Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Baksida ben idag, tog stadiga 8or på 80 kg i hipthrusten följt av stadiga 5or på 90 kg. Får öka nästa gång! SLDL fastnade jag dock på 35 kg, tar för mkt i ryggen annars. Kunde öka vikter både i lårcurl, musslan och utsida lår också. Peppen börjar komma tillbaka litegrann iaf. :) Imorgon styrkepass + poledance innan nattjobb, sedan gym först på torsdag igen. Weekend i Sthlm men ska försöka hinna träna söndag kväll för att få lite snurr på passen, dvs mål 4 styrkepass denna vecka.

Löpningen går inte så bra :D
 
Eftersom ni alla vet så försöker jag träna lite hela tiden just nu. Från att ordentligt aktiv med träningen till att ta de lungt så .
Men annars så tar jag promenader, cyklar , kör lite gympass .

Cykla och gympass får vänta lite just nu
 
Tränade igår, var trött redan innan och borde nog inte ha, men men. Mest pga humöret 😅

Kände mig trött och svag, borde nog ta en lite lugnare månad eller så. Ligga på samma vikter och kanske se hur mycket jag kan komma tillbaka i benen. Idag magnifik träningsvärk, och inte helt otippat, trött. Ridning ikväll!

(Edit: just ja, kunde cykla på motionscykeln med knät också :love: yaayyy!)

940EB374-8EF1-47C0-996C-CDCC012C8C14.jpeg
 
Happ, min rygg är pajj på riktigt igen. Vet inte riktigt vad jag ska göra..
Skrivit till min läkare och frågat efter nåt smärtstillande iallafall.
Usch vad tråkigt! Ryggsmärta är så jobbigt eftersom det sitter så pass centralt också :( Vet inte om du sagt något här innan, men har du någon aning om vad det kan bero på?
Kom iväg med darrande ben :D Blev en ganska snabb genomgång så funderar på att gå på en till faktiskt, känner mig inte alls bekväm med att lalla dit själv. Ska nog boka en timme med PT för att komma igång. Tänker att det funkar som alla nojor, bara gör utan att tänka så släpper det.
Bra gjort! En PT-timme låter väl som en utmärkt början, egentligen borde alla gym-newbies börja på det sättet tycker jag :)
 
Usch vad tråkigt! Ryggsmärta är så jobbigt eftersom det sitter så pass centralt också :( Vet inte om du sagt något här innan, men har du någon aning om vad det kan bero på?

Jag hjälpte en kompis med ett kylskåp för 3 helger sen, lyfte fel :( åt en kur med naproxen och det blev bra.

Smög igång med träning förra veckan, allt bra. Igår när jag vaknade hade jag ont igen... på exakt samma ställe. Går bra så länge jag är i rörelse.
Mamma har kommit förbi jobbet med naproxen och vårdcentralen kommer ringa upp mig vid 17 idag.
 
Böjpass idag där jag tog nytt PB på tvåorna. :) Känns superhärligt att jag vågar lägga på även om jag har puls varje gång jag ska ta en ny vikt. Alla lyft blir inte tekniskt perfekta men jag orkar upp utan problem. Bara 15 kg kvar till kroppsvikt som är mitt första delmål! Knäböjen följdes sen av lite stödövningar som box jump, benspark, mm. Nu sen lunch, vila och sen pole och nattjobb!
 
Jag körde ett kort pass på lunchen idag, haft lite ont i axeln igen efter gårdagens wall walks.

Kan ju säga att jag lär ha några rätt läckra snärt-märken efter att ha försökt bemästra double unders 😂 Höll på att kasta repet åt fanders.

Ska tillbaka till gymmet ikväll igen, idag är det premiär för mig att göra två gympass på samma dag, håll tummarna att jag överlever 💪
 
Jag hjälpte en kompis med ett kylskåp för 3 helger sen, lyfte fel :( åt en kur med naproxen och det blev bra.

Smög igång med träning förra veckan, allt bra. Igår när jag vaknade hade jag ont igen... på exakt samma ställe. Går bra så länge jag är i rörelse.
Mamma har kommit förbi jobbet med naproxen och vårdcentralen kommer ringa upp mig vid 17 idag.
Oj, är det det som spökar fortfarande! Usch vad drygt :(
 
Dagens crossfitpass var kul!

Del 1: 100m löpning + 10 armhävningar som övergick i downward dog + 10 world's greatest stretch + 5 burpees. 3 varv.

Del 2: Vi delade upp oss i par och hjälptes åt att göra 7 varv av 15 burpees + 20 sit ups där vi passade en medicinboll fram och tillbaka. Under tiden partner 1 gjorde sina burpees stod partner 2 i plankan, och partner 1 skulle hoppa över den plankande personen mellan varje burpee. 7 varv, ingen vila, maxtid 15 minuter.

Del 3: 3 x 20 x marklyft med hantlar.

Det var riktigt roligt! Men oj så jobbigt för magmusklerna, särskilt allt plankande! Jag teamades upp med en person som är både nybörjare och skadad, så vi drog ner det till 10 burpees istället för 15 vilket passade min dagsform alldeles utmärkt. Egentligen kan jag nog träna på som vanligt nu, men jag väntar fortfarande på svar från sista blodprovet och är lite försiktig med pulshöjning fram tills att jag fått ett officiellt klartecken att återgå till livet :D Idag låg jag rätt stadigt kring 150-155 bpm vilket kändes toppen.

Planen för veckan i övrigt är ytterligare två pass crossfit och sedan en vandringstur i helgen :)
 
Visa bifogad fil 100109
Jag har markat igen! Äntligen! Kändes inget alls i foten 🥳 Första gången jag provade assisterade chins(vad bra att det heter tvärtom på engelska 🙃), det gick bra så länge jag inte vägde mer än 40 kg :D
Borttaget pga läser som en kratta :angel:

Men gud vad sjukt att chins på engelska är pull ups på svenska och pull ups på svenska är chins på engelska. Har jag fattat rätt då? Jag just nu:

1663095854879.png
 
Senast ändrad:
Ska försöka lägga till två konditionspass i veckan på mina villkor från och med nu. Inser att jag hinner det på morgonen två dagar. Varit till gymmet idag och kört en halvtimme träningscykel. Valde det då jag har lite ont under ena hälen så det blev inte direkt nån belastning. Förmodligen beror det på att jag har haft för dåliga träningsskor under en längre tid och inte haft nån dämpning kvar. Har iallafall inhandlat nya för ett tag sen och det känns redan mycket bättre. Tänker jag ska växla mellan träningsscykel och crosstrainer för att göra det enkelt. Blev iallafall nöjd med dagen pass. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
93 94 95
Svar
1 899
· Visningar
60 849
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 755
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 716
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 086
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp