träns och kandar

Breccia_

Trådstartare
jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns och kandar heller, inte just nu iallafall. tror jag :p

faktiskt så tycker jag att hööks har ett grymt snyggt träns i svart med lack och svarta stenar - men jag ska ju ha brunt... och hööks bruna träns är så grymt ljusa och min häst är ganska ljus i sig själv + att sadeln är mycket mörkare. sen hittade jag ett grymt fint rundsytt från Solibel - men de gör tydligen bara i brunt? :confused:

båda ska alltså vara bruna, gärna rundsydda men inget krav dock vill jag inte ha väldigt breda platta remmar om det inte är rundsytt.

just nu har jag mitt OS träns som tyvärr är i cob och det blir lite för litet och nackstycket är lixom för kort ovanpå huvudet och gör att pannbandet måste sitta SJUKT högt upp för att det inte ska vara någon glipa mellan nosgrimman och sidostycket över pannbandet. om någon förstår hur jag menar.

har kollat på hubertus men undrar om de går att få mer bruna än rödbruna? har bara sett de ljusare iallafall... har inte sett någon som haft det tillräckligt länge för att de ska bli mörkare heller så jag vet inte riktigt.
har funderat på isabell werth kandar men jag vet inte heller...

så snälla, massor med tips! jag blir tokig! har kolla igenom så många hemsidor efter träns och kandar att jag numera hatar allt vad träns heter!

så;
brunt
rundsytt alt. smala platta remmar
breda nosgrimmor
ska kunna ha remont på tränset
inåtvända spännen
inte för dyrt (men kasta gärna in dyra också så kan jag ju rannsaka mig själv vartefter som :p)

snälla snälla hjälp!
amarillo016-2.jpg

han blev en aning ihoptryckt haha
 
Senast ändrad:
Sv: träns och kandar

Köp tränset på hööks med svarta stenar och lacknosgrimma, den är ju helt underbar! Funderar på att köpa en stor häst bara för att kunna köpa tränset :D
 
Sv: träns och kandar

*kl*

Jag köpte ett beggat Hubertusträns som jag gillar färgen på, det är normalbrunt numera, hur det såg ut som nytt vet jag inte. Men kvalittan duger gott till mig :)
 
Sv: träns och kandar

Sabre har snygga träns som finns i alla möjliga kombinationer. Hade själv ett döläckert dressyrträns med bred nosgrimma för några år sedan. Lite dyrare men OJ vilken läderkvalitet:)

Tänk på att läder mörknar rätt rejält efter ett tag. Hubertus har ju ett i Classicserien som är rundsytt med bred nosgrimma och tillbakaknäppning, inåtvända spännen. Kostar runt 1500!

Själv är jag inte särskilt förtjust i Hööks kvalitet på lädret, skulle hellre lägga till några hundra och få ett som håller sig finare längre!

Ett tips är annars att designa ett eget träns efter den budget du har, skicka PM om du vill få tips:) På den sidan finns även ett snyggt rundsytt kandar för endast 800 kr. De säljer även Passiers snygga kandar och träns!
 
Senast ändrad:
Sv: träns och kandar

Dyon har underbara träns! Kunde inte varit mer nöjd med mitt eget! :d
Dom kostar ju lite men är så väl värda pengarna! :laugh::love:
 
Sv: träns och kandar

Jag tycker att Schockemöhle har himla snygga träns och kandar. De är inte rundsydda men har smala remmar.
kandar Cadillac finns i brunt (2500:-)
Träns Stockholm finns i brunt ( 1400:-)
Tydligen ska läderkvaliten vara riktigt bra också.:)

Kolla på Xtreme horse makeovers hemsida
 
Sv: träns och kandar

Näe jag vet att Hööks har si och så med kvalité men helt ärligt - känn på Hööks och känn sen på Cavallos lackträns! Skillnaden på lädret är enorm, till Hööks fördel.
Och det bruna mörknar ju, men hur fort och hur mycket, min häst kommer se ut som en pajas i "rött" träns. Har kikat på dom men har ändå svårt att bestämma mig...
Sabre ska jag kolla på! PM:ar dig sen om att designa eget.


Fashionistan: Dyóntränsen känns på tok för hoppiga för min smak sen tycker jag inte de är spec snygga längre faktiskt, men tack ändå.

Hedwig: alltså jag vet inte, jag tycker inte om schockemöhletränsen... min förra häst hade ett sånt på en clinic sponsrad av dom och även han hade nätt huvud så det blir för "blaffigt" eller hur man ska säga. hade hästen haft lite grövre huvud hade det vart toksnyggt. en annan häst jag red förrut har ett sånt också, jag vet inte, jag har svårt att förlika mig med dom...

tack för tipsen ändå!
 
Sv: träns och kandar

haha! förvisso har jag iaf för närvarande faktiskt både en brun o en svart sadel men jag hade tänkt ha bara brunt :p
 
Sv: träns och kandar

Vi har en ridsportbutik här med bruna lackträns. Lack på nosgrimma och pannband. :laugh: Kanske inte hjälper dig så mkt men...
 
Sv: träns och kandar

Jag gillar även Gold medals artemistränset, i allafall det svarta. Är inte helt överens med den bruna nyansen på det bruna. Vore intressant att se hur det skulle se ut efter att man har putsat det några gånger. Om det mörknar.:confused:
Ska det vara brunt så vill jag ha den här nyansen:
hedwig_vill_till_tant_pia_o_trana.small.JPG


Det här var ett gammalt rundsytt hubertus. Helt suverän läderkvalitet.:love: Så otroligt mjukt. Av någon oförklarlig anledning sålde jag det.:eek:
 
Sv: träns och kandar

Näe jag vet att Hööks har si och så med kvalité men helt ärligt - känn på Hööks och känn sen på Cavallos lackträns! Skillnaden på lädret är enorm, till Hööks fördel.

Har vi känt på samma träns??:eek: Jag tycker Cavallos träns har helt underbar kvalitet helt jämförbart med Döbert o liknande.:love: Men dom envisas ju med att inte göra dom i brunt så det spelar ju ingen roll för din del.. ;)

Angåned Hööks så mörknade mitt gamla Hööksträns enormt mkt sedan det fick hälsa lite på Neatsfoot oljan..
 
Sv: träns och kandar

Jag har också av någon konstig anledning sålt alla mina tre hubertusträns:o Något jag djup ångrar nu i efterhand. De var så mjuka och fina och såg som nya ut efter nästan 10 års användande.

Tror de kändes lite för enkla och tråkiga och därför jag sålde de, hade ju kanske räckt med att byta pannband:angel: Har även lyckats sälja ett Frank Baines träns som jag också ångrar i efterhand:(
 
Sv: träns och kandar

Cavallo gör träns i brunt?

Brääk - Jag håller med Långnos om Hubertus tränset. Skaffa en bra olja bara och låt ligga i några minuter så blir det mörkare snabbt!
 
Sv: träns och kandar

Lacktränset gör dom i alla fall inte i brunt och dom träns som vi har frågat om så har vi fått negativt svar.:mad: Men kommer nu ihåg att en kompis faktiskt har ett brunt rundsytt Cavallokandar, så vissa träns/kandar går det tydligen bra med...:cool:
 
Sv: träns och kandar

Jag vet några som har bruna Cavallo träns iaf, finns ju bruna pannband att köpa så några träns borde ju kunna köpas till för att matchas. ;)

Men det är ju lite så tyvärr i Tyskland att det nästan bara säljs svarta träns och kandar till dressyren så en efter en slutar med brunt.
 
Sv: träns och kandar

Jag har blivit kär i detta träns från hööks.

300676_04.jpg


Jag ska köpa det och sen olja in det och hoppas det mörkanar lite ( det brukar hööks träns göra ) för jag har en rödbrun sadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 161
Utrustning Hej! Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :) Jag...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Vogue
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp