tränings tips

M

__miiiaa__

det är så att min ponny inte riktigt har den där hopptekniken.
Visst hon kan hoppa, hon har hoppat fina msv b. men det är som att hon inte lyfter på benen mer än nödvändigt! Det är som att spänsten behöver tränas upp eler nått.. :confused: dett är något jag värlkligen vill göra något åt, hon har en enorm vilja i hoppningen, och har alldrig stannat på ett hinder.

Så nu då det börjar gå mot sommar, och snart sommar lov, så kommer jag ha massor utav tid, och den kommer jag lägga ner i stallet.
Någon som har suveräna linjer att dela med sig av? med avstånd och allt?
och hur ofta kan jag hoppa studs? var tredje dag?

det är en D ponny

tacksam för hjälp, bilder finnes.. om ni vill se själv :p
 
Sv: tränings tips

Jag tänkte inte lägga mig i, men det är ju onödigt om hästen tar i så den är en halv meter över hindrena. Men den ska ju inte heller släpa benen i bommarna!
 
Sv: tränings tips

__miiiaa__ skrev:
det är så att min ponny inte riktigt har den där hopptekniken.
Visst hon kan hoppa, hon har hoppat fina msv b. men det är som att hon inte lyfter på benen mer än nödvändigt! Det är som att spänsten behöver tränas upp eler nått.. :confused: dett är något jag värlkligen vill göra något åt, hon har en enorm vilja i hoppningen, och har alldrig stannat på ett hinder.

Så nu då det börjar gå mot sommar, och snart sommar lov, så kommer jag ha massor utav tid, och den kommer jag lägga ner i stallet.
Någon som har suveräna linjer att dela med sig av? med avstånd och allt?
och hur ofta kan jag hoppa studs? var tredje dag?

det är en D ponny

tacksam för hjälp, bilder finnes.. om ni vill se själv :p

Hästen ska inte hoppa högre än nödvändigt om den är en klok och van hopphäst. Förstår inte´riktigt vad du menar. River den då?
 

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 706
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Ja, en lite annorlunda topic kanske. I sommar åker jag tillbaka till Bali igen, där jag volontärarbetade på ett hundhem förra året...
Svar
4
· Visningar
2 569
Senast: Singoalla
·
Ridning Hallå! Jag ska försöka hålla det kort nu! x) Jag har en C ponny, väldigt hoppglad som gillar att springa fort i hoppningen, och jag är...
Svar
17
· Visningar
1 414
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp