Träningsförhållanden

Salandge

Trådstartare
Nej, nu är jag nyfiken på era träningsförhållanden!
Själv håller jag till några hundra meter från Umåkerstravet vilket gör att jag kan utnyttja deras preparerade träningsslingor (en på 4 km och en på 9 km), backe, rakbana och banan. :D Dessutom finns det gott om sandvägar i den intilliggande skogen där det är jättefint att ridträna samt ett par sandtag som gjorda för att klättra i... :D

Så, hur har ni det?
 
Sv: Träningsförhållanden

Har bara skogsvägar att köra på. men har fått höra att det ska finnas en rakbana?! Några mil bort. Vore ju inte fel. Funderar på att ta kontakt med dem till nästa år när det är aktuellt. Annars är det just grusvägar vi kör på. Lite backigt, men skulle vilja ha mer.
Närmsta bana ligger 4mil bort.. 500m bana. Till kalmar har vi 10 mil, så mest har det varir snabbjobb hemma på en ungefärlig uppmätt sträcka på de vanliga vägarna. Me sånnt är ju absolut inte samma sak.
 
Sv: Träningsförhållanden

Grusvägar som just nu är väldigt fina :) Så har vi en ovalbana på 1000 meter men den går inte att köra några direkta tempon på (iallafall inte i kurvorna).
Har ca 4,5 mil till banan och där nyttjar jag just nu endast rakbanan :bump: :bump: :bump:
Sedan har vi faktisk oändligt mycket ridvägar men för att kunna nyttja dom måste man... eh...rida :D
 
Sv: Träningsförhållanden

Kunde inte ha bättre :)
Har 2 km att skritta efter asfalt innan jag kommer till kanonvägar.
En skogsväg är 16 km ToR, en annan 4 mil, en "runda" runt berger som e ca 1½ mil, två backar att välja på med olika stigning, en bana 7 km från stallet (inte en tävlings utan perfekt 1000m träningsbana) 800m rakbana. På vinten otalig många rundor att fara runt efter

Är tyvärr uppsagda från stallet till den 1 juni så det kommer att bli svårt att hitta nåt liknande igen om jag nu inte lyckas snylta mig in hos proffsaren som bor i närheten :)
 
Sv: Träningsförhållanden

Ha...
Grusvägar, asfalt och återigen grusvägar.
Så här års är vägarna helt ok, men i sommar blir de som betong...
Det finns en rakbana oxå, men det är inte ofta den går att använda.
 
Sv: Träningsförhållanden

till gång till bodentravets rund&rakbana miltals kuperade skogsvägar och backar.
 
Sv: Träningsförhållanden

I stallet där jag har min pålle har vi jättebra träningsvägar! nu går ju pållen bara som ridhäst sen ett tag... har ett ganska stort fält för lättare dressyr (är lite ojämnt så det är mest skritt), en volt för longering, en slinga på ca 1 km (?) och några hundra meter skogsväg till travets iordninggjorda skogsvägar! finns måååånga mil skogsväg här, med bra backar om man vill det och nån plan om man vill det. :bump: In till travet har vi 15-20 jogging, där finns det ju bra bana, rakbana, slinga, sandslinga och djupsandsbana för galoppträning.
På jobbet har vi en slinga på ca 2½ km, där man kan lägga på en extrasväng på ca 500 m, dock lite hårdare grusväg, rakbana på 500 m med tyngre sand, ett stort fält som jag utnyttjar för lite dressyr (samt galoppjobb när det var snö i vintras), en djupsandsbana för galoppträning och ca 20 minuters ridväg ner till havet! :banana:
 

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 126
Senast: Mezcal
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 042
Senast: cambodia
·
K
Hundhälsa hej! någon som har en aning om hur mycket mat våran hund skall ha?? han väger 40 kg och är 70 i manken. han är en blandras av rottis...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: vallhund
·
Avel För ca 2 år sedan fick jag upp ögonen för just rasen ardenner:love: Vore superkul att komma i kontakt med lite andra ardennerfreak om...
2
Svar
38
· Visningar
6 052
Senast: ac79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp