Träningsklocka

Garmin 235 uppfyller alla dina önskemål, utom möjligen priset. Men den pratar med telefonen, den är jätteenkel att använda och mäter steg, puls vid handleden, sömntid etc. Du kan sätta upp stegmål och kolla hur långa sviter av dagar där du klarat stegmålet.

Den berättar vilopuls och maxpuls under dagen, och den påminner lite försynt när den tycker att du ska röra dig. (ibland är det lite provocerande när man varit ute på en jätterunda på dagen och så när man välförtjänt sitter i soffan med ett glas vin på kvällen säger den "Move!" och piper uppfordrande. Det går nog att stänga av om man blir alltför störd.)

Den mäter aktiviteter som cykel eller löppass i olika sektioner som tid och puls per kilometer och jämför med höjdkurvor utifrån rundan. Jag tror att den är vattentät så att du kan simma med den men har inte vågat testa just den varianten själv ännu. Jag kan inte vara utan den! Kanske finns det en begagnat-marknad så man får ner priset lite? Men risken är att alla är lika förtjusta i den som jag, så att har man väl köpt en så säljer man inte den.
En jättemärklig fråga kanske, men sitter den skönt runt handleden?
 
Jag har en garmin vivosport, fick den i julklapp, och är mycket nöjd.

Jag har stängt av att få notiser från telefonen på den eftersom det stör för mycket när jag jobbar.

Idag märkte jag första bekymret- var på boxning på gymmet och handsken tryckte av träningen vid ett tillfälle. Men så ofta boxas jag inte att det är ett stort problem.

Den har finesserna jag vill åt + många fler jag inte använder. Den sitter bra på min arm och känns lagom i storlek på skärm osv.
 
Jag har en garmin vivosport, fick den i julklapp, och är mycket nöjd.

Jag har stängt av att få notiser från telefonen på den eftersom det stör för mycket när jag jobbar.

Idag märkte jag första bekymret- var på boxning på gymmet och handsken tryckte av träningen vid ett tillfälle. Men så ofta boxas jag inte att det är ett stort problem.

Den har finesserna jag vill åt + många fler jag inte använder. Den sitter bra på min arm och känns lagom i storlek på skärm osv.

Då ska jag försökata mig till någon butik och klämma och känna😃
Är den enkel att använda?
 
En jättemärklig fråga kanske, men sitter den skönt runt handleden?
Jag har en likadan. Jag är ganska känslig för plast mot huden så jag fick ganska snabbt reaktioner av den. Så jag köpte ett no-name läderarmband och satte på istället. Men den sitter bra på armen med båda armbanden tycker jag.
 
Jag är inne på min andra Fitbit, just nu har jag Versa (en större variant). Tycker de är väldigt roliga små prylar :)
 
Innan du skaffar en fundera också på hur ofta du orkar/är villig att ladda batteriet. Tiden mellan laddningar varierar stort mellan olika modeller. Vissa behöver laddas nästan varje dag medans andra klarar sig i flera veckor på en laddning.
 
Det var kort batteritid
Innan du skaffar en fundera också på hur ofta du orkar/är villig att ladda batteriet. Tiden mellan laddningar varierar stort mellan olika modeller. Vissa behöver laddas nästan varje dag medans andra klarar sig i flera veckor på en laddning.

Ja det varierade med batterit tid. Med gps på är hade runt 6-8 timnars batteritid. Utan gps var det längre tid innan ladding.
Är intreserad av gps funktionen bla.
 
Det var kort batteritid


Ja det varierade med batterit tid. Med gps på är hade runt 6-8 timnars batteritid. Utan gps var det längre tid innan ladding.
Är intreserad av gps funktionen bla.
Ja om GPSen är på ofta så laddar batteriet ur mycket snabbare. Jag har en Garmin Fenix 3 som håller i ca 1-2 veckor om jag inte använder den mycket, men så fort jag kör aktiviteter med påslagen GPS så håller den någon-några dagar.
 
Ja om GPSen är på ofta så laddar batteriet ur mycket snabbare. Jag har en Garmin Fenix 3 som håller i ca 1-2 veckor om jag inte använder den mycket, men så fort jag kör aktiviteter med påslagen GPS så håller den någon-några dagar.

Men det är just Gps funktionen jag vill åt. Och lite andra funktioner.
Då får jag väll ladda när man kommer hem tänker jag. Och stänga av gps när den inte ska användas.
 
Men det är just Gps funktionen jag vill åt. Och lite andra funktioner.
Då får jag väll ladda när man kommer hem tänker jag. Och stänga av gps när den inte ska användas.

Min klocka funkar tillsammans med telefonen, då får jag gps-spårning med kartor och grejer. Annars bara längd och tid.
Duger det vinner du batteritid.
 
Jag är också sugen på att köpa en träningsklocka nu och har kollat runt lite bland alla tips från den här tråden (tack!). Just nu tänker jag mig att det står mellan fitbit versa och fitbit ionic. Skillnaden är väl, förutom 500kr i pris, att fitbit ionic har GPS och det känns ju som att det är värt dom pengarna. Hur resonerar ni andra? Å andra sidan joggar jag inte extremt mycket ute så då skulle jag ju kunna använda någon app i mobilen för att mäta distans när jag springer eller går.

Sen så undrar jag hur era klockor fungerar när man kör ett spinningpass? Är de bara puls eller kan man ställa in att det är spinning man håller på med? Jag har försökt googla men hittade inget svar
 
Är inne på min andra Fitbit Alta HR och gillar den för att den är enkel och lätthanterlig. Jättebra app i iPhone och det går att plocka fram fler parametrar än jag använder. Däremot loggar jag turerna med Runkeeper de gånger jag vill det.
 
Jag är också sugen på att köpa en träningsklocka nu och har kollat runt lite bland alla tips från den här tråden (tack!). Just nu tänker jag mig att det står mellan fitbit versa och fitbit ionic. Skillnaden är väl, förutom 500kr i pris, att fitbit ionic har GPS och det känns ju som att det är värt dom pengarna. Hur resonerar ni andra? Å andra sidan joggar jag inte extremt mycket ute så då skulle jag ju kunna använda någon app i mobilen för att mäta distans när jag springer eller går.

Sen så undrar jag hur era klockor fungerar när man kör ett spinningpass? Är de bara puls eller kan man ställa in att det är spinning man håller på med? Jag har försökt googla men hittade inget svar

Jag har en Fitbit Ionic just för att jag ville ha GPS i klockan. Saknade det på min gamla Fitbit. Man kan ställa in spinning på den men vad den mäter just då vet jag inte efter jag aldrig kör spinning :p
 
Nu har jag provat min Vivomove HR några dagar och jag älskar den :love:
Hade en apple watch innan som sagt så det är lite att lära om från den, men i det stora hela är jag jättenöjd :) Det är ju inte en typisk träningsklocka (ingen gps t ex), men för den som vill ha koll på sin vardag med steg, längd, enklare motionspass, puls och sömn är den toppen.
Stort plus för att den ser ut som en vanlig klocka, tycker jag :)
 
Nu har jag provat min Vivomove HR några dagar och jag älskar den :love:
Hade en apple watch innan som sagt så det är lite att lära om från den, men i det stora hela är jag jättenöjd :) Det är ju inte en typisk träningsklocka (ingen gps t ex), men för den som vill ha koll på sin vardag med steg, längd, enklare motionspass, puls och sömn är den toppen.
Stort plus för att den ser ut som en vanlig klocka, tycker jag :)

Spännande😃
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 354
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp