Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Styrketränade även i fredags och fick till mina tre pass. Sen promenader varje dag och ridning lördag (två hästar) och söndag (en häst).

Idag började jag dagen med gymmet och har gått en lunchpromenad med hundarna på lunchen. Det är nog det som blir idag förutom stallsysslorna då :)
 
42B32C48-22FB-4AFE-AB32-01CBABC7D685.jpeg


Hej och hå är så trött och så lycklig!
 
Jag har haft gymkortet i telefonens skal. Smart som sjutton. Nu har jag tagit ur det men vet ej var det är nu (nånstans på jobbet) tur att det givk att scanna sig in via appen. Så träning idag. Kort styrkepass.
 
I lördags markade jag, sju set som mest 2x90 kg och PB.

Idag var det press och det blev sju set som mest 3x30 kg(PB :D), skulle varit 2 rep men jag behövde ta revansch på setet innan där andra repen knappt gick upp :cautious: Lite lätt skivstångsrodd(8-10-12x30 kg) och mysbänk(10x25-30-35 kg) som komplettering. Därmed är det dags för sista veckan på programmet och maxvecka :eek: Idag kändes det rätt stabilt så jag ska prova trots att det är min klenaste vecka, känns det skit så skjuter jag på det helt enkelt.
 
Gjorde ett styrkepass i lördags och lyckades under marklyft att sträcka mig/få kramp/oklart vad i baksida lår. Vilade igår och hade bokat cirkelträning idag. Genomförde det men känner fortfarande av låren.. suck.
 
Gjorde ett styrkepass i lördags och lyckades under marklyft att sträcka mig/få kramp/oklart vad i baksida lår. Vilade igår och hade bokat cirkelträning idag. Genomförde det men känner fortfarande av låren.. suck.
Åh nåt sånt hände mig med. Svinjobbigt och fick ta det varligt några dagar, men sen var det okej. Förhoppningsvis går det över fort!
 
Gjorde ett styrkepass i lördags och lyckades under marklyft att sträcka mig/få kramp/oklart vad i baksida lår. Vilade igår och hade bokat cirkelträning idag. Genomförde det men känner fortfarande av låren.. suck.
Usch, sträckningar i baksida lår är inget kul! Brukar ofta leda till ganska skarp och intensiv smärta hos mig men det brukar gå över rätt fort med en lagom balans mellan vila och rörelse. Voltarengel el liknande kan också vara något, ifall du råkar ha det hemma.
 
Jag tvingade mig till gymmet efter jobbet, trots att min januaritrötta kropp helst ville krypa ner under täcket och försvinna, och rev av ett ben & konditionspass. Skönt att ha veckans jobbigaste avklarat redan på måndagen! Annars är jag ganska grinig och seg och fastnar lätt i soffan/sängen just nu, precis som många andra såhär års gissar jag, men det är bara att gräva fram vad pannben och motivation man har och få träningen gjord helt enkelt. En vacker dag, inom en förhoppningsvis inte allt för avlägsen framtid, kommer det att kännas lättare :heart
 
Jag har lyckats med det sjukt skickliga att sträcka till ryggen när jag vispade en lemoncurd igår 😂😂!! Jag försökte att samtidigt plocka ur diskmaskinen, så jag måste ha vridit till mig på ngt konstigt sätt…. #förfalletnära40

Så jag avbokade mitt gruppass på gymmet ikväll, och ska istället ta en promenad och så köra yoga hemma ist 👍
 
Hmm efter att mina ögon klibbat och varat sig hela natten kanske idag snarare är vilodag. Så två skiddagar kvar. Jag har redan i princip gråtit av frustration, eftersom jag är så rimlig 😅

Men hellre kunna köra riktigt ordentligt imorgon och på fredag då! Då ska det dessutom vara bättre väder 👀
 
Jag har lyckats med det sjukt skickliga att sträcka till ryggen när jag vispade en lemoncurd igår 😂😂!! Jag försökte att samtidigt plocka ur diskmaskinen, så jag måste ha vridit till mig på ngt konstigt sätt…. #förfalletnära40

Så jag avbokade mitt gruppass på gymmet ikväll, och ska istället ta en promenad och så köra yoga hemma ist 👍
Usch, hoppas det släpper snart! Om det får dig att känna dig bättre kan jag meddela att mitt livs värsta nackspärr, som var så illa att jag hade besvär av det i flera veckor efteråt, uppstod när jag gjorde smoothie en morgon. Jag var inte ens fyllda 30!

Lärdom: Det är farligt att arbeta i köket!
 
Hmm efter att mina ögon klibbat och varat sig hela natten kanske idag snarare är vilodag. Så två skiddagar kvar. Jag har redan i princip gråtit av frustration, eftersom jag är så rimlig 😅

Men hellre kunna köra riktigt ordentligt imorgon och på fredag då! Då ska det dessutom vara bättre väder 👀
Äsch vad drygt! Och vilken märklig reaktion, har inte hört om den sortens problem tidigare! Dum fråga kanske, men har du skidglasögon när du åker?
 
Äsch vad drygt! Och vilken märklig reaktion, har inte hört om den sortens problem tidigare! Dum fråga kanske, men har du skidglasögon när du åker?
Inte jag heller 😅

Tror det är någon slags kombo av att åka utan skidglasögon första dagen, sen åka pulka och få MASSOR med snö i ögonen samma kväll.. Efter det har jag varit noga med glasögonen, men nu känns startsträckan till irriterade ögon väldigt kort.

Har nog också nåt litet skit i kroppen, bihålorna känns lite blaha och så.
 
Ridning igår och sen bara stallsysslor efter att ha ätit god mat och tårta pga min födelsedag :D

Idag var det egentligen träningsdag men jag kände i ryggen igår att den var trött efter klippning av hästar och så och då valde jag att hoppa över träning idag. Det är så jag måste göra och har lärt mig att det funkar. Jag slutar aldrig träna men jag anpassar efter dagsformen. Jag får inte pressa kroppen i onödan, då går jag sönder igen.
Så jag satsar på träning i morgon istället :) Har jagat på förmiddagen idag så gick nån liten km i skogen, taxen fick en mil i sina korta ben så hon skötte jobbet utan mig så jag stod mest still 😅 Ska ta en promenad med stora hunden ikväll före stallsysslor. Det får räcka för idag :)
 
Lyckades vricka till mig på cirkelträningen i måndags för igår då jag vaknade hade jag ont i fotleden, mindes förvisso att jag vrickat mig men det kändes inte alls lika mkt i måndags. Idag är det bättre och jag har vilat igår och idag, så jag tänker att imorgon är jag fit for fight. Planerar att gymma på fm (utan ben-övningarna) och sedan ta en joggingrunda på em/kväll...
 
Simning idag och eh ja, vi kan väl konstatera att jag verkligen behöver de där simlektionerna jag fick presentkort på i julklapp :angel: Har kontaktat företaget nu och hoppas kunna komma igång med det snart!

Jag har i alla fall skaffat mig ett par simglasögon och invigde dem idag för att kunna testa "riktigt" bröstsim, alltså där man går ner med huvudet under vattnet varje tag. Har aldrig gjort det förut, vet inte om det är jag som missat/glömt något eller om man bara aldrig får lära sig det i simundervisningen. Oavsett vilket: shit vad svårt det var att komma in i någon slags rytm! Det faktum att jag har koordinationsförmåga som en lobotomerad iller hjälper inte direkt... Ja ja, det gick mycket snabbare än mitt vanliga simsätt i alla fall men jag blev trött väldigt fort eftersom jag förmodligen spände mig samtidigt som jag inte andades ordentligt. Körde lite intervall-stuk på det hela av den anledningen och det blev faktiskt lite lättare när jag gjort några längder :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
60 298
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 689
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 627
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 967
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp