Träningstights som sitter bra i midjan

Islandshästryttare

Trådstartare
Har provat flera olika modeller av träningstigts och flera har varit helt hopplösa i midjan. I affären sitter de bra men efter en stund på träningspass så har de kasat ner en del sitter inte uppe alls och glider ner över rumpan. Har testat olika modeller och både större och mindre storlek men blir ju dyrt i längden. Tyvärr visar det sig inte förrän en bit in i passet och vill ju inte lämna tillbaka tigts som blivit svettiga och tvättats. Vill ju inte heller hålla på att dra upp dem regelbundet under passet är ju ett rätt störande moment.

Så glad för tips! Funderar på om jag har en ovanligt svår kroppsform ? Eller är det någon mer som upplever detta? Har provat med tights med både hög och låg midja verkar inte vara någon skillnad.
 
De jag har som faktiskt sitter bäst, efter olika typer av aktiviteter (främst klättring och löpning dock) och efter flera år i min ägo är två par från Kapp Ahls sport-avdelning :cautious: Vet inte om det kanske har att göra med att de är liite tjockare och att bandet runt magen är extra brett. På flera tights jag har från sportbutiker så är det ganska smalt band i midjan ändå. Önskar innerligt att jag hade köpt fler då, men nöjde mig med två par. Och justja, de är rejält höga i midjan också och går upp till naveln.
 
Har provat flera olika modeller av träningstigts och flera har varit helt hopplösa i midjan. I affären sitter de bra men efter en stund på träningspass så har de kasat ner en del sitter inte uppe alls och glider ner över rumpan. Har testat olika modeller och både större och mindre storlek men blir ju dyrt i längden. Tyvärr visar det sig inte förrän en bit in i passet och vill ju inte lämna tillbaka tigts som blivit svettiga och tvättats. Vill ju inte heller hålla på att dra upp dem regelbundet under passet är ju ett rätt störande moment.

Så glad för tips! Funderar på om jag har en ovanligt svår kroppsform ? Eller är det någon mer som upplever detta? Har provat med tights med både hög och låg midja verkar inte vara någon skillnad.
Jag har precis samma problem men har hittat några par hos Hunkemöller som sitter riktigt bra. Bla ett par leopardfärgade och ett par blommiga. Har ett par svarta också i samma modell men de verkar vara några mm större i midjan och några mm mindre runt vaderna så de dras tyvärr ner.
 
Jag gillar märket Relode. Jag har två modeller från dem som heter Classic och Seamless och dom rör sig inte en millimeter på mig. Jag har även ett par från Gymshark, jag tror modellen heter Vital/vital seamless och dom fungerar också bra men jag gillar mina från Relode bättre.

Det är en djungel med olika modeller som ska passa våra olika kroppstyper :)
 
Det svåra är ju att hitta en modell som passar kroppsformen riktigt bra. Jag har ett par från Gavelo och flera från Senita (beställda från USA) som sitter riktigt bra. För mig är det viktigt att det är bred resår i midjan, de flesta som säljs hos sportkedjorna är för smala och skär antingen in eller sitter för löst.
 
Hög bred midja! Hittat mina bästa på Northern Spirit :up:
Sålde förut massa fina färger och mönster, det är dessa jag har massa par av. På hemsidan har de ny style på kläderna så vet ej passform på dessa.
Men de mönstrade finns på andra ställen än hemsidan (finns även omönstrade såklart!)

Och ta ej för stora :) hellre extra tighta, bred midja gör ddt ändå bekvämt.
 
Har provat flera olika modeller av träningstigts och flera har varit helt hopplösa i midjan. I affären sitter de bra men efter en stund på träningspass så har de kasat ner en del sitter inte uppe alls och glider ner över rumpan. Har testat olika modeller och både större och mindre storlek men blir ju dyrt i längden. Tyvärr visar det sig inte förrän en bit in i passet och vill ju inte lämna tillbaka tigts som blivit svettiga och tvättats. Vill ju inte heller hålla på att dra upp dem regelbundet under passet är ju ett rätt störande moment.

Så glad för tips! Funderar på om jag har en ovanligt svår kroppsform ? Eller är det någon mer som upplever detta? Har provat med tights med både hög och låg midja verkar inte vara någon skillnad.
Jag har inte tidigare haft problem. Men plötsligt ändrade sig min kroppsform så att alla tights började glida. Nu köper jag bara tights med dragsko i midjan. Då sitter de stilla. Nya favoritmärket är Adidas. Så grymt sköna och snygga. Ligger överlag bra i pris också.
 
Stort tack för alla svar! :bow::bow: Nu har jag flera nya märken som jag inte har kollat på eller testat innan! Kappahl har jag inte ens tänkt på att de har sportkläder så det var ett bra tips. Såg lovande ut på kommentarer på ett par tights där då 14 personer hade kommenterat det med att de inte glider ner i midjan!

Ska också tänka mer på att det är hög och bred midja det har jag inte funderat så mycket på innan så det var ett bra tips. Får kika runt på de olika märkena ni tipsat om helt enkelt. :)
 
Har provat flera olika modeller av träningstigts och flera har varit helt hopplösa i midjan. I affären sitter de bra men efter en stund på träningspass så har de kasat ner en del sitter inte uppe alls och glider ner över rumpan. Har testat olika modeller och både större och mindre storlek men blir ju dyrt i längden. Tyvärr visar det sig inte förrän en bit in i passet och vill ju inte lämna tillbaka tigts som blivit svettiga och tvättats. Vill ju inte heller hålla på att dra upp dem regelbundet under passet är ju ett rätt störande moment.

Så glad för tips! Funderar på om jag har en ovanligt svår kroppsform ? Eller är det någon mer som upplever detta? Har provat med tights med både hög och låg midja verkar inte vara någon skillnad.
Prova Soc på Stadium också (de har fickor med) de normala är ganska höga, upp till naveln, bred kant. De kasar lite på benen för mig, tror inte man får köpa för stora, men de är helt acceptabla. (och de har ett par snören i midjan också som man nog kan använda och knyta om det kniper, jag använder dem inte.
 
De jag tycker är skönast i midjan och inte glider någonstans är Maya Delorez, de sitter liksom där de sitter som ett andra skinn. SOC är också bra, leta efter de som har en ganska hög och bred midja.
 
Jag har problem att typ allt korvar sig under crossfit, även de som sitter bra under löpning. Har från Adidas, Röhnisch och Kappahl som är helt värdelösa på crossfiten men ok annars. De från Nike, Heart of Lule, Icaniwill, Better Bodies och Anarchy är bättre men inte så bra att jag kan träna ett helt CF-pass utan att behöva rätta till dem.

Min förhoppning är att det ska bli bättre vartefter övervikten blir mindre.
 
Har provat flera olika modeller av träningstigts och flera har varit helt hopplösa i midjan. I affären sitter de bra men efter en stund på träningspass så har de kasat ner en del sitter inte uppe alls och glider ner över rumpan. Har testat olika modeller och både större och mindre storlek men blir ju dyrt i längden. Tyvärr visar det sig inte förrän en bit in i passet och vill ju inte lämna tillbaka tigts som blivit svettiga och tvättats. Vill ju inte heller hålla på att dra upp dem regelbundet under passet är ju ett rätt störande moment.

Så glad för tips! Funderar på om jag har en ovanligt svår kroppsform ? Eller är det någon mer som upplever detta? Har provat med tights med både hög och låg midja verkar inte vara någon skillnad.
Jag gillar bäst swedmonts(sportshoppens egna märke) tights. De har högmidja med snöre att knyta. På mig sitter de toppen bra. Har ett par Rönich(stavas ?) som sitter bra också. Även de har snöre att knyta i linningen.
Jag har bredare höfter än midjan.
 
Mina absoluta favoriter (för tillfället) är seamless från lager157. Hög, bred midja som stannar på plats hur jag än rör mig. Köpte ett par förra året som jag i stort sett bor i då de är så sköna. Ett tag hade de massvis med olika färger, men nu har de bara de svarta kvar.
 
Jag håller med om hög och bred midja, men generellt är det nog ens kroppsform som avgör vilka tights som sitter som de ska. De som sitter bäst på mig och inte glider ner är Röhnish olika shapemodeller. De har hög och bred midja och tack vare shape/compression -funktionen är tyget som går över midjan rejält och sitter tight hela vägen.
 
Stronger fungerar perfekt på mig, som annars har problem att tights glider ner om de inte sitter jättehårt. Men, som nån skrev, ta inte för stora; de är stretchiga och när de väl sitter på är de jättesköna även om de är tighta.
 
För mig brukar det vara ett måste att tightsen har hög midja, och band att dra åt, för att de ska sitta bra. Om band saknats så har jag lagt in eget om det varit möjligt.
Har gillat adidas tights, tycker de sitter bra på mig.
Vet också att många gillat Bara, men de har jag inga egna erfarenheter av.
 
Tack för fler tips! :bow: Har inte riktigt hunnit jämföra alternativ ännu men väldigt bra tips att inte ta för stora och såna med snöe låter också intressant. Sen ska jag kolla på såna med bred och hög midja. Gick igenom de jag har och har ett par äldre med bred och hög midja som sitter bra så det är nog det jag ska leta efter. 🙂
 
Jag säger 2xu Form stash hi-rise compression. De bästa jag provat. Hög, bred midja, sitter på plats och jättesköna. Finns svarta, mörkblå och turkos.
Jag har massa tights i garderoben men inget slår dessa. Bra storleksguide också.
 

Liknande trådar

L
Utrustning Nu är jag så invinerligt tröt på att laga ridbyxor i grenen......:devil::devil::devil::devil: Jag har köpt jag vet inte hur många...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 230
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp