpress med skivstång i tjejdelen? Eller missförstår jag? För jag hade definitivt tagit upp med gymet att jag vill kunna bänkpressa i tjejdelen. 🙂

Precis! Men det slår mig nu att man kanske kan pressa i squatracket? 🤔 får prova nästa gång 😁
 
Har fått ihop 2 pass denna vecka CF båda två. Blir även ett pass i morgon, blev frågad av en kompis om vi ska teama ihop. Löjligt vad glad man kan bli när någon helt utomstående frågar och någon som är både stark, har ett sjukt huvud och är grymt rolig att träna ihop med. SÅ självklart smiter jag från jobbet och kör ett pass med henne vid 10!!

Igår var passet kul, men jag insåg snabbt att jag måste ha nya skor. Jag kan inte löpa i mina Metcons, får ont överallt och springer som en anka! Funkade inte ens i airrunnern.

Passet bestod av 5 alternativt 10 varv. Jag körde 5 varv.

800m löpning (300m)
30 KB swingar 16kg (10st)
Max antal av "bänkpress" från golv. Minns inte namnet på övningen, men bänkpressar utan bänk helt enkelt. med 29kg på stången.
 
Joggade 6 km i regnet idag. Har ingen aning om tid och struntade i att kolla den också (duktigt av mig!) men tyckte själv att det kändes bra, jag hittade ett bra flow och var inte speciellt trött när jag kom hem. Gjorde sedan 20 min minibands ikväll. Är mkt nöjd med bedriften. Borde hinna få ihop nåt pass till innan veckan är slut.

Önskar verkligen att jag tar mig dit att jag kan börja springa långt... Det är mkt lättare för mig att springa långsamt om jag vet att jag ska långt och jag tycker det är rogivande att rulla på i den lunken. En halvmara hade varit fint men jag hade nöjt mig med 15 km också. Utan tävlingsmomentet alltså, bara för egen del.
 
Just det, jag råkade anmäla mig till MURPHen nästa helg med :banghead:
Vilken består av...

"For time" (med viktväst 9/6kg)
1.6 km löpning
100 Pullups
200 Pushups
300 Aursquats
1.6 km löpning

Men jag kommer dela den och köra utan viktväst.
10 varv.

160m löpning
10 Pullups
20 Pushups
30 airsquat
160m löpning
 
Just det, jag råkade anmäla mig till MURPHen nästa helg med :banghead:
Vilken består av...

"For time" (med viktväst 9/6kg)
1.6 km löpning
100 Pullups
200 Pushups
300 Aursquats
1.6 km löpning

Men jag kommer dela den och köra utan viktväst.
10 varv.

160m löpning
10 Pullups
20 Pushups
30 airsquat
160m löpning
Det där låter som något som skulle döda mig. 🤪 På riktigt, bara 20 pushup på knä skulle räcka för att knäcka mig 😂
 
Just det, jag råkade anmäla mig till MURPHen nästa helg med :banghead:
Vilken består av...

"For time" (med viktväst 9/6kg)
1.6 km löpning
100 Pullups
200 Pushups
300 Aursquats
1.6 km löpning

Men jag kommer dela den och köra utan viktväst.
10 varv.

160m löpning
10 Pullups
20 Pushups
30 airsquat
160m löpning
Grymt ju! När vi hade den på passet förra året så tänkte jag att de som gjorde den var 100% galna. Jag har ännu inte ändrat mig 🤪
 
Grymt ju! När vi hade den på passet förra året så tänkte jag att de som gjorde den var 100% galna. Jag har ännu inte ändrat mig 🤪
Är "happy MURPH day", idiotpass och jag kan fortfarande inte göra pushups och har inte gjort mer än totalt 50 pullups under ett och samma pass än. Än så länge har jag bara sett listan med kvinnor som är anmälda (listan står i omklädningsrummet) och det ät 10-15 st än så länge. Ska bli kul att se vart det landar, anar att jag kommer ha ont efter.
Men man har lagt det som en "box-fest" så klockan 18.00 tänds grillen :D
 
Jag yogar på och promenerar. Fick äntligen hem en bok som heter Lilla positionsboken med 80 yogapositioner, mest yinyoga. Igår skrev jag upp en lista med vad jag vill lära mig först så lärde in 30 nya positioner. Så det blev först en timme med genomgång och provning och sen ett 50 minuters yinyoga pass lite senare.

Mitt knä verkar må bättre, däremot har jag så ont i ländryggen. Har många övningar som töjer och stärker den men har nog fått träningsvärk. Det känns som en låsning där i länden. Försöker liksom vrida till och knäcka loss det onda men det är svårt. Tror att jag måste ta kontakt med naprapat eller kiropraktor. Vet ni vilken yrkesgrupp som är bäst för både onda muskler och låsningar i ländrygg och ryggen?

Idag ska jag på långpromenad i skogen med vovvarna och mormor. Sen satsar jag på två till yogapass, minst ett men känner för två. Har precis haft ett kort yogapass nu på morgonen men vill mer.
 
Nu vet jag varför mitt morgonpass igår gick åt skogen och jag inte fick några svar från kroppen alls. Blev magsjuk på eftermiddagen igår, mådde lite konstigt och hade ont i magen i onsdags efter jag köpt en pastarätt med mig hem med kyckling. Så hade feber och kräktes igårkväll, vet dock inte om det beror på den pastan eller nåt annat. Mår bättre idag, legat i sängen sen klockan 15 igår och har nu orkat duscha och peta i mig lite frukost. Men så mycket träning blir det tyvärr inte de närmaste dagarna. Ska gå till affären och handla lite fisk att äta till lunch med kokt potatis.
 
Max antal av "bänkpress" från golv. Minns inte namnet på övningen, men bänkpressar utan bänk helt enkelt. med 29kg på stången.
Tror den brukar kallas floor press :)
Nu vet jag varför mitt morgonpass igår gick åt skogen och jag inte fick några svar från kroppen alls. Blev magsjuk på eftermiddagen igår, mådde lite konstigt och hade ont i magen i onsdags efter jag köpt en pastarätt med mig hem med kyckling. Så hade feber och kräktes igårkväll, vet dock inte om det beror på den pastan eller nåt annat. Mår bättre idag, legat i sängen sen klockan 15 igår och har nu orkat duscha och peta i mig lite frukost. Men så mycket träning blir det tyvärr inte de närmaste dagarna. Ska gå till affären och handla lite fisk att äta till lunch med kokt potatis.
Åh fy! Jag avskyr magsjuka/matförgiftning. Krya på dig!
 
Blev igår tillfrågad om jag ville teama med ägarens fru. Visste inte vad jag gav mig in på. Det var kanske tur det, för nu är jag död och har haft en sådan där illamående känsla i magen hela eftermiddagen. Har ont precis överallt, men ett sjukt kul och varierat pass. Sista komplexet var TUNGT!!! Jag och min teamie tog oss igenom det på 57min.

Team om 2

6 varv (I go, you go) (alltså 6 var/person)
6 Box jump
6 Power clean 60/45

1 min planka (30 sek/person)

5 varv share anyhow
20 DB snatch 22,5/15
20 Pushups
20 kb swingar 24/16

1 min planka (30 sek/person)

4 varv (i go, you go)
6 höga box jump
6 hang power clean 60/45

1 min planka (30 sek/person)

3 varv share anyhow
30 burpee to plate
30 HSPU (handstand pushups)
30 kcal rod

1 min planka (30 sek/person)

2 varv (i go, you go)
1 shuttle run
6 power snatch 50/35
1 shuttle run

1 min planka (30 sek/person)

1 varv share anyhow
10 bar muscle up
10 strikta pullups
10 strikta toes to bar
10 bearcomplex
10 strikta pullups
10 strikta toes to bar
10 bar mucle up
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 119
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 656
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 561
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 860
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp