Träningsdagbok

FUNNY

Trådstartare
Jag har ju hela mitt liv skrivit hästdagbok.
Har ju en hel drös med gamla dagböcker från -80 talet o framåt 😁
Tycker det är superviktigt att hålla koll på alla slags förändringar o dyl.
Sista åren har jag använt mig av Equilab som jag på många sätt tycker är bra men än dock har sina brister.
Jag är ute efter att kunna skriva texter o ladda upp bilder o filmer i ganska så stor mängd. Sen vill jag kunna föra över den till typ Word eller liknande o kunna skriva ut den.
Är det någon som har bra förslag på hur man i mobilen löser detta på ett enkelt o smidigt sätt ☺️
 
Jag har ju hela mitt liv skrivit hästdagbok.
Har ju en hel drös med gamla dagböcker från -80 talet o framåt 😁
Tycker det är superviktigt att hålla koll på alla slags förändringar o dyl.
Sista åren har jag använt mig av Equilab som jag på många sätt tycker är bra men än dock har sina brister.
Jag är ute efter att kunna skriva texter o ladda upp bilder o filmer i ganska så stor mängd. Sen vill jag kunna föra över den till typ Word eller liknande o kunna skriva ut den.
Är det någon som har bra förslag på hur man i mobilen löser detta på ett enkelt o smidigt sätt ☺️
Ingen som har några idéer att komma med 😎
 
Ingen som har några idéer att komma med 😎
Nej, jag har inte kommit på ett smidigt sätt utan kör mycket manuellt! 😅

Jag använder också Equilab, men för sedan över information om typ av träning, tid per gångart och distans till ett exceldokument. I det dokumentet lägger jag även till övriga kommentarer per dag. Där kan jag sedan göra hur mycket diagram jag vill. :D

Och har sedan egna flikar så som "Veterinär", "Hovar", "Temperatur" etc. där jag lägger in mer information och bilder.

Mängder av bilder och videos har jag en privat Facebook-grupp som endast jag är medlem i.
 
Nej, jag har inte kommit på ett smidigt sätt utan kör mycket manuellt! 😅

Jag använder också Equilab, men för sedan över information om typ av träning, tid per gångart och distans till ett exceldokument. I det dokumentet lägger jag även till övriga kommentarer per dag. Där kan jag sedan göra hur mycket diagram jag vill. :D

Och har sedan egna flikar så som "Veterinär", "Hovar", "Temperatur" etc. där jag lägger in mer information och bilder.

Mängder av bilder och videos har jag en privat Facebook-grupp som endast jag är medlem i.
Hmm att jag inte tänkte på Facebook 🤔
Men visst det blir fortfarande dubbelarbete om jag vill ha det i typ utskriftsvänlig version 😁
Jag tränar mina hästar mycket från marken o leker en hel del med frihetsdressyr. Så det där med tempo o sånt är ganska ointressant för min del. Lyckas du få över hela texterna till Excel från Equilab?
 
Hmm att jag inte tänkte på Facebook 🤔
Men visst det blir fortfarande dubbelarbete om jag vill ha det i typ utskriftsvänlig version 😁
Jag tränar mina hästar mycket från marken o leker en hel del med frihetsdressyr. Så det där med tempo o sånt är ganska ointressant för min del. Lyckas du få över hela texterna till Excel från Equilab?
Överföringen till excel gör jag helt manuellt, alltså skriver ner den data i Equilab som jag tycker är intressant. :)

Det jag gillar med excel är att så länge jag har bra/ren data så kan jag göra diagram för att få det överskådligt. Har exempelvis "Tid per aktivitet" och "Antal tillfällen av aktivitet" etc, och kan lägga till nya när jag kommer på något mer jag vill se.
 

Bifogade filer

  • Excel.PNG
    Excel.PNG
    4,3 KB · Visningar: 14
Jag har ju hela mitt liv skrivit hästdagbok.
Har ju en hel drös med gamla dagböcker från -80 talet o framåt 😁
Tycker det är superviktigt att hålla koll på alla slags förändringar o dyl.
Sista åren har jag använt mig av Equilab som jag på många sätt tycker är bra men än dock har sina brister.
Jag är ute efter att kunna skriva texter o ladda upp bilder o filmer i ganska så stor mängd. Sen vill jag kunna föra över den till typ Word eller liknande o kunna skriva ut den.
Är det någon som har bra förslag på hur man i mobilen löser detta på ett enkelt o smidigt sätt ☺️
Ha en blogg! Det finns garanterat andra som tycker det är intressant också😁.

Jag har bloggat i snart 10 år och det är perfekt att tillbaka i tid och se utveckling.
 
Har oxå funderat på en blogg men jag är inte så insatt i den världen så det blir lixom ett ganska stort steg 😅
 
Någon som har något bra förslag på hur man kommer igång med en blogg?
Beror på vad du menar med att komma igång. Rent tekniskt som vart? Wordpress.com t.ex är gratis. Rent tekniskt som hur? Börja skriv, skriv av dig och stressa inte upp dig över vad andra ska tycka och tänka och eller om de kommer att hitta din blogg.
 
Beror på vad du menar med att komma igång. Rent tekniskt som vart? Wordpress.com t.ex är gratis. Rent tekniskt som hur? Börja skriv, skriv av dig och stressa inte upp dig över vad andra ska tycka och tänka och eller om de kommer att hitta din blogg.
Tack för tipset 👌
Men kan jag inte göra en blogg helt privat eller bara öppen för de jag väljer?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
654
Senast: cassiopeja
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 647
Senast: Lyckan i Halland
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 161
Senast: limona
·
Övr. Djur Här är svaret jag fick: Lagen gäller för alla!! Men jag har hittat kryphålen :( Hon säger: Föreskrifter är fullt bindande medan...
Svar
5
· Visningar
2 040
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp