Träningsschema?

Johannasvenssonnnn

Trådstartare
Jag själv gillar när det står står klart och tydligt vad jag ska göra med min häst om dagarna för att få en sån varierad träning som möjligt och få ett mål för varje träning. Jag har en almanacka där jag skrivet vad jag ska göra men tänker att jag vill få lite nya idéer och undrar om ni kanske skulle kunna dela med er av era träningsscheman med era hästar? Om ni har något 😀
Hästen jag rider är 23 år men är lika pigg och glad som en 15 åring. Mitt måtto är att hålla hon i god form för att hon ska vara så hållbar som möjligt.
Så här ser min vecka ut ungefär
Måndag- dressyr
Tisdag- långtur i skogen
Onsdag- markarbete
Torsdag-vila/promenad
Fredag- rida ut
Lördag- hoppträning
Söndag- skritta i skogen

Jag följer schema från veterinären för ena hästen och har inget direkt för den andra (unghäst). Det du skulle kunna lägga till är tömkörning för att variera lite mot vanliga dressyren :)

Johannasvenssonnnn

Trådstartare
Jag följer schema från veterinären för ena hästen och har inget direkt för den andra (unghäst). Det du skulle kunna lägga till är tömkörning för att variera lite mot vanliga dressyren :)
Jag håller på att lära mig tömköra, kan grunderna men är inget jag är proffs på🥴
Brukar tömköra kanske en gång i månaden då tar jag hjälp av min tränare. Men tycker själv att de är för lite, vill ju helst lägga in de en gång i veckan. Men jag är på god väg.
Tack för svaret☺️

Liknande trådar

Hästvård Förra fredagen tog vi en älgfluga på hästen precis innan jag skulle rida. Har aldrig haft dem förut i det stallet så troligen hästens...
2
Svar
24
· Visningar
1 303
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
584
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
3 811
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår frågade jag hästägaren hur kommande vecka skulle se ut för henne. Svaret var att hon skulle rida idag måndag, men att hon sen...
Svar
15
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• När ska man orosanmäla?
  • Vad gör vi? Del CXXIX
  • Låga mobilkostnader

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden!