Breccia_

Trådstartare
Nu har jag bestämt :angel: att jag ska få ett träns i födelsedagspresent, eller ja det blir väl till hästen men jaja. Är så less på att alla påpekar att min sadel är svart och tränset är brunt, som om jag inte ser det ;) Sen är det bruna tränset ett konstigt hopplock som inte ens blir fint när man smörjer det längre. Ja och det är fel storlek också... :p

Så nu ska Wille få ett träns! Krav;

Rundsytt (även pannbandet)
Svart utan färgat foder
Inte för bred nosgrimma
Aachen
Rundsydda tyglar (ja där längst fram, ni hajjar) som är helt i läder, flätade.
Inåtvända/diskreta spännen

O.S. är jättefint :love: Men jag vet inte jag, det är ju ruggigt dyrt. Om det inte blir någon stor mellanskillnad från gamla till nya sadeln skulle man kanske kunna ta ett sådant, men jag vill ha fler alternativ!
 
Sv: Träns

Vad trist att det är andras påverkan som ska få bestämma om hästen ska få nytt träns eller inte (fast det är säkert andra saker som spelar in i beslutet också).

För i ärlighetens namn - vad spelar det för roll om träns och sadel har olika färg?

Själv rider jag med rödbrun sadel och svart träns. Om någon har ett problem med det så ger jag blanka f-n i det. :rofl:
 
Sv: Träns

Hubrtus har ju. Inte så bred nosgrimma. Dock är dom ju inte rundsydda helt upp... Men det är inte dom nyare Passier tränsen heller så det kanske inte spelar nån roll.

men alla träns har vävtyglar :(

Sen tycker jag att du ska ta en bruuun sadel nu! :p
 
Sv: Träns

Eller så läser vi hela inlägget...? :idea:
Jag VILL ha ett nytt träns bl.a. för att jag själv inte tycker det är snyggt med brunt träns till svart sadel, men även för att det har blivit slitet och går inte att putsa upp fint längre, det är ett hopplock = olika nyanser på varenda del, det är fel storlek o.s.v.
 
Sv: Träns

Jag avskyr de där vävribbstyglarna men jag vill att det ska gå att köpa till passande tyglar och de ska ha inåtvända spännen även dem.
 
Sv: Träns

jag köpte ett kandar för att komma åt tyglarna.. ;)

men det borde inte vara något problem att köpa svarta rundsydda tyglar. :)
 
Sv: Träns

jag har ett rundsytt svart träns med innåtvända spännen vid bett och tyglar, aachennosgrimma. Tyglarna är läder med stoppar men det kanske är OK?. Sen är spännena i nacken iof mässing men det kanske inte spelar någon roll?
Kan fota det imorgon om jag kommer ihåg :idea:
 
Sv: Träns

Vore super om du kunde fota! :)
Eg. bryr jag mig inte om det är mässing ELLER rostfritt, men inte både och.
 
Sv: Träns

Mm, men tror inte det går att köpa färdigt. :D Man måste nog fixa till det själv om man vill ha något så exklusivt som blandade metaller. :angel:
 
Sv: Träns

Faktiskt inte :angel:
Var inne i en affär idag där sålde dom träns som hade blandat :D
 
Sv: Träns

:rofl:

E typ en liten bod där dom säljer hästgrejjor:D
Ena sidan var mässing andra rostfritt :rofl:
 
Sv: Träns

Eller så läser vi hela inlägget...? :idea:
Jag VILL ha ett nytt träns bl.a. för att jag själv inte tycker det är snyggt med brunt träns till svart sadel, men även för att det har blivit slitet och går inte att putsa upp fint längre, det är ett hopplock = olika nyanser på varenda del, det är fel storlek o.s.v.
Om du nu vill veta så läste jag hela inlägget. Dina argument för att byta träns talar ju för sig självt - ändå väljer du att ta med "andras synpunkter"-argumentet och det först. Tyckte att det var trist att det lät som det avgörande skälet. Nåja, det var min tolkning av inlägget. :angel:
 
Sv: Träns

Ja hej här har vi inte lärt oss ironi, det var vad jag menade med ;) om det inte framgick men ja om du inte upptäckte det så synd.
Jag vill iallafall ha ett nytt träns! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 335
Senast: Minett
·
Utrustning Ja, det finns ju lite överallt men inte det jag vill ha :( Är på jakt efter ett helt rundsytt, dvs utan den där hemska blaffiga breda...
Svar
11
· Visningar
2 168
Senast: Daredevil
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga...
2
Svar
26
· Visningar
4 393
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp