Träning som födelsedagspresent

Tusen tack för era svar! De bekräftar egentligen bara vad jag innerst inne visste. Min spontana reaktion när presenten föreslogs var NEJ, men jag lovade att jag skulle fundera på saken eftersom att personen som föreslagit det är väldigt förtjust i idén. Hen är å andra sidan inte direkt känd för att vara den mest socialt smidiga om vi säger så...

Nä, jag kommer att sätta stopp för hela projektet och satsa på en betydligt bättre present. Behöver man ens fundera på om en present kan göra mottagaren ledsen bör man nog inte köpa den tror jag... :)

Hade personen sagt att hen vill köpa en men inte har råd hade jag faktiskt frågat om hen skulle vilja att kompisarna gav en sådan i födelsedagspresent. Annars aldrig i helvete.

Min moster fick en sådan av släkten när hon fyllde jämnt men det var en uttalad önskan från hennes sida och hon hade inte råd att köpa en själv (det var en lite dyrare med extra finesser som hon fick och sedan hade stor nytta av). I ett sådant läge är det ju inget konstigt.
 
Det beror på. Jag vet en i min närhet som hade blivit glad utan att tro att jag har några tankar om henoms vikt och det är en person som tränar sporadiskt och tycker det är omständigt att ta sig till gymmet.
Sedan vet jag andra som hade blivit stötta.

Kan ni inte vara 110% säkra på att personen blir genuint glad och tacksam för att ni ville bidra med ett sånt redskap så kör på. Minsta lilla tvekan från er så absolut nej! Och det verkar finnas en tvekan eftersom tråden startades från början.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 964
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 778
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 561
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp