Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett ambitionsnivå och förmåga. Skryt är alltid varmt välkommet, men det är däremot inte kroppshets eller vikthets. Vi försöker därför undvika diskussioner kring kost och diverse dieter. Här fokuserar vi på allt som får oss att må bra helt enkelt, både mentalt och fysiskt! Jag är väl partisk, men jag skulle faktiskt vilja påstå att det här är Bukes vänligaste, mest stöttande och mest konfliktfria tråd :love:
 
Mål: absolut inga förutom att ha en strong waifu/muscle mommy summer.
Med risk för att jag nu inleder denna sprillans nya tråd med att göra bort mig totalt: vad betyder de här två uttrycken? :o "Muscle mommy" får mig att tänka att du är typ gravid?

Låter som en underbar inställning i alla fall, heja dig!
 
Med risk för att jag nu inleder denna sprillans nya tråd med att göra bort mig totalt: vad betyder de här två uttrycken? :o "Muscle mommy" får mig att tänka att du är typ gravid?

Låter som en underbar inställning i alla fall, heja dig!
Nope, inga ungar här tack och lov :D det räknas väl som en meme vid det här laget, främst från tiktok, attraktiva män började kallas daddy och kvinnor mommy :angel: och så muskler/biffighet på det! Waifu är japanska, direktöversatt typ wife material men har väl fått en bredare definition som motpol till den annars ganska stereotypiskt flickiga animekulturen.

(Inser att det var otroligt tiktok-nischade uttryck, sorry tråden 😂)
 
Nope, inga ungar här tack och lov :D det räknas väl som en meme vid det här laget, främst från tiktok, attraktiva män började kallas daddy och kvinnor mommy :angel: och så muskler/biffighet på det! Waifu är japanska, direktöversatt typ wife material men har väl fått en bredare definition som motpol till den annars ganska stereotypiskt flickiga animekulturen.

(Inser att det var otroligt tiktok-nischade uttryck, sorry tråden 😂)
Aha, jag tänkte väl det! Tack, nu har jag lärt mig något idag också!
 
Har efter att dagen gått och jag jag lirkat upp mina stela ”efter lopp muskler” tänkt om inför imorgon, det får nog tusan bli en liten långsam joggingtur imorgon. Ingen fart på nåt vis utan bara lufsa ut och njuta av fina vädret ihop med hunden🤩
 
Passar på att hoppa in, ny tråd och allt, för nu är jag verkligen superpepp på att komma igång med träningen! :D

Precis inkommit från en kvällsrunda på 3 km med hunden och joggade nog nästan halva! :D Alltså, har knappt sprungit ett steg på flera år och har nu varit ute ett par gånger senaste veckan och första gången joggade jag kanske ett par hundra meter sammanlagt, så för mig är det stort :laugh:
 
Passar på att hoppa in, ny tråd och allt, för nu är jag verkligen superpepp på att komma igång med träningen! :D

Precis inkommit från en kvällsrunda på 3 km med hunden och joggade nog nästan halva! :D Alltså, har knappt sprungit ett steg på flera år och har nu varit ute ett par gånger senaste veckan och första gången joggade jag kanske ett par hundra meter sammanlagt, så för mig är det stort :laugh:
Härligt!! Jogg med dog är världsklass! Vår jycke är med varenda löppass jag kör❤️
 
Körde ett eget pass på morgonen idag, men såklart så krånglade surfen på telefonen och jag kom ju såklart inte ihåg dagens pass i huvudet. Fick försöka sätta ihop ett eget pass lite på volley så det blev väl inte amazing men blev iaf svettig och fick upp pulsen.
 
Jag spontanbokade just en idrottsmassage på lördag, inspirerad av @Hoarfrost (fast i en annan tråd). Ska bli obeskrivligt skönt, och säkert också väldigt smärtsamt, att riktigt mjuka upp musklerna på djupet! :love:
Det var sååå värt. Började få kramp i axlarna när jag sprang och ska ju springa lopp i dag :nailbiting: Man kan inte ha kramp i axlarna när man springer lopp.
Gjorde ont i två dagar efter, så jag bokade genast en till tid på fredag :p
 
Jag fick till ett pass vid lunch igår, tråkigt men nyttigt. Träningsvärken kommer smygande idag. Man har återgått till mycket Basic i passen under våren, då många nya atleter har signat upp. Så jag måste helt enkelt bli bekväm i att träna på open gym och göra mina egna wodar :o
 
Jag ska anmäla mig och syrran till ett trail-lopp utanför Växjö (6 juni). 10 km i Lammhult! :) Ska bli riktigt kul, måste bara ut och springa mer i skogen och komma igång mer med långlöp. Men nu är barnet hos sin pappa i två veckor så kan jag köra på, tillsammans med styrketräning :)
 
Nu har jag varit på yinyoga på gymmet, 75 minuter som bara flög förbi. Jag tappade tidsuppfattningen helt och trodde vi hade kommit halvvägs bara när instruktören sa att vi var klara. En del utmanande positioner under passet men jag har gjort alla positioner innan så visste hur jag skulle göra och hur det brukar kännas. En övning skrek kroppen till av, det var inte den värsta positionen utan basic och det som gjorde ont var i knäna som inte ens har någon speciell roll i positionen. Det började sticka som knivar i båda knäna. Då fick jag backa och ta mig ur positionen för det är skillnad på ”bra” ont och dåligt, vet inte varför det gjorde så ont och det känns fortfarande i knäna.

Låter kanske konstigt att skada sig av yoga men den tar ju verkligen på kroppen. Får göra övningar som är snälla mot framförallt höger knä och vänster skuldra som jag skadade för några veckor sedan i något annat sammanhang än yoga.

Tur att det finns så många alternativ, har köpt en bok med 2100 yoga asanas (positioner) och lite andra böcker. Ska läsa på och lära mig grunderna i yoga och vad som hänger ihop med vad och varför det är bra.
 
Hade tänkt jogga en runda idag men jag har sån jäkla träningsvärk i benen efter gårdagens kettlebells så jag sparar det till ons eller tors, beroende på när benen är hemma igen :p Blev en promenad med hunden 1,5 timme istället före jobbet.
 
Hehe, kan inte sova så jag tog ett yogapass på 50 minuter nu på kvällen, blev klar 23.00. Jag bara körde på känn. Klarade inte vissa saker som plogen för jag har lite träningsvärk i framförallt ryggen och svanken. Men annars var det väldigt skönt. Är lite lugnare nu och kanske kan gå och lägga mig strax.
 
Fixade PB utan allt för mycket besvär i går.

Kilometer 1 undrade jag mest om de fuskat och satt skylten typ 100 meter från start.
Kilometer 2 undrade jag om de hade flyttat skylten 200m längre bort och jag blev torr som satan i halsen.
Kilometer 3 kom jag fram till en vätskekontroll och grabbade tag i en mugg, tog en klunk och satte i halsen totalt och var tvungen att stå stilla och hosta skiten ur mig, sen fick jag superbrådis för jag hade nog förlorat 40 sek och sprang iväg som en galning.
Kilometer 4 undrade jag när sjutton gruset skulle ta slut, det gjorde mig ju långsammare och jag hade ju förlorat massor på hostattacken. Dessutom tappade hörlurarna kontakten med mobilen så jag fick springa i panik och samtidigt starta om mobilen.
Sen kom upploppet så plötsligt att jag undrade om jag hade teleporterat mig minst 500m. Hann knappt komma igång i spurtmode ju!

Det blev 28 sekunder snabbare än tidigare PB :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 173
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 154
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 955
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 100
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp