Träning och hälsa del 11

Kan vi förbjuda det här med pollen 😬
Jag orkar ju ingenting, tappar allt vad syre heter i allt just nu.

Tar dubbla receptbelagda tabletter varje kväll och bricanyl vid träning. Bricanylen funkade bra innan, men sista 2v funkar det inte 😥

Jag vill träna 😢
Har samma problem, främst matcher är ett helvete.. 😢
 
Ääääntligen!
På pricken tre veckor sen sist.
Kändes så himla bra!

1EF6E6E1-15AD-4C8E-BA8A-82092BB98664.jpeg
 
Ett par dagar med mycket vila och mat verkar ha gjort susen, för det blev inte mycket mer med sjukdomskänslan jag hade i helgen. Tror att det var kroppen som röt ifrån ordentligt efter en längre period med lite för mycket aktivitet och lite för lite sömn. Jag har såklart tagit det lite extra lugnt ändå i veckan men lyckades få till ett pass simning i onsdags och nu i morse ett benpass på gymmet, båda utan några större reaktioner från kroppen. Skönt! Ska försöka få in ett pass till i veckan så att jag kan checka av de 3 pass som jag gärna vill ha som grund :)
 
Man vet att man inte är van vid morgonträning när man såhär på eftermiddagskvisten tänker för sig själv "Hmm, jag kanske skulle träna lite idag? Men vänta lite, benen känns ju jättetrötta! Gud vad konstigt!" *5 sekunder senare* "Just det ja, jag har ju redan tränat idag! Vad skönt!"

:D

Ska återgå till min solstol nu ;)
 
Här är en till som går och tittar längtansfullt på sin Dymista hela dagen 🤧

Pausmark idag, vad kul 😭💀😂 men det gick helt okej! Kände av min vänstra bicep ner mot armbågen i stångrodden så tog det lugnt med vikterna, känner även av den i latsdrag med neutralt grepp och curls, så nåt skumt verkar det vara. Gör inte direkt ont men den borde inte kännas som den gör heller liksom :p
 

Bifogade filer

  • IMG_4197.jpeg
    IMG_4197.jpeg
    63 KB · Visningar: 5
Gjorde ju lite vettigt i förrgår och hängde på gymmet med sambon som ville se vad revbenen skulle säga om lite träning.

Det gick bra!
Men mina ben klagar, har inte kört squats på en månad typ och nu gör det ONT 😅

12E62C1C-5D27-43A7-A303-0043DAD5E3EE.jpeg
 
Dagens 🤩
Hack squat-maskin var TUNGT, jösses.
Joggade till och från gymmet också, totalt 3.5km. Nice uppvärmning och nedvarvning, utom att jag fick total ansträngningsastma… Oops. Men det gick ju bra det med.

7F1CB365-BACD-46A0-9989-DD796DDCCF44.jpeg
 
Jag har redan nått veckans mål för intensiva minuter med råge enligt pulsklockan, tack vare power walk + släpande av tält/campingutrustning + dressyrträning för en Grand Prix-ryttare + promenad till och från hästarnas bete - allt stekande solsken :laugh: Vet väl inte riktigt om jag tycker att det var "253 intensiva minuter"-jobbigt, den är inte riktigt tillförlitlig ibland den där klockan, men kroppen är i alla fall helt slut och ser fram emot en vilodag imorgon. Sen blir det nog simning på onsdag och styrketräning på torsdag innan vi åker iväg till Sicilien för en långhelg. Väl där tänkte vi vandra en tur men i övrigt mest njuta av vädret, maten och en kär väns bröllop (som är hela anledningen till resan).

Känns som en riktig toppenvecka detta, eller den har i alla fall börjat förbaskat bra!
 
Jag har redan nått veckans mål för intensiva minuter med råge enligt pulsklockan, tack vare power walk + släpande av tält/campingutrustning + dressyrträning för en Grand Prix-ryttare + promenad till och från hästarnas bete - allt stekande solsken :laugh: Vet väl inte riktigt om jag tycker att det var "253 intensiva minuter"-jobbigt, den är inte riktigt tillförlitlig ibland den där klockan, men kroppen är i alla fall helt slut och ser fram emot en vilodag imorgon. Sen blir det nog simning på onsdag och styrketräning på torsdag innan vi åker iväg till Sicilien för en långhelg. Väl där tänkte vi vandra en tur men i övrigt mest njuta av vädret, maten och en kär väns bröllop (som är hela anledningen till resan).

Känns som en riktig toppenvecka detta, eller den har i alla fall börjat förbaskat bra!
Ahh det låter underbart! Både aktiviteterna i solsken och kommande resa! 😍
 
Tycker själv att träningen gått över förväntan bra, knäna har inte sagt ifrån sedan jag ersatte ett löppass med crosstrainer, jag känner en utveckling och i helgen sprang jag milen på 57 min. Det är ju väldigt bra med tanke på att jag bara kunnat träna löpning sedan årsskiftet och i höstas hade träningsförbud för pulsträning pga min sköldkörtelsjukdom. Men ja, nu vet jag inte riktigt vad kroppen håller på med. Har märkt av en ökad svullnad och vaknar ofta med svullet ansikte. Det brukar höra ihop med hypotyreos. Såklart. Eller så är det bara PMS från helvetet, eftersom jag gjorde misstaget att skjuta upp min mens med hjälp av NuvaRing förra veckan. Jag har aldrig provat det förr utan brukar ha mina mensveckor enligt plan, men just den veckan skulle jag ut och hajka och bo utan el och vatten och ja, jag kände inte för att kladda med tamponger och skit... så nu vet jag inte om det är hypon som sagt ifrån pga träningen, eller om det är kroppen som fastnat i nåt sorts evigt PMS-läge. Hur det än är så är det hemskt och det triggar precis alla mina jag-vill-dö-celler i kroppen. Tänk att det tamefan alltid ska vara nånting i det här livet som gör att man önskar att man sluppit födas :banghead:
 
Alltså, så himla roligt 🥰
Vilken grej att göra hela familjen!
Tjejerna älskade det och nu taggar vi för familjeracet på Toughest i september.

Visa bifogad fil 120114
Visst är det så himla kul 🤩 dottern lyckades dock ramla med däcket i vattnet det första hon gjorde, hon var både trött och kall efteråt. Men mycket nöjd, och körde ändå familyloppet med sin pappa en timme senare (i torra kläder!). Är det i Göteborg Toughest går i september?
 
Visst är det så himla kul 🤩 dottern lyckades dock ramla med däcket i vattnet det första hon gjorde, hon var både trött och kall efteråt. Men mycket nöjd, och körde ändå familyloppet med sin pappa en timme senare (i torra kläder!). Är det i Göteborg Toughest går i september?
Det stämmer, på Kviberg.
Stora tjejen var lite skakig då hon ramlade och nästan slog huvudet i ställningen vid första armgången. Men hon ställde sig och fortsatte och kämpade loppet genom 🥰

När hon fått lite mat och landat älskade hon det 😁
 
Jag springer och cyklar. Blev lite mycket att simma också kände jag, tror jag övertränade lite ett tag plus sov dåligt. Pausar simningen ett tag och så ska jag springa på kvällarna när det är lite svalare! 👊😊
 

Bifogade filer

  • 20230530_223342.jpg
    20230530_223342.jpg
    103,8 KB · Visningar: 5
Är så himla nöjd med mig själv som sparkade iväg mig till gymmet på lunchrasten när det var lockande att istället sätta mig i trädgården och njuta av det fina sommarvädret som vi inte får särskilt ofta i min del av världen. Men jag ville verkligen få in ett pass till den här månaden så att totalen skulle landa på 15, så det blev ett lite kortare överkroppspass på 35 minuter innan jag gick hem och satte mig och jobbade i solen :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 914
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 886
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 890
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 259
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp