Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Crawlkurs ikväll igen, är ingen naturlig simmare. Men det gick ändå okej idag. Sjukt skoj!

Är delad i om jag ska gå på ett Metcon-pass i morgon eller om jag ska simma och bara nöta teknik på powercleans med låg vikt.
 
03EE21E9-A177-41D5-8EBF-9417702DFC1C.jpeg


Idag var sista dagen på skidor (för denna gång)! Jag tog ut mig helt och har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv 😅

Benen är nog återhämtade om en vecka.
19 630 fallhöjdsmeter på två dagar.
Och vadå 80km/h O_o
 
@_Taggis_
Crossfit i en riktig box är en fantastisk sport. Första gången jag verkligen fastnat i en träningsform.
Sedan är det extrem skillnad beroende på vilken box man tränar på. Det är en otrolig gemenskap och nybörjare tränar ihop med de som tränat länge. Men alla på sin nivå. Övningarna ska inte göras i stress, utan ordentligt i den fart som passar utövaren. 🙂

Ja, det verkar vara så :) Men som sagt så kommer jag inte skaffa flera medlemskap. Jag får väl helt enkelt skippa den träningsformen istället. Jag skulle inte ha tid att både gå på nuvarande anläggning + crossfit i den utsträckning så att det lönar sig med tanke på vad det kostar.
 
Ja, det verkar vara så :) Men som sagt så kommer jag inte skaffa flera medlemskap. Jag får väl helt enkelt skippa den träningsformen istället. Jag skulle inte ha tid att både gå på nuvarande anläggning + crossfit i den utsträckning så att det lönar sig med tanke på vad det kostar.
Jag går inte alltid på pass i boxen utan tränar på Open-gym, precis som i ett vanligt gym. Bara att det är fria vikter istället för maskiner 🙂

För mig är det mixen av styrka, gymnastik och kondition som passar mig 🙂
 
Var på vanligt gym idag, behövde bara få träna utan att vara social. Loggade i appen jag blivit tipsad om här innan. Ändå kul att se hur många kg man lyft totalt under ett pass.

Jag var inte i topp, men passet gick helt okej ändå. Dagsformen styr mycket. Men tydligen har jag slagit 16 rekord 🤣
Burpee och boxjump körde jag som en och samma övning. Men det fanns visst inte i appen.
Lördag eftermiddag_ rumpa, ben, axlar etc..jpg
 
Från att ha kört styrka upp till fyra gånger i veckan mellan november och jul har jag lagt av mig lite... Påbörjat löpträningen igen lite smått, roligt men det är fortfarande en tröskel att ta sig ut. Är så upptagen med massa annat i livet just nu också att jag har svårt att hinna med allt jag faktiskt vill göra.

Idag blev det dock ett litet gympass, bättre än inget. Kör ensam nere i källaren så jag vågar inte riktigt dra på ordentligt med risk för fail. Vi har ett gym på jobbet också, tänkte testa det någon dag tillsammans med en kollega.
Helkroppspass_ Pass B (2).jpg
 
Senast ändrad:
Avslutat skidveckan med en liten tur på fjället i strålande sol ❤️

Den blev 3.3km ungefär, men mest bara mys. Imorgon bär det av hem till storstan så då blir det tillbaka till gymmet!

Sammanfattningsvis enligt nedan, var nog lite lätt övertaggad :D Åker hem jävligt lycklig och med en förhoppning om att aldrig låta det gå såhär lång tid mellan skidåkningsvarven ⛷️

D13DD171-E473-4CF2-8C1A-0F5C2DB58673.jpeg
 
Uppdaterar inte i tråden så ofta längre men tränar på. Idag var jag på ett ”lite längre” pass för de som vill ha ännu mer utveckling och kan väl säga att träna 1 h och 45 min dagen efter blodgivning gjorde att jag inte kände mig riktigt på topp. Visste sen innan att det skulle vara mycket fokus på chest to bar både strikt, kippat och butterfly där jag ju kan göra exakt inget av det utan måste skala ganska hårt = känns jobbigt innan. Pratade med min ena coach om det igår att jag var så nervös att jag tänkte avanmäla, detta trots att jag vet att ingen av de andra ser ner på mig för att jag inte är lika erfaren och stark. Hon peppade mig så mycket hon kunde och jag fick reda på senare idag att hon skickat meddelande till dsgens coach att hålla lite extra öga på mig om det såg ut som jag var på väg mot min mentala vägg ❤️ Men det gick bra, skalade som vanligt och kämpade på, inga känningar i den trasiga axeln så det känns verkligen som rehaben är på rätt väg!
 
Och för att fortsätta lite på det allmänna spåret om crossfit men också varför jag älskar träningsformen och mitt gym:

Idag körde vi bland annat front squats, 10 set med 3 reps och start varannan minut. Jag delade stång med två andra tjejer, jag hade egentligen tänkt köra själv för att alla andra är starkare än mig. Men de tyckte att det var roligare om jag var med dem. Så det var jag. Mitt 1 RM är 52,5 kg, deras 60 respektive 70 kg. Men de peppade mig järnet ändå, och vi la på och av vikter mellan oss när jag inte kunde hänga på med deras tyngre reps (man skulle starta på ca 75% och sen bygga på). Vid 50 kg blev det tydligt att jag inte kunde hålla stabiliteten i bålen i alla tre reps så jag gjorde klart mina set på 47,5 kg medan de byggde vidare till 60 kg. Inte en enda gång fick jag annat än pepp.

När jag käkade lunch sen dök den här upp i mitt instagramflöde: https://www.instagram.com/reel/CnfiHtcByYq/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Avslutat skidveckan med en liten tur på fjället i strålande sol ❤️

Den blev 3.3km ungefär, men mest bara mys. Imorgon bär det av hem till storstan så då blir det tillbaka till gymmet!

Sammanfattningsvis enligt nedan, var nog lite lätt övertaggad :D Åker hem jävligt lycklig och med en förhoppning om att aldrig låta det gå såhär lång tid mellan skidåkningsvarven ⛷️

Visa bifogad fil 110922
Åh vad härligt! Är så sjukt taggad på en ordentlig skidresa, men det är tyvärr omöjligt sett till både budget och tid detta året. Jag får nöja mig med den åkning vi kan få till mer lokalt så länge :)
 
En dags utmanande utförsåkning genererade 156 intensiva minuter på klockan - det märks att jag hade ganska rejält förhöjd puls emellanåt :angel: Helt slut nu, men på ett väldigt skönt sätt. Glad att det inte var jag som skulle köra de 1,5 timmarna hem, så jag kunde småsova lite i baksätet :D Ikväll och imorgon ska jag bara gå här hemma och skrota, men jag tänkte göra ett pass yoga under morgondagen då jag behöver mjukas upp både här och där efter att ha känt mig rätt spänd och stel hela veckan.
 
Och för att fortsätta lite på det allmänna spåret om crossfit men också varför jag älskar träningsformen och mitt gym:

Idag körde vi bland annat front squats, 10 set med 3 reps och start varannan minut. Jag delade stång med två andra tjejer, jag hade egentligen tänkt köra själv för att alla andra är starkare än mig. Men de tyckte att det var roligare om jag var med dem. Så det var jag. Mitt 1 RM är 52,5 kg, deras 60 respektive 70 kg. Men de peppade mig järnet ändå, och vi la på och av vikter mellan oss när jag inte kunde hänga på med deras tyngre reps (man skulle starta på ca 75% och sen bygga på). Vid 50 kg blev det tydligt att jag inte kunde hålla stabiliteten i bålen i alla tre reps så jag gjorde klart mina set på 47,5 kg medan de byggde vidare till 60 kg. Inte en enda gång fick jag annat än pepp.

När jag käkade lunch sen dök den här upp i mitt instagramflöde: https://www.instagram.com/reel/CnfiHtcByYq/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Jag stal det instainlägget. Det är så jag, Jag känner mig så dålig när jag skalar men ser alla andra som löser det.
Mina coacher peppar otroligt och försöker prata vett med mig. Men hjärnspökena säger nej.

Jag älskar den mentaliteten och gemenskapen i boxarna runt om. Man peppar och pushar varandra och ofta behöver jag det för att våga testa gränser.
 
Sitter här med dagens i-landsproblem: Hur jag ska planera träningen.

Har fortfarande sjuk träningsvärk i höger skinka efter fredagens cross-pass. Har anmält mig till kettlebells idag, men vet ju med mig att det är mkt ben i det passet. Finns även ett pass med core som jag skulle kunna byta till (men det är ju inte lika roligt).
Onsdag tänkte jag ta veckans joggingrunda, då vädret ser ut att bli lämpligt då. Och då kanske det är dumt att gå på cross på tisdag. Det finns ett cross-pass imorgon också, men då lär jag isåfall skippa kettlebells idag.

Det är så underbart att kunna fokusera på såna här ickeproblem, så man slipper tänka på verkligheten :angel:
 
Åh vad härligt! Är så sjukt taggad på en ordentlig skidresa, men det är tyvärr omöjligt sett till både budget och tid detta året. Jag får nöja mig med den åkning vi kan få till mer lokalt så länge :)
Nice med möjligheter lokalt iaf!
Och detta året bjuder väl på en rätt häftig annan resa vill jag minnas :D
 
Jag stal det instainlägget. Det är så jag, Jag känner mig så dålig när jag skalar men ser alla andra som löser det.
Mina coacher peppar otroligt och försöker prata vett med mig. Men hjärnspökena säger nej.

Jag älskar den mentaliteten och gemenskapen i boxarna runt om. Man peppar och pushar varandra och ofta behöver jag det för att våga testa gränser.
Eller hur! Jag hade aldrig vågat komma igång om det inte vore för stämningen.

Och angående open så sa jag ju förra året att jag skulle köra den skalade varianten i år, men är inte säker på om jag vågar ändå när jag är mitt uppe i rehab av axeln.
 
Eller hur! Jag hade aldrig vågat komma igång om det inte vore för stämningen.

Och angående open så sa jag ju förra året att jag skulle köra den skalade varianten i år, men är inte säker på om jag vågar ändå när jag är mitt uppe i rehab av axeln.

Förstår med axeln, jag har haft strul med den sista tiden jag med. Men senaste passet samt efter en riktig massage har det blivit hundra gånger bättre. Så jag tänker att det ska gå, var en extremt rolig upplevelse. Samt att jag hoppas på att förbättra mitt resultat 🙂
Det går ju att anmäla sig fram till första woden är över om du skulle känna att det är en god som passar. Så man inte slänger pengarna i sjön.
Jag tänkte ju köra skalad förra året med det blev Rx 2/3 så har målet att köra Ex 3/3 denna gång. Men det återstår att se. 2/3 så är jag ändå nöjd 🙂
 
Förstår med axeln, jag har haft strul med den sista tiden jag med. Men senaste passet samt efter en riktig massage har det blivit hundra gånger bättre. Så jag tänker att det ska gå, var en extremt rolig upplevelse. Samt att jag hoppas på att förbättra mitt resultat 🙂
Det går ju att anmäla sig fram till första woden är över om du skulle känna att det är en god som passar. Så man inte slänger pengarna i sjön.
Jag tänkte ju köra skalad förra året med det blev Rx 2/3 så har målet att köra Ex 3/3 denna gång. Men det återstår att se. 2/3 så är jag ändå nöjd 🙂
Jaa, själv är jag mest glad att den här sjukgymnasten ens ville jobba med den, han jag träffade i somras sa typ att det var helkört och jag aldrig skulle kunna få det bättre.

Ah, ja det kanske jag skulle invänta. Ser jag redan då att det är sånt som axeln inte riktigt brukar palla så är det ju ingen större idé.
 
D51F04DD-D442-4D7F-BFFF-0BF19DA8E5A1.png


:D Det är egentligen två försök på 100, det första gav händerna upp i :laugh: 95 kan hänga i fingrarna men 100 var för mycket och stången gled helt enkelt ur händerna halvvägs upp. Plockade fram remmarna för första gången så gick det som en dans sen. 105 lyfte faktiskt en 10-15 cm men jag var mentalt så otroligt klar så det blev ett asgarv och ett "nästa vecka" i stället för att trycka på mer när det blev tungt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 155
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 122
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 923
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 087
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp