Träns utan snokrem

chimichanga

Trådstartare
Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort snokremmen då" kanske ni tänker. Men det är ju så fuuuuult när den där lilla läderflärpen hänger kvar. Vill ha en ren och snygg nosgrimma helt enkelt!
Det bästa jag hittat so far är tränset Langford från Hööks som har en avtagbar flärp. Har ni några fler tips?
 
Behöver hjälp att hitta snygga träns (gärna bruna med mässingspännen) UTAN snokrem/aachenrem. "Köp bara ett träns och plocka bort snokremmen då" kanske ni tänker. Men det är ju så fuuuuult när den där lilla läderflärpen hänger kvar. Vill ha en ren och snygg nosgrimma helt enkelt!
Det bästa jag hittat so far är tränset Langford från Hööks som har en avtagbar flärp. Har ni några fler tips?
Jag har noll koll på träns med mässingsspännen. Men du kan antingen köpa ett med Achen-flärp och be skomakare ta bort den, dvs sprätta upp och sy utan den. Kostar inte mkt iom så liten grej att fixa.
Eller så kan du köpa kandar och ta bort kandar-remmen.
 
Det finns en hel del träns med engelsk nosgrimma, dock dålig koll på vilka som har mässingspännen..
SÅ heter det ja! Tack! Nu blev det lite enklare att söka :D

Jag har noll koll på träns med mässingsspännen. Men du kan antingen köpa ett med Achen-flärp och be skomakare ta bort den, dvs sprätta upp och sy utan den. Kostar inte mkt iom så liten grej att fixa.
Eller så kan du köpa kandar och ta bort kandar-remmen.
Känns bara så... onödigt att köpa ett träns som jag ändå behöver modifiera det första jag gör. Men, bra idé ändå! Ska ha det i åtanke om jag hittar det perfekta tränset med snokrem. Kandar ja, det skulle också funka... känns faktiskt mer rimligt än att sprätta bort flärpen, kandar-remmen kan jag kanske ha nytta av i framtiden :idea:

Om du bara vill slippa norgrimman så finns ju westernträns, borde finnas westernträns som ser mer ut som vanliga också.
Jooo, fast nosgrimman har jag gärna kvar (löst spänd), det är den där remmen som sitter fast i nosgrimman (ofta genom en "flärp") och spänns under bettet som jag och min lilla pånni tycker är meningslös och i vägen :) Ska kolla runt på lite westernträns ändå, tack för tipset! Ibland får man lite tunnelseende i sin egen gren, finns ju massa snyggt både till islänning och western som funkar alldeles utmärkt även till en dressyris.
 
Jag har köpt en engelsk nosgrimma för kandar (från Dyon). De får inte ha nosrem så det är ett tips att titta på kandar och ta bort den extra remmen,,,
 
Jag har köpt en engelsk nosgrimma för kandar (från Dyon). De får inte ha nosrem så det är ett tips att titta på kandar och ta bort den extra remmen,,,
Tack för tipset! Har nu kollat på en del kandar men tycker det är svårt att avgöra på en del bilder hur nosgrimman sitter - i "extern" rem runt runt nackstycket eller typ "integrerad" i nackstycke/sidostycken om du förstår hur jag menar 😅 Blir ju mer och mer så även på vanliga/icke-kandar träns att man typ sätter fast den direkt i sidostycket/nackstycket istället för att den går genom eller över nackstycket med en egen rem.
Får väl kanske helt enkelt åka till lite butiker i helgen (oh nooo 😂😇)
 
Tack för tipset! Har nu kollat på en del kandar men tycker det är svårt att avgöra på en del bilder hur nosgrimman sitter - i "extern" rem runt runt nackstycket eller typ "integrerad" i nackstycke/sidostycken om du förstår hur jag menar 😅 Blir ju mer och mer så även på vanliga/icke-kandar träns att man typ sätter fast den direkt i sidostycket/nackstycket istället för att den går genom eller över nackstycket med en egen rem.
Får väl kanske helt enkelt åka till lite butiker i helgen (oh nooo 😂😇)
Jag har faktiskt specialbeställt en hos en sadelmakare, för jag ville ha mocka på nosryggen. Men den passar tyvärr inte till min nya häst, det är sorgligt. Men han kanske växer i den en dag. Den var inte så billig men det var den lösningen som det fick bli då jag snöade in på just den här lösningen.
Skärmavbild 2021-11-17 kl. 16.59.24.png
 
Om du kan tänka dig att handla begagnat så har PS of Swedens förra modell av Flying Change har avtagbart fäste och är supersnyggt!
 
Dyon har flera träns där både flärp och snoken enkelt tas bort /sätts fast utan att det blir minsta spår efter att den suttit där. Både engelsk modell, repnosgrimma med eller utan läderskinn på, dressyr och achen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 185
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 188
Senast: phie
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 322
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp