Träns som glider fram

Freazer

Trådstartare
På nya hästen som har en lite annorlunda huvudform så glider dennes Dyón träns fram och ger skav på baksidan av öronen. Tips på träns som kan passa en häst som har stora ganascher, normal mot petite panna och även åt det petita hållet vid nosryggen och neråt?
Har funderat på Micklem, gillar ej PS träns.
 
Gillar micklem, ligger stadigt eftersom tränset är mer i ett enda stycke. Det kan inte riktigt ta sej så himla långt 😁

Har du tillräckligt långt pannband så inte det drar fram tränset?
 
Gillar micklem, ligger stadigt eftersom tränset är mer i ett enda stycke. Det kan inte riktigt ta sej så himla långt 😁

Har du tillräckligt långt pannband så inte det drar fram tränset?


Mm det är det jag också gillar med det att det sitter mer på plats så att säga men vill inte att det ska klämma ngnstans. Pannbandet är tillräckligt långt, nästan för stort, tycker pannbandet och nackstycket är lite för stort och antar det är det som gör att tränset glider fram också lite. Hästen verkar dock inte störd av det vad den visar men jag vill inte den ska få mer skav.
 
På nya hästen som har en lite annorlunda huvudform så glider dennes Dyón träns fram och ger skav på baksidan av öronen. Tips på träns som kan passa en häst som har stora ganascher, normal mot petite panna och även åt det petita hållet vid nosryggen och neråt?
Har funderat på Micklem, gillar ej PS träns.

Min sån häst får inte plats med breda nackstycken, anatomiska eller ej.
Jag har rundsytt träns och kandar från OS till honom. Sitter fint!
 
På nya hästen som har en lite annorlunda huvudform så glider dennes Dyón träns fram och ger skav på baksidan av öronen. Tips på träns som kan passa en häst som har stora ganascher, normal mot petite panna och även åt det petita hållet vid nosryggen och neråt?
Har funderat på Micklem, gillar ej PS träns.
Vad tror du om denna från hööks då?
Insåg att man kanske inte får länka. Men den hette Aachenträns Hunter Claridge House, och såg ut som om den hade en "böj" vid nacken som gjorde att remmen satt längre bak.
 
Senast ändrad:
Vad tror du om denna från hööks då?
Insåg att man kanske inte får länka. Men den hette Achenträns Hunter Claridge House, och såg ut som om den hade en "böj" vid nacken som gjorde att remmen satt längre bak.

Det ser ut som en kopia av Dyón tränset jag har. Gillar inte Hööks läderkvalité. 😊
 

Liknande trådar

Utrustning Min ponny gillar inte träns som går över tänderna, som aachenträns. Vi har försökt med många olika träns från olika anatomiska märken...
Svar
16
· Visningar
1 947
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Håller nu på att testa mig fram bland lite olika bett. Har ett som funkar ok, men är sugen på att hitta ett som herr von kräsen kuse...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: EmmaN
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 869
Senast: MiaMia
·
Hundträning Ozzy är med och går lös när vi är ute och rider på en shettis (2 åring på ryggen). Funkar suveränt fram tills nu när det blev snö...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp