Träningsschema?

Johannasvenssonnnn

Trådstartare
Jag själv gillar när det står står klart och tydligt vad jag ska göra med min häst om dagarna för att få en sån varierad träning som möjligt och få ett mål för varje träning. Jag har en almanacka där jag skrivet vad jag ska göra men tänker att jag vill få lite nya idéer och undrar om ni kanske skulle kunna dela med er av era träningsscheman med era hästar? Om ni har något 😀
Hästen jag rider är 23 år men är lika pigg och glad som en 15 åring. Mitt måtto är att hålla hon i god form för att hon ska vara så hållbar som möjligt.
Så här ser min vecka ut ungefär
Måndag- dressyr
Tisdag- långtur i skogen
Onsdag- markarbete
Torsdag-vila/promenad
Fredag- rida ut
Lördag- hoppträning
Söndag- skritta i skogen
 
Jag följer schema från veterinären för ena hästen och har inget direkt för den andra (unghäst). Det du skulle kunna lägga till är tömkörning för att variera lite mot vanliga dressyren :)
 
Jag följer schema från veterinären för ena hästen och har inget direkt för den andra (unghäst). Det du skulle kunna lägga till är tömkörning för att variera lite mot vanliga dressyren :)
Jag håller på att lära mig tömköra, kan grunderna men är inget jag är proffs på🥴
Brukar tömköra kanske en gång i månaden då tar jag hjälp av min tränare. Men tycker själv att de är för lite, vill ju helst lägga in de en gång i veckan. Men jag är på god väg.
Tack för svaret☺️
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Ela
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 408
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 403
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp