Träning och hälsa del 11

Lightzone

Trådstartare
Dags för en ny tråd!
Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️


Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett ambitionsnivå och förmåga. Skryt är alltid varmt välkommet, men det är däremot inte kroppshets eller vikthets. Vi försöker därför undvika diskussioner kring kost och diverse dieter. Här fokuserar vi på allt som får oss att må bra helt enkelt, både mentalt och fysiskt! Jag är väl partisk, men jag skulle faktiskt vilja påstå att det här är Bukes vänligaste, mest stöttande och mest konfliktfria tråd :love:
 
Köttigt igår 🥵
Absolut vilodag idag.

5km på löpband (enligt löpbandet iaf, fitbiten verkar inte ta upp allt) var drygt, tog maxpuls 192 och förstår plötsligt varför jag kände mig SÅ döende 😅

3 x 7 x 100kg på marklyft kändes jävligt nice!

C43F9D14-2315-4CE0-8404-DCEF30A9091F.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag har på något vis lyckats att behålla drivet och tränar på i min takt, fått in yogan igen, hoppas nu att mina armbågar ska hålla ett tag och sedan ska jag köra årets Adrienne Januari challenge. Men hon gör lite för mycket på armarna ännu tyvärr.
 
Så kul att se allas träningsvariationer :love:
Jag får dock googla vissa övningar innan jag fattar vad det är för övning. Varför kan inte övningarna heta samma sak, ett gemensamt språk?

Satte de tre barnen i soffan med popcorn framför en film i eftermiddags och körde ett styrkepass tills ettåringen tröttnade. Blev en hel del personbästa och årsbästa vilket känns kul för jag trodde aldrig att jag skulle komma tillbaka så här fort efter min sista graviditet :laugh:
 
D709B313-E293-4AF6-B6F7-FD9A6EA8638D.jpeg

Veckans tredje pass, så nöjd! 🥳 Kände mig trött och lite loj innan och allmän blä pga mens men när jag kom igång var det riktigt skönt! Pass 3 är fokus isolationsövningar och 12-15 reps, muskelkontakt.
 
Känns som att denna tråden är sponsrad av Styrkelabbet :cautious: :D Kanske får testa deras app nu när ni är så många som skriver om den! Det där programmet som var gratis låter ju spännande till exempel, gratis är gott osv :angel: Är det det som du kör just nu @zassoo?
 
Känns som att denna tråden är sponsrad av Styrkelabbet :cautious: :D Kanske får testa deras app nu när ni är så många som skriver om den! Det där programmet som var gratis låter ju spännande till exempel, gratis är gott osv :angel: Är det det som du kör just nu @zassoo?
Haha jag tog hem den för en timme sen efter att ha följt tråden :laugh: Så på måndag smäller det, då blir det första gympasset på ett sexveckors program
 
Känns som att denna tråden är sponsrad av Styrkelabbet :cautious: :D Kanske får testa deras app nu när ni är så många som skriver om den! Det där programmet som var gratis låter ju spännande till exempel, gratis är gott osv :angel: Är det det som du kör just nu @zassoo?

Jag älskar appen, och tycker absolut att vi borde bli sponsrade :D
Den säger att jag använt den i 1356 dagar och loggat 363 pass i den :o
 
Maxreps i marklyft?? :nailbiting:
Haha ja :D varje vecka ökar man 5% av 1rm i vikt och gör en eller två rep färre i de fyra första seten, medan femte fortfarande är maxrep.
C7D5483A-F599-458D-BEA3-C05A7A6FC8E7.jpeg

Sista veckan är dock lite annorlunda, 5 rep på 50%, 4 på 60% 3 på 70%, 2 på 80%, maxrep på 90% :D ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning!
 
Känns som att denna tråden är sponsrad av Styrkelabbet :cautious: :D Kanske får testa deras app nu när ni är så många som skriver om den! Det där programmet som var gratis låter ju spännande till exempel, gratis är gott osv :angel: Är det det som du kör just nu @zassoo?
Appen är superbra! Man klarar sig långt på gratisversionen men det finns väldigt många fler träningsprogram och funktioner i appen om man betalar.

Jajamen jag kör ett av gratisprogrammen! Styrkelabbets helkropp hypertrofi. 3 dagar i veckan (men man kan rulla på två pass också), första passet massa basövningar med skivstång, andra passet lite blandat basövningar och isolerade och så tredje passet bara isolerade! Rekommenderar :up:
 
Är det någon som är duktig på yoga här?
"Duktig" vete tusan, men jag har yogat hyfsat regelbundet de senaste tjugo åren i alla fall.
På mitt första Body Balance-pass kom insikten att jag inte kan kräva av hästen att han ska gå rakt när jag själv är sådär sned och skev, så då var det "bara" att ta tag i problemet! :angel1:

Mina favoriter på Youtube är Tim Senesi och Breathe & Flow.
Bägge kanalerna har alla typer av pass; från för rena nybörjare till mer avancerade.
Det jag gillar med bägge är att de är väldigt pedagogiska och NOGA och förklarar varför du alltid ska lyssna på din egen kropp och ta det försiktigt.
 
"Duktig" vete tusan, men jag har yogat hyfsat regelbundet de senaste tjugo åren i alla fall.
På mitt första Body Balance-pass kom insikten att jag inte kan kräva av hästen att han ska gå rakt när jag själv är sådär sned och skev, så då var det "bara" att ta tag i problemet! :angel1:

Mina favoriter på Youtube är Tim Senesi och Breathe & Flow.
Bägge kanalerna har alla typer av pass; från för rena nybörjare till mer avancerade.
Det jag gillar med bägge är att de är väldigt pedagogiska och NOGA och förklarar varför du alltid ska lyssna på din egen kropp och ta det försiktigt.
Typ som jag 😂 men jag har ju stora problem med smärta, rygg o knä. Idag skulle jag prova soft yoga, online (vi har gratis via jobb). Men det gör så ont att sitta i skräddarställning, spec höger knä som hatar mig. Frågan är om jag ska fortsätta sitta i det för att det ska blir bättre eller skita i det..
 
Jaha, nu när våren kommer så längtar jag till traillöpning. Jag har dock inga rundor i närheten längre utan behöver ta bilen. Så nu är jag fundersam på att lägga det på hyllan eftersom jag kan max springa 1-2 pass varann vecka. Några tips?
 
Typ som jag 😂 men jag har ju stora problem med smärta, rygg o knä. Idag skulle jag prova soft yoga, online (vi har gratis via jobb). Men det gör så ont att sitta i skräddarställning, spec höger knä som hatar mig. Frågan är om jag ska fortsätta sitta i det för att det ska blir bättre eller skita i det..

Köp ett yoga-block! Eller använd en hög kudde/ihopvikt filt som du sitter på så att du kommer upp lite, det brukar lederna gilla lite bättre sådär i början. Jag yogar varje dag, men har jag missat ett par dagar i rad använder jag gärna min yoga-block att sitta på i början av passet. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 624
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 630
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 539
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 804
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp