Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr kraschade jag totalt mentalt efter att jag kom tillbaka till jobbet efter semestern. Har bara lyckats tagit mig till gymmet en gång, mer har min hjärna inte klarat av. Det har mest blivit lite promenader här och där och idag orkade jag ta mig iväg till utegymmet. Min mentala hälsa klarar inte riktigt av gym-miljön än, men förhoppningsvis är jag tillbaka nästa vecka. Är så irriterad på mig själv som spenderar tid på att lägga upp ett schema, så fejlar jag det vecka ett. Oh well, bara på't igen I guess.
 
Baksida-benpasset idag. Tog en 5a hip thrust på 100 kg efter mina ordinarie set, det var kul! I övrigt bra slit och go känsla i kroppen. Men de här ambitiösa passen tar TID, är nästan alltid på gymmet minst 1 h 30 min nu för tiden. O_o
 
Baksida-benpasset idag. Tog en 5a hip thrust på 100 kg efter mina ordinarie set, det var kul! I övrigt bra slit och go känsla i kroppen. Men de här ambitiösa passen tar TID, är nästan alltid på gymmet minst 1 h 30 min nu för tiden. O_o
Oj! Kör du efter något särskilt program eller hur är det?
 
Insidan skrek efter yoga idag, och det var nog ganska nyttigt för utsidan också. 30 minuter med Adriene blev det, himla skönt! 45 min lunchpromenad går också in på rörelsekontot idag. En mycket positiv sak som Covid och lockdown bidrog med är att jag (åter)upptäckt hur mycket jag älskar att promenera bara för promenerandets skull. Det är segt att ta sig ut ibland, men åh vad bra jag mår av det! :up:
 
Oj! Kör du efter något särskilt program eller hur är det?

Jag roterar fyra pass med bestämda övningar i nu under en period för att försöka lägga i en extra växel. Det är absolut inte uttalat att jag ska göra dem i en viss takt men brukar försöka hinna med samtliga under en vecka. Dock så tar varje pass lite tid som sagt 😅
 
Blev ett pass på gymmet igår, testade ett annat gym i stan, men med samma företag. En bättre känsla för gymmet, men kändes ändå inte helt 100. Har svårt att ta in logiken i hur folk gymmar, men antar att det är en vanesak. Men 95% står med mobilen större delen av tiden, kompisar filmar och tar bild på varandra. Vissa tittade på film under tiden och var helt ofokuserade. Men får dela upp vissa av övningarna som jag annars hade satt inom samma komplex. Så ökade intensiteten istället. Ville inte ta ut mig för mycket men ändå hålla igång kroppen. Det var mitt sista pass på min prova på vecka på NW. Jag kommer inte skaffa kort där.

Mitt pass.

Mark 6 lyft varje 90 sek, i 6 varv.
Började på 50kg och ökade sakta upp till 90kg som sista set, kändes bra men inte tillräckligt bra för att öka. Var inte där idag.

Hantelsnatch 10st varje 45 sek, 6 varv.
17.5kg

Avslutade med en AMRAP på 12min
Burpee box over 10st
Farmers walk 30m ,10kg i varje hand.
Rodd 12 kcal
Kb swing 15st, 16kg
 
Jag roterar fyra pass med bestämda övningar i nu under en period för att försöka lägga i en extra växel. Det är absolut inte uttalat att jag ska göra dem i en viss takt men brukar försöka hinna med samtliga under en vecka. Dock så tar varje pass lite tid som sagt 😅
Ok! Har du knåpat ihop programmet själv eller fått hjälp? Sorry för tusen frågor, jag är ohälsosamt nyfiken ibland :angel:
Blev ett pass på gymmet igår, testade ett annat gym i stan, men med samma företag. En bättre känsla för gymmet, men kändes ändå inte helt 100. Har svårt att ta in logiken i hur folk gymmar, men antar att det är en vanesak. Men 95% står med mobilen större delen av tiden, kompisar filmar och tar bild på varandra. Vissa tittade på film under tiden och var helt ofokuserade. Men får dela upp vissa av övningarna som jag annars hade satt inom samma komplex. Så ökade intensiteten istället. Ville inte ta ut mig för mycket men ändå hålla igång kroppen. Det var mitt sista pass på min prova på vecka på NW. Jag kommer inte skaffa kort där.

Mitt pass.

Mark 6 lyft varje 90 sek, i 6 varv.
Började på 50kg och ökade sakta upp till 90kg som sista set, kändes bra men inte tillräckligt bra för att öka. Var inte där idag.

Hantelsnatch 10st varje 45 sek, 6 varv.
17.5kg

Avslutade med en AMRAP på 12min
Burpee box over 10st
Farmers walk 30m ,10kg i varje hand.
Rodd 12 kcal
Kb swing 15st, 16kg
Ser kul ut, starkt att köra snatch med 17,5! Sparar detta pass för att ha som inspiration när jag ska börja träna på egen hand utanför crossfitboxen :)
 
Ok! Har du knåpat ihop programmet själv eller fått hjälp? Sorry för tusen frågor, jag är ohälsosamt nyfiken ibland :angel:

Ser kul ut, starkt att köra snatch med 17,5! Sparar detta pass för att ha som inspiration när jag ska börja träna på egen hand utanför crossfitboxen :)

Jag knåpade ihop övningar jag tycker är kul och byggde det själv. Gick lite på känsla av vad för vikter etc jag kunde hålla under tiderna.
Därav få reps i snatchen, första gången jag körde på 17.5kg kört på 15kg innan. Men det gick över förväntan bra, roligt när man kan börja lägga på vikterna!

Är man inte ohälsosamt nyfiken, då får man ju aldrig veta något!
 
Idag har BB 50% på sina high waist leggings. Jag köpte 2 par till fullpris förra veckan, de ska hämtas på posten idag. Så skickat tillbaka dom och beställde 2 nya par.
Som student var det ytterligare 15% på priset, så 500:- för ett par BB tights känns ändå som en vinst :D
 
Idag har BB 50% på sina high waist leggings. Jag köpte 2 par till fullpris förra veckan, de ska hämtas på posten idag. Så skickat tillbaka dom och beställde 2 nya par.
Som student var det ytterligare 15% på priset, så 500:- för ett par BB tights känns ändå som en vinst :D
BB...?

Jag satt just och kärade ner mig i ett par Casall-tights och tänkte att jag kanske kunde köpa dem till mig själv i födelsedagspresent. Sedan såg jag prislappen (1700 kr) och övergav den idén illa kvickt :wtf:
 
Jag satsade på den vinnande kombinationen promenad + yoga idag också, det var så himla skönt igår! 25 minuters "upper back love" satt som en smäck såhär mitt under arbetsdagen kan jag meddela :)
 
Det har visst startats någon form av plankutmaning i ekonomihörnan på jobbet, jag från fastighet sitter med ekonomerna. Började på 1 min ökar 30 sek var 3:e dag klockan 14:30 kör nu nästan hela företaget plankan. I förgår var vi 18st som körde plankan i 2 min. Ganska kul hur alla verkligen försöker :p Men nu vid 2.5min börjar det bli jobbigt på riktigt.
Vi är ett gäng blandad kompott. en traillöpare, en löpare, en kör ironman och jag kör OCRlopp och tränar crossfit. Det är ett ganska trevligt inslag i vardagen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 237
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 840
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 219
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp