Träningsklocka

Jag har en Fitbit Ionic just för att jag ville ha GPS i klockan. Saknade det på min gamla Fitbit. Man kan ställa in spinning på den men vad den mäter just då vet jag inte efter jag aldrig kör spinning :p

Var hittar du spinningfunktionen? Jag letar men hittar inte :p
För cykel utomhus finns ju och då funkar den perfekt! Mäter som en löptur fast på cykel med puls, sträcka m.m. :)
Men den funkar inte för cykel inomhus.
 
Har en fitbit ionic. Supernöjd!
Springer, cyklar, går powerwalks och simmar. Funkar finfint :)

Går byta band på så till träning har jag gummiband och till vardags i läder.
 
Kan det vara för att du inte rör dig så gps inte kan av göra vad du gör?

Tror snarare jag måste stänga av gpsen. För den reggar som att jag står stilla och cyklar på stället och mäter inte sträckan. Glömde sätta om till löpband en gång när jag sprang och tog vanlig löpning. Den rundan ser ganska kul ut när man kikar på kartan :p
Har bara cyklat inomhus med den 2 ggr och det var nu för typ 2 veckor sen (haft den sen juni) så jag är inte hundra på hur jag ska ställa in den. Den kan säkert, bara jag som inte vet. Allt annat går ju jättebra.
 
Tror snarare jag måste stänga av gpsen. För den reggar som att jag står stilla och cyklar på stället och mäter inte sträckan. Glömde sätta om till löpband en gång när jag sprang och tog vanlig löpning. Den rundan ser ganska kul ut när man kikar på kartan :p
Har bara cyklat inomhus med den 2 ggr och det var nu för typ 2 veckor sen (haft den sen juni) så jag är inte hundra på hur jag ska ställa in den. Den kan säkert, bara jag som inte vet. Allt annat går ju jättebra.
 
Var hittar du spinningfunktionen? Jag letar men hittar inte :p
För cykel utomhus finns ju och då funkar den perfekt! Mäter som en löptur fast på cykel med puls, sträcka m.m. :)
Men den funkar inte för cykel inomhus.

I appen där man väljer vad för träning man vill ha som snabbfunktion :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu har jag provat min Vivomove HR några dagar och jag älskar den :love:
Hade en apple watch innan som sagt så det är lite att lära om från den, men i det stora hela är jag jättenöjd :) Det är ju inte en typisk träningsklocka (ingen gps t ex), men för den som vill ha koll på sin vardag med steg, längd, enklare motionspass, puls och sömn är den toppen.
Stort plus för att den ser ut som en vanlig klocka, tycker jag :)

Hur är det att sova med den?
 
Jag behöver ladda min klocka 1-2 ggr/v, vilket tar typ en timme (eller två) och jag rör inte GPSen i den (så den är på hela tiden).

Däremot sätter jag på bluetooth och GPS på mobilen bara när jag ska synka appen med klockan, eftersom mobilens drifttid blir betydligt längre så.
 
Fått en fitbit charge 2 i present :love:
Jättenöjd!! Förutom att vibrationen/notifieringar inte riktigt fungerar, om jag ”tänder” skärmen så ser jag dem men de ploppar inte upp och vibrerar inte. Varken vid samtal eller sms :(
Gjort enligt flera tips på nätet, hjälper inte. Någon med erfarenhet?
 
För och nackdelar med eller utan GPS? Vad är det ni gör som ni behöver GPS till? :)
Jag är ute efter en klocka som mäter sömn, puls och som kan skicka notiser från mobilen.
Vad kan man mer göra med en klocka? :o
 
För och nackdelar med eller utan GPS? Vad är det ni gör som ni behöver GPS till? :)
Jag är ute efter en klocka som mäter sömn, puls och som kan skicka notiser från mobilen.
Vad kan man mer göra med en klocka? :o
För mig är det helt avgörande att det finns gps. Jag vill kunna mäta sträckor, höjd och tempo när jag springer. Älskar att kunna studera kartan efter en tur.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 353
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp