Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
F0E9EE1C-F237-499C-B3DC-6A0821CEC67A.jpeg


Tränade ju igår kom jag på!
Tappat lite lite i mark, men inte helt otippat när jag inte gjort det ordentligt på en månad kanske. Det bygger sig!
Ändå sjukt nöjd med 9/8/8/6 reps á 90kg!

Sjukt svettigt pass igen 😅
(Ser också att jag råkade klicka i ett set hip thrust av misstag, skippade dem igår)

Imorn hoppas jag bänka!
 
Blir mer och mer sugen på att boka OCR, bokade action run som blev inställt pga corona. Detta år är inte aktuellt då kroppen behöver bli mycket starkare först. Funderar efter att ha läst inläggen här att teckna avtal på gymmet, och gå deras crossfit-inspirerade pass. Men räcker det att gå varann vecka? Varann vecka får det bli hemmaträning med kroppsvikt då mitt gym ska säljas då jag ska flytta till lägenhet.

Jag har i år gjort mina första 2 OCR-lopp och det är bland det roligaste jag gjort. Gjorde Tough viking i Slottsskogen i Maj och Toughest förra helgen i Kviberg (båda Göteborg).
Hade action run som tanke att börja med, men de verkar inte ha kommit igång efter covid igen, så det fick bli de andra loppen. Alla möjliga kör, allt från träningsvana till de som knappt tränat alls. Man gör det för att det är kul och hjälps åt längs vägen.
Det jag fick med mig från i lördags är att min greppstyrka behöver bli bättre, tappat endel av den under sommaren. Var i mycket bättre form i maj än jag var denna gång och jag tog mig ändå genom.

Det jag ångrar är att jag inte anmälde mig tidigare, jag har vart sugen i flera år. Men inte vågat med tanke på att jag är för svag. Men nu är jag inne i svängen och nästa år kör vi igen, är lite sugen på att anmäla till Toughest i Oslo. Men vi får se :)
 
Varit och tränat nu. Förbannat vad det ska vara svårt att känna sig nöjd med det man gjort. Tränade i 55 minuter men känner mig inte nöjd. Jämför med hur det var för några månader sen och jag kan göra mindre i konditionsdelen och mindre vikt på stången. Men egentligen borde jag vara nöjd. Suck 🫤
 
Körde min lilla styrketräning igår, skippade bara pulsdelarna och gjorde rehab/annat istället. Och det var SÅ skönt att vara igång lite försiktigt igen! Styrkeblocket var dessutom EMOM 10 min med 1 hang power clean + 1 power clean och det tycker jag ju är superkul. Hade bestämt redan innan att ta det väldigt försiktigt så gick aldrig över 40 kg, egentligen jobbar jag på att bli stabil på 50. Men jag är nöjd :)
 
Varit och tränat nu. Förbannat vad det ska vara svårt att känna sig nöjd med det man gjort. Tränade i 55 minuter men känner mig inte nöjd. Jämför med hur det var för några månader sen och jag kan göra mindre i konditionsdelen och mindre vikt på stången. Men egentligen borde jag vara nöjd. Suck 🫤
Men du, träningen blev av och det är det viktigaste! Förstår att det suger när man tappat. Men så är ju livet, upp och ner och fram och tillbaka.
Jag tycker det är bra jobbat av dig att köra på i 55 minuter! Heja!
 
Jag har kommit igång med träning igen. Får väl bara inse att jag är en person som tränar i perioder. Med tre barn, hus och heltidsjobb så finns det inte alltid tid.

Men har köpt medlemskap i sthlm bootcamp factory. De delar ett antal pass per vecka som man kan köra hemma. Finns säkert motsvarande gratis på youtube men då blir jag aldrig färdig att komma igång om jag måste leta först. Så detta passar mig rätt bra. Älskar ju egentligen crossfit men det tar för mycket tid att åka iväg. Så jag kör styrkepassen från Sthlm bootcamp factory hemifrån ett antal gånger i veckan.
Inne på tredje veckan nu och det känns faktiskt hållbart, för en gångs skull :D
 
Men du, träningen blev av och det är det viktigaste! Förstår att det suger när man tappat. Men så är ju livet, upp och ner och fram och tillbaka.
Jag tycker det är bra jobbat av dig att köra på i 55 minuter! Heja!


Tack jo du har rätt träningen blev av. Med tanke på att livet inte varit på topp och jag fastnade i tröstätande en period så är ju det inte konstigt att jag tappat en del. Kommit in i bra ätande igen nu så det känns bra.
 
Gårdagens crossfit var ett pass med mycket flexibilitet och liknande, väldigt passande när man återhämtar sig från förkylning men också ganska tråkigt 🙈 avslutades med massa löpning där jag istället körde lite rehab och armhävningar.
 
Jag körde ett pass igår, för att klara mitt sista test. Finns ett som jag aldrig gjort och därmed har jag inte fått någon helhetsscore.

Testet var 3 varv av
1 min Wall balls 4 kg
1 min KB swing 8 kg
1 min box step up 16”
1 min DB push press 8 kg
1 min body builders
1 min vila

Sen vilken nivå man hamnade berodde på antalet reps man fick ihop totalt. Jag kollade bara vad jag behövde som minimum eftersom jag egentligen var mer ute efter den totala nivån än den på det här testet och fortfarande inte är 100% efter sjukdom. Planen var att kötta swingar som kunde täcka upp för wall balls där jag ju har rätt tufft med mina knän.

Det visade sig att det gick bra utan att slita ihjäl sig, jag landade ganska högt över vad jag behövde för att få maxnivå. Kul! Till nästa gång kommer det vara lite andra övningar för att komma upp något/några steg till. Måste bara få kroppen att hålla för box jump 20” 🤪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 921
· Visningar
61 326
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 889
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 893
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 270
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp