Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 111075

:D Det är egentligen två försök på 100, det första gav händerna upp i :laugh: 95 kan hänga i fingrarna men 100 var för mycket och stången gled helt enkelt ur händerna halvvägs upp. Plockade fram remmarna för första gången så gick det som en dans sen. 105 lyfte faktiskt en 10-15 cm men jag var mentalt så otroligt klar så det blev ett asgarv och ett "nästa vecka" i stället för att trycka på mer när det blev tungt :p
Starkt! :bow:
 
Jag känner att det har blivit lite för lätt för träningen att inte bli gjord de senaste två veckorna, dels p.g.a tjurig kropp och dels p.g.a ren lathet, så jag tar till det gamla knepet att skriva på Buke vad jag ska göra så måste det bli gjort :D

Måndag: 20 min promenad, 30 min yoga.
Tisdag: 40 min promenad, 45 min simlektion.
Onsdag: 40 min promenad, 45 min simlektion.
Torsdag: 20 min promenad.
Fredag: 20 min promenad, 1h styrketräning (helkroppspass)
Lördag: Vila
Söndag: Ridning.

Det ser ut som att jag kommer igång med mina simlektioner den här veckan, med andra ord. Presentkortet jag fick räcker till tre lektioner så planen är att ta två denna veckan, sedan låta det sjunka in lite och ta den sista lektionen nästa vecka. Ska bli spännande men lite nervöst!
 
Jaa, själv är jag mest glad att den här sjukgymnasten ens ville jobba med den, han jag träffade i somras sa typ att det var helkört och jag aldrig skulle kunna få det bättre.

Ah, ja det kanske jag skulle invänta. Ser jag redan då att det är sånt som axeln inte riktigt brukar palla så är det ju ingen större idé.

Jag funkar som så att jag måste ha något att jobba mot för att faktiskt gå och tärna, så för mig hade det funkat med den inställningen. Planen är att vara med, men att första delen är avgörande, då det inte är värt att skada sig.
 
Förkylningen kom och knackade på dörren idag, så fick avboka dagens pass. Men går och simmar istället, då jag behöver öva inför kurs på onsdag. Jag är alltså inte sjuk så jag inte kan göra något, men känns inte rätt att fresta kroppen i den typ av pass som är i boxen idag.
Slipar på vändningen just nu, börjar få till tekniken i Crawlandet. Men en naturlig simmare har jag dessvärre aldrig vart. Ska köpa mig en ny badmössa idag med, då den jag har är för mjuk och flyttar på sig i tid och otid.
 
Gjorde ett cross-pass idag med och den här gången var det en helt annan grej. Så mkt bättre upplägg med cirkelträning i stationsform med olika alternativ. Och inga förbannade burpees mellan varenda övning :o Kommer gå på den här instruktörens pass framöver, detta var mkt mer vettigt. Trots att jag inte helt återhämtt mig sedan fredagens pass så kunde jag hänga med.
Synd att det är ett likadant pass redan imorgon och det blir nog inte så bra med min veckoplan med tanke på att jag tänkte göra ett kettlebell + core på ons och sen löpträna lite inför min halvmara nån dag också...

Dessutom var det beskrivningar vid varje station, på svenska och utan förkortningar ( :angel: ) så att man förstod vilken övning som avsågs. Mkt mer effektivt och även vi om var nybörjare kunde enkelt hänga med. Precis så som jag hade trott att det skulle vara förra gången :)
 
Gjorde ett cross-pass idag med och den här gången var det en helt annan grej. Så mkt bättre upplägg med cirkelträning i stationsform med olika alternativ. Och inga förbannade burpees mellan varenda övning :o Kommer gå på den här instruktörens pass framöver, detta var mkt mer vettigt. Trots att jag inte helt återhämtt mig sedan fredagens pass så kunde jag hänga med.
Synd att det är ett likadant pass redan imorgon och det blir nog inte så bra med min veckoplan med tanke på att jag tänkte göra ett kettlebell + core på ons och sen löpträna lite inför min halvmara nån dag också...

Dessutom var det beskrivningar vid varje station, på svenska och utan förkortningar ( :angel: ) så att man förstod vilken övning som avsågs. Mkt mer effektivt och även vi om var nybörjare kunde enkelt hänga med. Precis så som jag hade trott att det skulle vara förra gången :)
Åh vad bra att du fick en bättre upplevelse, strongt av dig att gå dit igen efter förra veckans tvivelaktiga pass! :)
 
Tillbaka i stan, tillbaka på gymmet för ett kort pass. Börjar inse att nu är jag fan… Rätt stor?
Coolt ju!

AEA12B7F-64D3-4A9E-A689-882040802E33.jpeg
 
Det blev inte riktigt som planerat 🙈
Fick ett enormt sig efter backsquat då en kompis ökade sitt PB tidigare idag.

Hade 75kg som PB November 2022
Vågade inte lassa på mer än 89kg då jag var ensam. Men det blev ändå ett PB på +14kg 😁

Blev även 500m simning, för att försöka komma in i tekniken efter passet. Den där vändningen är sjukt svårt 🙈

Medley (2).jpg
 
Jag tycker att det är så fascinerande att läsa att jag under ett träningspass lyft sammanlagt 4,7 TON! Känner mig så förbannat stark och cool då :D!!

24F20A68-C556-4185-9CB4-F36587555E2E.png


Idag körde jag bänkpress, skivstångsrodd, goblet squat och RDLs. Så nästan 1,5 timmar styrketräning, och sen ca 45 min yoga på det. Mycket nöjd med min måndag 👌!
 
Jag tycker att det är så fascinerande att läsa att jag under ett träningspass lyft sammanlagt 4,7 TON! Känner mig så förbannat stark och cool då :D!!

Visa bifogad fil 111126

Idag körde jag bänkpress, skivstångsrodd, goblet squat och RDLs. Så nästan 1,5 timmar styrketräning, och sen ca 45 min yoga på det. Mycket nöjd med min måndag 👌!
Bänk är något jag vill bli stark i med, det är inte alls min övning 🙈

Grymt jobbat!
 
DFC88747-1C60-414B-81D4-95131D4E9723.png

PRUTTPRESS 💩 jag hade ont i skuldran/nacken/nackspärr redan när jag vaknade och det är ju inte bättre nu direkt 🙃 tänkte att jag provar pressa och slutar om det gör ont, första på 28 gick bra, 31 rörde sig typ en centimeter och det började ila när jag tog i, backade till 28 igen och första rep gick bra, andra var tveksam, tredje gjorde ont, och nu ska jag ta en ipren och vila veckan ut 💀
 
Visa bifogad fil 111149
PRUTTPRESS 💩 jag hade ont i skuldran/nacken/nackspärr redan när jag vaknade och det är ju inte bättre nu direkt 🙃 tänkte att jag provar pressa och slutar om det gör ont, första på 28 gick bra, 31 rörde sig typ en centimeter och det började ila när jag tog i, backade till 28 igen och första rep gick bra, andra var tveksam, tredje gjorde ont, och nu ska jag ta en ipren och vila veckan ut 💀
Var försiktig när det gör ont, så det inte blir värre skador! klokt att vila reden av veckan.
 
Blev 2h i simhallen med barnen idag, tycker nästan det kan räknas som träning :p
Kommer ha svårt att få tiden att räcka till för gym denna vecka. Men det får gå :) Kanske hinner köra ett dubbelpass i morgon, med gym innan Crawlkurs
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 165
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 149
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 947
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 091
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp