Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Träningsschema.

L

Lillfisen04

Jag vill gärna ha tips på hur ett träningsschema kan se ut för min westernhäst, vi är hyggligt igång efter vintervilan. Men behöver stärka upp formen i alla gångarter och mjukas upp lite.
Vi har som mål att komma ut och tävla lite nu till våren. Och även gå över till stångbett helt och hållet i år, vi påbörjade lite förra året.
Gärna något slags veckoschema.
Har tyvärr inte tillgång så mycket till ridbana, men försöker åka in till ridhus ca 1ggr i veckan. Sen har jag fina skogsvägar och backar att klättra i, så det blir mest ridning i skogen.
Alla tips är välkomna !

L

Lillfisen04

Sv: Träningsschema.

Varför är alla inlägg till denna tråd borttagen ????????? :mad:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5919 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ridning Hej! Sökt runt lite och har inte hittat speciellt många inlägg om övningar osv man kan göra när man ej har tillgång till ridbana/ridhus...
Svar
2
· Visningar
491
Ridning Rider en islänning som är stark i sin grisepass. Väljer gärna pass istället för galopp osv. (Har just börjat lägga in galopp i träningen...
Svar
6
· Visningar
1 132
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 028
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
5 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Smörja mulen med?
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar