Träningstips?

Jag vet denna granne är inte så pratsam heller. Vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Dom ska inte behöva vara rädda.
 
Denna granne har ganska trevliga hundar förutom denna. Siri smet väldigt mycket innan vi skaffade staket och grannarna var världens snällaste och sa varje gång att det inte är någon fara. Jag bor i en by och alla känner alla nästan.
Jag är ganska nyinflyttad och känner inte till alla än.

Jag tycker båda vi borde hålla koll på våra hundar mer verkligen. Jag är verkligen inte den typen som vill ha mina grannar som fiender så jag har inte pratat med henne. Men tyvärr om det här händer igen måste jag nog det.

Jag skriver ganska slarvigt och är hemskt ledsen för att ha varit så otydlig. Jag skäms verkligen över att jag inte ens vet hur en kamphund ser ut. Men jag tror hon inte tar rundor här förbi så mycket längre och har skaffat staket så det är nog ingen fara längre.
 
Varför blir det svårt att undvika att de hälsar på andra hundar? Du har dem väl kopplade? Då är det ju bara att hålla dem nära dig.

Vad gäller rumsrenhet föreslår jag att du startar en ny tråd om det, så blir det lättare för folk att hitta och svara på. :)
Åh tack så mycke! Är verkligen ny här på bukefalos
 
Denna granne har ganska trevliga hundar förutom denna. Siri smet väldigt mycket innan vi skaffade staket och grannarna var världens snällaste och sa varje gång att det inte är någon fara. Jag bor i en by och alla känner alla nästan.
Jag är ganska nyinflyttad och känner inte till alla än.

Jag tycker båda vi borde hålla koll på våra hundar mer verkligen. Jag är verkligen inte den typen som vill ha mina grannar som fiender så jag har inte pratat med henne. Men tyvärr om det här händer igen måste jag nog det.

Jag skriver ganska slarvigt och är hemskt ledsen för att ha varit så otydlig. Jag skäms verkligen över att jag inte ens vet hur en kamphund ser ut. Men jag tror hon inte tar rundor här förbi så mycket längre och har skaffat staket så det är nog ingen fara längre.
Men varför skulle det hända igen? Du har koll på din hund och hon på sina? Är väl inga problem då tänker jag :) kamphund är ett fulare samlingsnamn för Bull och muskelhunda vi vet vad du menar :)
 
Denna granne har ganska trevliga hundar förutom denna. Siri smet väldigt mycket innan vi skaffade staket och grannarna var världens snällaste och sa varje gång att det inte är någon fara. Jag bor i en by och alla känner alla nästan.
Jag är ganska nyinflyttad och känner inte till alla än.

Jag tycker båda vi borde hålla koll på våra hundar mer verkligen. Jag är verkligen inte den typen som vill ha mina grannar som fiender så jag har inte pratat med henne. Men tyvärr om det här händer igen måste jag nog det.

Jag skriver ganska slarvigt och är hemskt ledsen för att ha varit så otydlig. Jag skäms verkligen över att jag inte ens vet hur en kamphund ser ut. Men jag tror hon inte tar rundor här förbi så mycket längre och har skaffat staket så det är nog ingen fara längre.

Men det var ju du som inte höll koll på din hund, inte grannarna?? 😅

Tips för Siris del är att ni kanske skulle ta och gå en kurs? För att göra något roligt ihop, exempelvis nosework som någon föreslagit. Eller varför inte agility?

Gällande vaktandet har du också fått bra förslag, där tycker jag skvaller är rätt väg att gå. Vet du inte vad det är så är det lättgooglat.

Se det här året innan valp som en bra tid för dig och Siri att hitta på roliga saker ihop!
 
Men varför skulle det hända igen? Du har koll på din hund och hon på sina? Är väl inga problem då tänker jag :) kamphund är ett fulare samlingsnamn för Bull och muskelhunda vi vet vad du menar :)
Ja tror det var en blandras. Vi får försöka undvika varandra bara ;)
 
Men det var ju du som inte höll koll på din hund, inte grannarna?? 😅

Tips för Siris del är att ni kanske skulle ta och gå en kurs? För att göra något roligt ihop, exempelvis nosework som någon föreslagit. Eller varför inte agility?

Gällande vaktandet har du också fått bra förslag, där tycker jag skvaller är rätt väg att gå. Vet du inte vad det är så är det lättgooglat.

Se det här året innan valp som en bra tid för dig och Siri att hitta på roliga saker ihop!
Siri är busig som en valp och det vet grannarna om. Vi är typ kompisar så dom tycker bara det är rolig. Det kommer vi definitivt att göra! :)
Jag tycker helt ärligt att mina grannar är för snälla dom borde skälla på mig.
 
Siri är busig som en valp och det vet grannarna om. Vi är typ kompisar så dom tycker bara det är rolig. Det kommer vi definitivt att göra! :)
Jag tycker helt ärligt att mina grannar är för snälla dom borde skälla på mig.
HADE dom inte polisanmält dig pga att din hund bet deras hund?
 
Denna granne har ganska trevliga hundar förutom denna. Siri smet väldigt mycket innan vi skaffade staket och grannarna var världens snällaste och sa varje gång att det inte är någon fara. Jag bor i en by och alla känner alla nästan.
Jag är ganska nyinflyttad och känner inte till alla än.

Jag tycker båda vi borde hålla koll på våra hundar mer verkligen. Jag är verkligen inte den typen som vill ha mina grannar som fiender så jag har inte pratat med henne. Men tyvärr om det här händer igen måste jag nog det.

Jag skriver ganska slarvigt och är hemskt ledsen för att ha varit så otydlig. Jag skäms verkligen över att jag inte ens vet hur en kamphund ser ut. Men jag tror hon inte tar rundor här förbi så mycket längre och har skaffat staket så det är nog ingen fara längre.
Vad menar du att du ska prata med grannen om? Hade inte hon sin hund kopplad? Din hund sprang fram lös, även om grannens hund bet först när din var kopplad så hade ni ju inte flyttat er hund från situationen och då har jag svårt att se att det är grannens ansvar? Hur illa skadad blev er hund (jag förstod det först som att ni inte visste om någon hund bitit)?

Att grannarna säger att det inte är någon fara när hunden har smitit fram till dem innebär inte att det är fritt fram att låta det upprepas.
 
Siri är busig som en valp och det vet grannarna om. Vi är typ kompisar så dom tycker bara det är rolig. Det kommer vi definitivt att göra! :)
Jag tycker helt ärligt att mina grannar är för snälla dom borde skälla på mig.

Vad ska de skälla på dig om? Att din hund smet en gång?

Tips för att träffa annat hundfolk är ju att skriva i lokal Facebookgrupp om att du gärna tar en promenad med någon med hund i området.
 
Bichon havnaiser är så nyfikna så det kommer bli väldigt svårt men kommer att lyfta ner vi träffar andra hunda. :nailbiting: Kanske inte hälsa på
min grannes kamphund är nog en bra idé 👍 :crazy:
Har tänkt ta med den in till stan också borta från den farliga kamphunden. Men mina hundar ska inte vara begränsade på grund av denna hund.

har någon tips på hur man gör valpen rumsren enkelt?

Fast även om din valp är nyfiken så ska du inte släppa fram den till alla ni möter, varken folk eller hundar. Nyfikenhet är bra, men det är en del i uppfostran om att man inte hälsar på folk och okända hundar. Det hänger ju på dig som ägare, ni har väl koppel.
 
Det här var min första år hund och hon smet. Jag lämnade altandörren öppen så det är väl mitt fel. Vet inte om man borde ha sin hund lös på promenad för hennes del. Siri var absolut inte på promenad jag glömde bara att stänga. Det händer inte så mycke. Har nog kanske hänt två gånger men har skaffat staket nu så hon inte smiter.
 
Det här var min första år hund och hon smet. Jag lämnade altandörren öppen så det är väl mitt fel. Vet inte om man borde ha sin hund lös på promenad för hennes del. Siri var absolut inte på promenad jag glömde bara att stänga. Det händer inte så mycke. Har nog kanske hänt två gånger men har skaffat staket nu så hon inte smiter.
Det är sånt som händer, och ingen större skada verkar vara skedd och nu har du staket:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en Pomeranian tik (införd från USA). Världens goaste, underbart temperament, mycket lydig. Pomeranians är ju en stor hund i...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 032
Senast: Lia66
·
Övr. Hund Ursäkta långt inlägg men känner att jag behöver få skriva av mig. Har bott 10 år på samma ort och aldrig varit med om något liknande...
2
Svar
21
· Visningar
1 938
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 470
Senast: Loons
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
13 318
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp