träningstävling

ZanMiguel

Trådstartare
Hur går det till vid såna??
HAr aldrig vart med på en sån..
Kläder??
Är det typ som CR, alltså rosett vid felfritt?
berätta...

Sanna
 
Sv: träningstävling

När min klubb har träningstävling så får man välja en höjd(hur högt man vill) sen samma dag sätter vi(=alla som är anmälda) upp en lätt bana. Sen har vi en startlista, men den går lätt ändra ifall man skulle vilja starta längre ner eller tvärt om. Om vi har rosetter så får alla får en, i alla fall om man har en massa fel. Sen blir man inte utesluten på någon av våra träningstävlingar utan man rider hela banan. Klädseln är vanlig, som om man skulle rida hemma.

Sen beror det väl från klubb till klubb hur dom gör.
 
Sv: träningstävling

På vår klubb brukar vi ha klubbtävlingar (från 60cm), och minihoppnigar (30-50cm), och dessa är mer som Lanejja beskrev, inte så "seriösa"

För några veckor sedan anordnade vi däremot träningstävling och bjöd in fyra andra klubbar. De tävlande behövde då inte visa upp något grönt kort eller mätintyg för ponny, utan vacc.intyg var allt som behövdes. Man fick välja sin egen höjd från 50 cm och uppåt.
Alla klasser gick i clear round, alltså fick alla felfria rosett. Om man fick vägran/rivningar i första omg. fick man göra omstart mot ny startavgift.
Eftersom det är just en träingstävling, så hjälpte funktionärerna ryttarna om en häst började krångla, tex ställde sig bredvid hindret om den bröt ut osv.

Klädsel var lite olika, är inte säker, men tror inte det är några speciella regler för den. Många var helt tävlingsklädda, medan en del inte hade vita ridbyxor mm. FAst de flesta gjorde väl så att de red i vita (el. ljusa öht), ridbyxor och någon skapligt snygg tröja till det.

Har hört (ej alls säker) att det ska finnas speciella bestämmelser för hur en träningstävling ska vara. Men som sagt, jag är inte säker. Bör väl stå i TR isf?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 040
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 329
Senast: ako
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 914
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp